Aktualitások a szakképzésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Pásztor Tibor főosztályvezető
A időszak végrehajtási intézményrendszere
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Jogszabályok, jogszabály módosítások, vitaanyagok a szakképzésben
Aktualitások a szakképzésben
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A SZAKKÉPZÉSI KERETTANTERVEK KIDOLGOZÁSA ÉS BEVEZETÉSE Nemzeti Fejlesztési Alap Képzési.
AZ ISKOLAI RENDSZERŰ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Változások a szakképzésben
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.
A felnőttképzés bányászatot érintő változásai az OKJ VII
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Gubicza Zsanett képzési referens Budapest,
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Dobszay Ambrus Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tartalomfejlesztési és Módszertani Központ A Képesítési Keretrendszer hasznosulása a közoktatásban.
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Ágazati szakképzés változásai
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Szakképzés jövője, megújítása Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Szakképzési dokumentumok
TÁMOP A-12/ Innováció a szakképzésben, új irány - új iránymutatás a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetéséhez NYITÓRENDEZVÉNY.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Modul rendszerű oktatás bevezetésének feladatai a Kaposvár-TISZK-ben és a partneriskoláiban.
Országos Képzési Jegyzék ágazatspecifikus változásai
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
A középiskolai oktatás szabályzatai
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
Szakképzési változások
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
A szakképzést érintő változások az élelmiszeripar területén Budapest, november 28. MAGYAR AGRÁRKAMARA 1.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
SZAKKÉPZÉSI REFORM ÉS A FELNŐTTKÉPZÉS MEGÚJÍTÁSA Dr. Vartman György Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály Szakképzési osztályvezető.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
Fényreklámgyártó szakma hivatalos szakképzési lehetőségei Csányi Róbert NSZFH
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A KÖZÉPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁS JÖVŐJE
Változások és új lehetőségek a szakképzésben 2016.
MKIK – Rettegi Zsolt, felnőttképzési szakértő
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában
Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
Kompetencia Végzettség
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Előadás másolata:

Aktualitások a szakképzésben Kakusziné Körtvélyesi Anikó MKIK képzési referens 2013. február 20.

Előzmények OKJ felülvizsgálat Szakképesítés kimenetek Keretrendszerek kialakítása számának csökkentése (szakiskolai rendszer 3 éves szakközépiskolai ágazatok (4+1; 2) Egy ágazatba tartozó szakképesítések 1 év közös taralommal kell, hogy rendelkezzenek!

Előzmények ÚJ OKJ formai, tartalmi változásai: Struktúraváltozás (nincs elágazás, ABC sorrend) Új szintezések (FSZ képzés kikerült az OKJ-ból) Mellékletek: szakmairányok, szakközépiskolai ágazatok és betölthető munkakörök agrárágazatba tartozó szakképesítések bekapcsolódási lehetőség az érettségire épülő szakképzésbe mesterképzéssel + 5 év szakmai gyakorlattal Felnőttképzési óraszámok fixálása Felelős minisztérium kijelölése (csak 1 minisztérium szakképesítésenként)

Előzmények Szakmai és vizsgakövetelmények fejlesztése NGM irányításával komoly partnerség a szakképesítéseket felügyelő 7 minisztériummal (14 államtitkárság) és szakmai szervezetekkel (250 szakmai szervezet), 800 fejlesztő, 632 szvk kifejlesztése Modulok - szvk-k külön rendeletben kerülnek kiadásra Modulvizsgát felváltja a komplex vizsgarendszer

Projekt : Az új Széchenyi Terv (ÚSZT) Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) 2.2.1.-12/1-2012-0001 keretében „ A szakképzés és a felnőttképzés minőségének és tartalmának fejlesztése” című kiemelt projekt „3. Kerettantervek kidolgozása” alprojekt

Fejlesztés célja: Új szakképzési kerettantervek készítése Lektorálás utáni tartalomfejlesztő szakértői tevékenység Új szakképzési kerettantervek esetében a nem rendszerszintű módosítások átvezetésének biztosítása a projekt szakmai zárásáig folyamatosan

A fejlesztés tartalma: 292 db kerettanterv: Szakiskola 2/3 éves Szakiskola ráépülés (1 év) Ágazati szakközépiskola 9-12 vagy 1/13 évfolyam (közös 50%) Ágazati szakközépiskola 5/13 vagy 2/14 évfolyam (szakmaspecifikus 50%) Ágazati ráépülés (0,5 év) Ágazati ráépülés (1 év) Szakmairány Sportág

Fejlesztés lebonyolítása: Kizárólag szaktárcák által delegált szakértők (korábbi szvk fejlesztők ) Hasonlóan a korábbi fejlesztéshez (útmutatók, sablonok alapján) Szakértők: Szakképesítésenként 2 fő (ráépülésnél, szakmairánynál 1 fő) Feltétel: felsőfokú végzettség, szakmai ismeretekkel való rendelkezés

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET. kortvelyesi. aniko@mkik KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET! kortvelyesi.aniko@mkik.hu 20/469-2835