Bella István: Áni Máni messze néz

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagy Istenem, ha nézem a világot, Mit alkotott te szent „Legyen” szavad; Ha látom én sok milljó alkotásod, Kiket vezetsz és táplálsz egymagad.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Az első házasság felbomlása
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
„Nekünk, Thália papjainak nagyon fáj, hogy nem teljesíthetjük a televízióban a kötelességünket. Mert a szellem napvilágának az ablakait befalazták, mert.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program – JINKA 1.3 Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A kétnyelvűség kialakulása és fejlődése
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
A jelnyelvi fejlődés kezdeti szakaszai siket és halló gyerekeknél
Az iskola a XIX.-XX. században, a szépirodalom tükrében
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Közösségi portálok használata
Kommunikáció beteg gyermekekkel
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Az emberi tanulás.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Az anyanyelv elsajátításának elméletei
Konfliktuskezelés - mediációval
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
NEVELÉSELMÉLET.
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
Tantárgyi Feladatbank
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Nagy Istenem, ha nézem a világot,
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Korai tehetségnevelés
A „diszes” problémák korai jelei
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet
Gyermekeinket érő hatások keresztény szemmel. Milyen irányba hathat a gyermekeinket körülvevő környezet? Kiszolgálja veleszületett önzésre hajló ter-
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Germanisztika (német) alapszakos képzés
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
A BKF tudástranszfer modellje a
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Bella István: Áni Máni messze néz. Láttad-e már, hogyan vonulnak hegynek a fák, hogy bandukolnak elébb odalenn, egyen-ketten, majd hárman-négyen, többen.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Előadás másolata:

Bella István: Áni Máni messze néz Láttad-e már, hogyan vonulnak hegynek a fák, hogy bandukolnak elébb odalenn, egyen-ketten, majd hárman-négyen, többen és többen, rengetegnél is rengetegebben, mennek egyetlen nagy tömegben, egyetlen erdőrengetegben, horhosban, szurdékban, völgyben, földsánc mentén, följebb és följebb, majd újra csak egyek és kettek! S vannak, kik előresietnek, és nekivágnak egyedül, újra, s lesz, ki egymaga ér a csúcsra! Kívánom: érj te föl, és örülj! De ha fölértél, nézz körül, s gondolj reám, ki elrejtettem lábam nyomát a rengetegben, s bár visszafelé meg nem találod, tudd: itt járt sok jó barátod, ki mind te vagy, mert benned élnek. Ints hát nekik! Lehet, fölérnek.

A média hatása a kognitív fejlődésre Kommunikációs gyakorlatok II. Pázmány Péter Katolikus Egyetem - Bölcsészettudományi Kar Kommunikáció szak – Diplomás, esti képzés Készítette: Korbéli Ferencné BKOM-DE 217 Szigorlat B/5 tétel

Kognitív fejlődés gyermekkorban Intellektuális fejlődés (Piaget kutatásai). A gyermekek természetesen érő képességei és a környezetükkel kialakított kapcsolat kölcsönhatásának vizsgálata. Gyermek aktív résztvevő. Gyermek = Minden iránt érdeklődő tudós, aki kísérleteket hajt végre a körülötte lévő világon, hogy megnézze, mi történik (Mi történik, ha a tányéromat az asztal szélére tolom?). Sémák, asszimiláció, akkomodáció.

Piaget-i szakaszok

Kósa Éva: A médiahatás modelljei A direkt hatás modell „A mindenható média” A korlátozott hatás modell Már meglévő attitűdök megerősítése. A meghatározott feltételek mellett érvényesülő médiahatás modell A média megfelelő feltételek esetén 100 %-os hatást is gyakorolhat. Ma, a kutatások központi kérdése az életkor, az élethelyzet, a társas környezet, az intellektuális szint, az aktuális pszichés állapot vizsgálata, vagyis a médiahatást mediáló változók.

A képernyő és a gyermek 6 hónaposan (már ránéz) 12-18 hónaposan (szemlélő figyelem) 30 hónaposan (folyamatos figyelem) 2,5 éves kor fölött (testi figyelem)

Értelmezési nehézségek gyermekkorban Az alakok távolodása. Ha a párbeszédkor csak a beszélőt mutatják, a másik figurát nem. Arctalan narrátor. Képátúsztatás. Montázsok. Szemléletváltás problémája. Anyagállandósági kísérlet. (Piaget) A TV gyakran forgatja a nézőpontokat. Közelség-távolság technikája. Mágikus ablak.

A szülők szerepe a médiaértésben és használatban Együttnézés (aktív, passzív) Korlátozó szülői részvétel (restriktív mediáció) Aktív szülő részvétel (stratégiával rendelkező/nem rendelkező mediáció)

A televízió pozitív hatásai TV használat = nyelvhasználat. A televízió készségeket fejleszt, főleg attól függően, hogy milyen háttérrel rendelkezik nézője. Nyelvhasználat: kötött/kidolgozott kódokat használ, megnöveli a szókincset. A vizuális nyelv elsajátításában is fejleszt a TV. Nem kell tiltani, korlátozni azonban kell!

Szülőknek… Köszönöm a figyelmet! „… s gondolj reám, ki elrejtettem lábam nyomát a rengetegben, s bár visszafelé meg nem találod, tudd: itt járt sok jó barátod, ki mind te vagy, mert benned élnek…” Köszönöm a figyelmet!

Felhasznált irodalom Kósa Éva - Hain Ferenc: A családi médiaszocializációs gyakorlat elemzése, és jelentősége a médiaismeretek iskolai oktatásában. Kutatási beszámoló. Nemzeti Médianevelési Program – előpályázat Kósa Éva: A média szerepe a gyerekek fejlődésében Mindentudás Egyeteme. V. szemeszter, 9. előadás – 2004. november 8. Rita L. Atkinson, Richard C. Atkinson, Edward E. Smith, Daryl J. Bem: Pszichológia - Kognitív fejlődés a gyermekkorban (74-84. oldal) Osiris. Budapest. 1997. Vajda Zsuzsanna – Kósa Éva: Neveléslélektan Osiris. Budapest. 2005.