PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2013. MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6. előadás
Advertisements

MINŐSÉGMENEDZSMENT 11. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK
Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.
a Szabad Repülők Szövetsége (HFFA: Hungarian Free Flying Association)
Minőségbiztosítási ismeretek
Humán rendszerek, közszféra
MINŐSÉGMENEDZSMENT 2. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Fejlesztési technikák Szántóné Solymosi Ildikó
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségköltségek.
Minőségmenedzsment alapelvek
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 5. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Minőségirányítás a felsőoktatásban
MINŐSÉGMENEDZSMENT Értékteremtő folyamatok menedzsmentje - IX. előadás
Előnyök és alkalmazási területek
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Minőségügyi alapismeretek
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A kurzus szerepe és célja A minőségbiztosítás általános alapelveire történő folyamatos hivatkozással áttekinti a szoftverminőség.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A minőség céljai #1  A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Szoftverminőség biztosítása célok, dokumentációk, a minőség költségei Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Minőségdíjak.
Minőségköltségek. Minőségköltségek felmerülhetnek a tervezés, gyártás, értékesítés és felhasználás során a termék megfelelőségének elérése érdekében,
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. minőségirányítási rendszere
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
Az ISO 9001 szabvány szerepe a felszámolói tevékenységben.
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
Készítette: Szirmai István
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
MINŐSÉGMENEDZSMENT dr. SZabó Gábor Csaba 2016./
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS

AZ ELŐADÁS TARTALMA: • A minőségteremtő elemek rendszerbe szedettsége • A minőségirányítás fontosabb céljai és feladatai • A minőségirányítás alapelvei

ELEMZÉSI SZEMPONTBÓL A MINŐSÉG: • Megfelelés : a használatra való alkalmasságnak, konkrét igények kielégítésének úgy, mint: • a vevők kifejezett elvárásainak, • a vevő rejtett (látens), ki nem mondott igényeinek, • a szabványoknak, előírásoknak, direktíváknak. (Kano-modell) • A minőségteremtő elemek korról korra változnak!

A MINŐSÉGTEREMTŐ ELEMEK RENDSZERBE SZEDETTSÉGE A minőséget előállító tevékenységek időben meghatározott rendszere folyamatrendszert alkot! A termék-előállító folyamatok olyan mértékben alkotnak rendszert, amilyen mértékű a tevékenységek összehangolása! E téren az 1920-as évektől folyamatos fejlődés volt tapasztalható.

A MINŐSÉGTEREMTŐ ELEMEK RENDSZERBE SZEDETTSÉGE (FOLYTATÁS) MinőségellenőrzésMinőségszabályozásMinőségirányítás CélA hibák felfedezése, a hibás egységek elkülönítése A hibák Megismétlődésének elkerülése A hibák előfordulásának megelőzése Célzott rendszer A gép és/vagy a dolgozó A folyamatA rendszer (szervezet, eljárások, erőforrások) MódszerElőírásokkal való összehasonlítás A folyamat módosítása a képességmutatók alapján Az auditokon alapuló működésjavítás EredményMegelőzi a selejt kibocsátását Megelőzi a hiba megismétlődését A vevői elvárásokra optimalizálja a terméket és a működést.

MEGJEGYZÉSEK A TÁBLÁZATHOZ A vevői igényeknek való megfelelőség biztosításának leghatékonyabb módszere a minőségirányítás, amely a minőségirányítási rendszereken keresztül valósul meg és magába foglalja a • minőségtervezést, • minőségszabályozást, • minőségbiztosítást és a • minőségfejlesztést is!

A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS FONTOSABB CÉLJAI ÉS FELADATAI: • megfelelni a társadalmi követelményeknek, elvárásoknak (elsősorban a törvényeknek, jogszabályoknak), • megfelelni a vevő kifejezett és látens követelményeinek, elérni a vevő megelégedettségét, • megfelelni (ha van ilyen követelmény) a szabvány követelményeinek, • megfelelni saját adottságainknak, • a vevők hosszú távú bizalmának megteremtése érdekében fejleszteni a rendszert. (PDCA) A sikeresség alapfeltétele: az irányítás módszeres és áttekinthető volta!

PDCA

A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS CÉLJA D.A. GARVIN SZERINT A fő cél a profit növelése, mely jelentheti • az értékesítés növelését (a piaci pozíciók megerősítése, a vevői megelégedettség növelése, a régi vevők megtartása, új vevők megszerzése, hiszen a fogyasztók számára biztonságot és jobb minőséget kínál) • költségmegtakarítást (a termelékenység növelése, a „rossz minőség költségeinek" csökkentése, hiszen pl. az ISO szerint tevékenykedő szállító megtakarítja az utólagos javításokkal, a visszáruval és a selejttel kapcsolatos költségeket) A minőségirányítás ellenőrzési elve: Jó, a Rossz és a Csúf!

NYOLC MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ALAPELV (ISO 9000:2000) 1. Vevőközpontúság A szervezetek vevőiktől függenek, ezért fontos, hogy megértsék a jelenlegi és a jövőbeli vevői szükségeteket, teljesítsék a vevők követelményeit, és igyekezzenek felülmúlni a vevők elvárásait. 2. Vezetés A vezetők megteremtik a célok és a szervezet vezetésének egységét. Hozzanak létre és tartsanak fenn olyan belső környezetet, amelyben a munkatársak teljes mértékig részt vehetnek a szervezet céljainak elérésében.

NYOLC MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ALAPELV (ISO 9000:2000) FOLYTATÁS 3. A munkatársak bevonása A szervezet lényegét minden szinten a munkatársak jelentik, és teljes bevonásuk teszi lehetővé képességeik kihasználását a szervezet javára. 4. Folyamatszemléletű megközelítés A kívánt eredményt hatékonyabban lehet elérni, ha a tevékenységeket és a velük kapcsolatos erőforrásokat folyamatként kezelik.

NYOLC MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ALAPELV (ISO 9000:2000) FOLYTATÁS 5. Rendszerszemlélet az irányításban Az egymással összefüggő folyamatok rendszerként való azonosítása, megértése és irányítása hozzájárul ahhoz, hogy a szervezet eredményesen és hatékonyan valósítsa meg céljait. 6. Folyamatos fejlesztés A szervezet teljes működésének folyamatos fejlesztése legyen a szervezet állandó célja.

NYOLC MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI ALAPELV (ISO 9000:2000) FOLYTATÁS 7. Tényeken alapuló döntéshozatal Az eredményes döntések az adatok és egyéb információ elemzésén alapulnak. 8. Kölcsönösen előnyös kapcsolatok a beszállítókkal A minőségirányítás alapja a tevékenységek szabályozása. E mellett természetesen fokozott figyelmet kell fordítani a környezet változásaira, az ahhoz való rugalmas alkalmazkodásra !

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!