Szakmai alaptréning 3. fejezet Készítette: Balázs Zoltán
Értékesítési modell Értékesítési modell
Marketing alappillérek 1. Szóbeszéd Személyes ajánlás Igényfelmérés személyesen –Irodában –Utcán (hostess) –Rendezvényen (hostess) –Médiában megjelentetve – visszaküldve –E-marketing
Marketing alappillérek 2. Katalógus szórás –Kiemelt területeken Katalógus kivonat szórás Újságmegjelenés –Újságcikk szponzorálás –Játék Rádió – Tv megjelenés –Játék
Értékesítési modell 1. Lehetőség elérése Igényfelmérés Ajánlat kidolgozás Árajánlat egyeztetése a partnerrel Ajánlat közlése, átadása Hibalehetőségek korrigálása Lekövetés (max. 3 alkalommal)
Értékesítési modell 2. Visszajelzés az utastól –Ha nemleges Új lehetőség elérése hiba kiszűrése az ajánlat felülvizsgálata új ajánlat / esetleg árcsökkentéssel Irattározás –Ha nincs Irattározás
Értékesítési modell 3. Visszajelzés az utastól –Ha pozitív időpont egyeztetés helyszín egyeztetés (ha nem az iroda)
Értékesítési modell 4. Értékesítés –Egyeztetés a partnerrel (részletes) –Megrendelőlap kitöltése, aláírása megrendelőlap megrendelőlap lekéréssel megrendelőlap utólagos fizetéssel –Utazási szerződés/feltételek aláírása –Bevételi pénztárbizonylat kitöltése, aláírása –Előleg, vagy teljes részvételi díj átvétele
Értékesítési modell 5. Foglalás –1. Telefonon keresztül – ellenőrzéssel –2. Faxon keresztül saját megrendelőlappal szükség esetén partner megrendelőlappal –Fax sikerességének ellenőrzése Dokumentálás –Belső nyilvántartások –Naptár: név, hátralék összeg, időpont, telefon
Értékesítési modell 6. Visszaigazolás –1-3 nap után esedékes –Ha nem érkezik meg, érdeklődés –Ha megérkezik, dokumentálás (nem publikus) Részvételi díj előlegének átutalása –Visszaigazoláson szereplő összeg –Visszaigazoláson szereplő időpont Jutalék realizálódása (visszaigazolás alapján)
Értékesítési modell 7. vagy… Visszaigazolás (lekérésnél nemleges) –3-10 nap után esedékes –Ha nem érkezik meg, érdeklődés –Ha megérkezik, dokumentálás (nem publikus) Új lehetőség elérése Részvételi díj előlegének visszautalása –Utas részére 8 napon belül
Értékesítési modell 8. Részvételi díj hátralékának beszedése –Utazás előtt 30. napig lehetséges –Bevételi pénztárbizonylat kitöltése, aláírása Többlet szolgáltatások értékesítése Részvételi díj hátralékának átutalása Jutalékszámla kiállítása, postázása Részletes dokumentálás, irattározás Utazás előtti tájékoztatás telefonon (24 h)
Értékesítési modell 9. Elutazás – Kommunikáció biztosítása utas – iroda Visszaérkezés után 2-3 nappal –Érdeklődés telefonon, élmények, vélemény –Meghívás az irodába élménybeszámolóra –Kapcsolatban maradunk… Reklamáció esetén –Reklamáció semleges továbbítása
Újraértékesítési modell Igényfelmérő lap alapján –Megjelölt úticélok Akciós ajánlat beérkezésekor értesítés Szezonindítás előtti értesítés Katalógus megjelenés értesítés Hírlevél Törzsutas rendszer alapján Katalógus megjelenés - telefonos értesítés Telemarketing „light”
Ajándékutalvány Saját ajándékutalvány –Eladáskor fizetendő, később leutazható –Egyedi azonosító / ellenőrző kóddal ellátott –100 %-ban beszámításra kerül –Vissza nem téríthető Külső ajándékutalvány –Kiállítóval minden esetben egyeztetendő –Lehetőség szerint nem beszámítható
Üdülési csekk Csak belföldre használható fel Névre szóló Nem átruházható Beszámítása lehetőség szerint 75 % Alacsonyabb jutalék Partnerrel egyeztetendő Lehetőség szerint nem beszámítható
Partnerek 1. - árualap Kiemelt partnerek * –Neckermann Magyarország –Neckermann Ausztria –Thomas Cook Ausztria –Tui (Utazási központon keresztül) –Best Reissen, Medina Tours –Quaestor –Chemol Travel
Partnerek 2. - árualap –Kartago –Car tour –OTP travel –Ibusz –Tdm (körutak) –Fehérvár travel (körutak) * Teljes árualap ismerete kötelező Egyéb partnerek (kb 70) ** ** Árualap ismerete ajánlott ** Árualap ismerete ajánlott
Használatos anyagok Telefonszámok Weboldalak Programok Nyilvántartások Jelentések Kimutatások Utas dossziék Irattár