Balatoncsicsó Faluház eMagyarország Pont KIHOP/2008 pályázathoz kapcsolódó ismeretterjesztő előadássorozat III.rész: eKözigazgatás Készítette: Hollósy.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Kormányzati Portál Iránytű a közérdekű információkhoz
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
ÁLLAM AZ INTERNETEN ÁLLAMI ,SZOCIÁLIS ÉS EGYÉB KÖZHASZNÚ E-SZOLGÁLTATÁSOK Lőrincz Róbert.
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
2005. november 23.Adókamara1 E-ADÓZÁS Dr. Futó Iván elnökhelyettes, c.egyetemi tanár.
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
IMIR monitoring és információs rendszer
LEADER pályázat beadásának menete Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
oldalon elérhető, letölthető. Jelen előadás feltételezi, hogy az oktatáson résztvevő elolvasta és elsajátította az ÉTDR ún. „bevezető előadás”anyagát.
1 ONYF BM OEP Az EMMA működési modellje Munkavállalók adatai Munkáltatók adatai Munka- viszonyok adatai Munkavállalók EU FH OMMF KSH EMNY Központ Munkáltatók.
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Az információs társadalom modern „igazolványai”: eKártyák Készítette: Hollósy Szabolcs.
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
7. Tétel Ahhoz, hogy szalonja teljes körű szolgáltatást nyújtson, szüksége van további szépségápolással foglalkozó szakemberre (fodrász, kozmetikus, masszőr.
Magyarország sokáig lemaradt az elektronikus közigazgatás alkalmazásában, de ma már minden hatósági eljárást el lehet intézni az interneten. A hatóság.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
@ccess:az információs társadalom fejlesztési stratégiaalkotási projektje A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai.
Balatoncsicsó Faluház eMagyarország Pont KIHOP/2008 pályázathoz kapcsolódó ismeretterjesztő előadássorozat A jövő (?): Az elektronikus közigazgatási ügyintézésben.
Az Ügyfélkapu TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása.
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
DIGITÁLIS ALÁÍRÁS HASZNÁLATA A KÖZIGAZGATÁSBAN Készítette: Molnár Csaba közszolgáltatási közgazdász Konzulens: Pántya Róbert adjunktus.
2007. március 28.Verseghy Ferenc Könyvtár1 E-polgár e-ügyei Mire jó az Ügyfélkapu?
Elektronikus kérelem benyújtás
Adóigazolás, együttes adóigazolás
AZ EMCS KKK-WEB ALKALMAZÁS LEHETŐSÉGEINEK BEMUTATÁSA Június 04.
AZ ÜGYFÉLKAPU ÉS AZ ÜGYFÉLKAPU REGISZTRÁCIÓ FOLYAMATA
A WEB-GN BEADÁSÁVAL KAPCSOLATOS TUDNIVALÓK, BEADÁSI TAPASZTALATOK, ÉS VÁRHATÓ TECHNIKAI FEJLESZTÉSEK Várszegi Gábor osztályvezető október 18.
Fodrász osztály. Vállalkozási ismeretek 3. tétel
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
Kormányzati portál, ügyfélkapu és az e-közszolgáltatások
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Működőképes Elektronikus Ügyintézési Modellek e-Szignó Üzleti Megoldások Barsi András Attila Microsec Kft november 12.
A JÜB fogalma és funkciói
Elektronikus banki ügyintézés Készítette: Hollósy Szabolcs eTanácsadó Ma a pénzintézetek elektronikusan vezetik az ügyfelek bankszámláit. Ez lehetővé tette.
A nemzeti hálózat ma 1887 működő végpont 1430 kiképzett eTanácsadó 19 megyei központ.
ELMONDJUK ÉRDEKLŐDJÖN, JELENTKEZZEN: Petőfi Sándor Művelődési – Sportház és Könyvtár Csepreg, Széchenyi tér 31. Tel: 94/ ;
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Kormányzati Portál Iránytű a közérdekű információkhoz
Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
©2011 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development.
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
Web-alapú humán lekérdező rendszer
Foglalkoztatási Információs Pontok Békés megyében
Az internetes keresési módszerek
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Dokumentumkezelő rendszer javaslat PTR zRt. részére
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
Óbudai Egyetem Könyvtár Olvasószolgálat. Helyben olvasás Kölcsönözhető és nem kölcsönözhető dokumentumok, folyóiratok, hetilapok, jegyzetek, CD-ROM-ok.
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS . E LEKTRONIKUS LEVELEZÉS Az elektronikus posta ( ) olyan rendszer, amelynek segítségével más felhasználók számára.
Jogi informatika1 INFORMATIKA III. alkalom szeptember ELŐADÓ.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Változások az építőiparban – 2013 Tájékoztató az építésüggyel kapcsolatos jogszabályok január 1-e óta hatályos kivitelezőket érintő rendelkezéseiről.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Rövid áttekintés a MOK/HEFOP kártyák használhatóságáról Készítette: Nádor Szabolcs,
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
eeszt A csatlakozás feltételei és körülményei
Munkáltatói intézkedések közlésének Hszt. szerinti szabályozása
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Elektronikus számlázás - technológiai tapasztalatok
Foglalkoztatási – Munkavédelmi – Munkaügyi Elektronikus ügyintézés.
Az Országos Környezetvédelmi Információs Rendszer fejlesztése – változások az adatszolgáltatás területén Kertész-Káldosi Zsuzsanna Hulladékgazdálkodási.
Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal
Hozzáférés az Ügyfél portálhoz szeptember 27.
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Elektronikus kapcsolattartás a hatósági eljárásban
Előadás másolata:

Balatoncsicsó Faluház eMagyarország Pont KIHOP/2008 pályázathoz kapcsolódó ismeretterjesztő előadássorozat III.rész: eKözigazgatás Készítette: Hollósy Szabolcs eTanácsadó

Honnan indult, hol tart és mi a cél ?

A mai fejlett társadalmakban az állam és az egyén folyamatos kölcsönhatásban van, melynek a klasszikus módja a hivatalokban kialakított ügyfélkapcsolati „ablakoknál” fogadási időben történő személyes megjelenés. Itt az ügyintézés határozati dokumentumok, okiratok és igazolványok bemutatásával bonyolítható, jó esetben intézhető. Hátránya, hogy -Különböző helyszíneken (utazási költségek) -Átfedő félfogadási időben (munkaidő miatt szabadság szükséges) -Sok „papír” cipelésével (mindig otthon marad valami !) tudjuk ügyeinket a gyakorlati tapasztalatok szerint több nekifutással bonyolítani, nehézkesen elintézni. Régóta igény van e bürokratikus rendszer alapos megreformálására !

Honnan indult, hol tart és mi a cél ? A mára kialakult és dinamikusan fejlődő információs társadalom tálcán kínálja a megoldást a közigazgatási ügyintézés felgyorsítására és egyszerűsítésére: •A korszerű számítástechnikai eszközök mindennapi használatához való hozzáférés megteremtődött –egyrészt a közigazgatási szerveknél (egészen a legalsóbb szintekig), –másrészt a lakosság körében. •Az internet-technológia „szétterjedése” folyamatos és gyors •Az elektronikus ügyintézés alapvető biztonsági, hitelességi feltételei biztosított a jogalanyok teljes köre által (anyagilag, fizikailag) elérhető módon (elektronikus aláírás vagy ügyfélkapus azonosítás). •Az elektronikus ügyintézés elterjedését lehetővé tevő, és ösztönző jogszabályi háttér megteremtődött, habár ma még csak „lazán terelgeti” és nem kötelezi a közigazgatási intézményeket – reméljük ez szigorodni fog !

Honnan indult, hol tart és mi a cél ? Az internet biztosít alkalmas infrastruktúrális környezetet az eKözigazgatás tényleges megvalósulásához oly módon, hogy a hivatalok: - a hivatalok honlapjaikon információkat és kitölthető dokumentumokat bocsájtanak rendelkezésre - az adatcsere az mellett a webes felületeken történő file le és feltöltéssel bővült, kitöltő-programok segítenek az elektronikus „formanyomtatványok” szabványosításában, titkosításában -A magyarorszag.hu portálon keresztül elérhető az összes eSzolgáltatást nyújtó hivatal és rengeteg ügyintézés folyamatleírása, jogszabályok formanyomtatványok Szükség volt egy tökéletesen működő személyazonosítási rendszer megalkotására, hogy az internetes környezetben jellemző nyitottság mellett a hivatali ügyintézés által megkövetelt egyértelmű személyazonosítás és adattitkosítás lehetővé váljon: EZ AZ ÜGYFÉLKAPUS BELÉPTETŐ ÉS AZONOSÍTÓ RENDSZER

Honnan indult, hol tart és mi a cél ?

Az egyablakos ügyintézés már megvalósult az ügyfélkapu és a KR által, a probléma csak az, hogy nagyon kevés intézmény érhető el ma még ezen a csatornán. A kép jól szemlélteti, hogy amennyiben a felső sorban minden hivatal szerepelne, akkor gyakorlatilag megvalósulhatna a kényelmes egyablakos, otthonról történő ügyintézés.

Honnan indult, hol tart és mi a cél ? A 2009-es év első fele igen aktív időszak volt a közigazgatási folyamatok elektronizálása tekintetében. Több, az adott területet érintő jogszabály született, melyek amellett, hogy új lehetőségeket teremtenek, egyben kötelezettséget is rónak a közigazgatási szervekre: -Kötelesek az un. Hivatali Kapuhoz csatlakozni, amely által a Központi Rendszeren keresztül elektronikusan tudnak egymással kapcsolatot tartani -Lehetőségük van a KR-t felhasználva az állampolgárokkal azok ügyfélkapuján keresztül elektronikusan hivatalos ügyeket intézni Csatlakozottak listája itt található:

Hogyan működik az ügyfélkapu és a hivatali kapu ? A KR (Központi rendszer) által biztosított adattovábbítási csatorna (internet-posta) ezen keresztül az küldhet hivatalos elektronikus „postát” aki regisztráltatta magát, tehát rendelkezik hozzáféréssel és értesítési tárterülettel Hivatali Kapu Ügyfél Kapu Nem regisztrált állampolgár Hivatali alkalmazott Hivatalok

Hogyan működik az ügyfélkapu és a hivatali kapu ? A hivatal létrehozza elektronikus nyomtatványait a KR által biztosított Általános Nyomtatvány Tervezővel (ÁNyT), amelyeket közzétesz és mindig frissít hivatalos Honlapján. Az állampolgár a központi rendszerről (KR) letölti az Általános Nyomtatvány Kitöltő programot (ÁNyK) díjmentesen és telepíti számítógépén (pl.: AbevJava – azért Java, hogy minden Operációs rendszer alatt futtatható legyen) Az állampolgár letölti adott hivatal nyomtatványát a hivatal weblapjáról és megnyitja azt a telepített Általános Nyomtatvány Kitöltő programban. Az állampolgár kitölti a nyomtatványt az ÁNYK-vel és végül előkészíti feltöltésre azaz KR „postázásra”: az ÁNYK automatikusan tömöríti és titkosítja a kitöltött dokumentumot. Az állampolgár belép a KR magyarorszag.hu portáljára és a Dokumentum Feltöltővel útjára indítja a dokumentumot. A KR dokumentálja a „feladás” és a „kézbesítés” körülményeit. A címzettet a KR kiolvassa a nyomtatvány fejlécéből, melyet a kérdéses hivatal maga töltött ki amikor létrehozta a nyomtatványát az ÁNyT-vel, így biztosan jó helyre megy a küldemény. A hivatal alkalmazottja letölti a KR-ben fenntartott szervezeti postafiókról az elektronikus dokumentumot, feldolgozza és választ küld az ügyfélnek az értesítési tárhelyére küldött elektronikus dokumentum formájában.

A Közadattár Ha majd minden hivatal eleget tesz a törvényben előírt kötelezettségének, mely szerint: -saját honlapon közzéteszi a köznyilvános információit -a Közadattár részére megküldi honlapja leíró adatait akkor az állampolgár egy tetszőleges elektronikusan intézni kívánt hivatali ügy megindításának első pontjaként a kozadattar.hu oldalon tudja a leghatékonyabban megtalálni a kérdéses intézmény: -weboldalát -szervezeti felépítését -ügyleírásait -Elektronikus Nyomtatvány adatbázisát

APEH – eÜgyintézésben az élen ! Az eKözszolgáltatások általános modelljeként szolgál az APEH teljes körű elektronikus ügyintézése, aki ezt ismeri, az ismeri a jövőt !

magyarorszag.hu A magyarorszag.hu a közhivatalok portálja, innen indulva megtalálható az összes olyan hivatal, amely elektronikus ügyintézést tud lefolytatni az ügyfélkapun beregisztrált ügyfelekkel. A portál szolgáltatásait minden állampolgár igénybe veheti, de aki rendelkezik ügyfélkapu regisztrációval, az jóval több szolgáltatáshoz fér hozzá mint azok, akik anoním módon látogatnak ide.

Ügyintézés otthonról TAJ szolgáltatások: Beteg életút: utánanézhetünk, hogy orvosi kezeléseink során milyen költségeket számoltak el az egészségbiztosításunk terhére. Biztosítási jogviszony: leellenőrizhetjük, hogy munkáltató(in)k valóban eleget tettek, tesznek-e kötelezettségüknek, azaz fizetik-e az egészségbiztosítási járulékot utánunk ? TAJ szám érvényesség ellenőrzése: tetszőleges TAJ szám beírása esetén ellenőrizhető, hogy érvényes-e az.

Ügyintézés otthonról Cégkereső: Nézzünk utána a következő árajánlatadó cég adatainak:

Ügyintézés otthonról Dokumentumok feltöltése a Központi Rendszerre:

Ügyintézés otthonról Gépjárműkereső – ellenőrizzünk egy gépjárművet pl. a rendszám alapján

Ügyintézés otthonról Értesítési tárhely: ez a hivatalos „postaládánk” a KR-en belül. A tartós tárban célszerű elhelyezni a dokumentumokat, mert itt folyamatosan megőrzik a számunkra.

Ügyintézés otthonról Felsorolás jelleggel néhány hasznos lehetőség a sok közül: APEH árverések – belépés az aukciók oldalára eBEV szolgáltatások - dokumentum keresése és megnyitása Dokumentumminták - gépjármű adásvételi szerződés letöltése Jogszabálykereső – a hatályos jogszabályok letölthetőek innen

Köszönöm a figyelmet !