Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2005. november 23.Adókamara1 E-ADÓZÁS 2006. Dr. Futó Iván elnökhelyettes, c.egyetemi tanár.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2005. november 23.Adókamara1 E-ADÓZÁS 2006. Dr. Futó Iván elnökhelyettes, c.egyetemi tanár."— Előadás másolata:

1 2005. november 23.Adókamara1 E-ADÓZÁS 2006. Dr. Futó Iván elnökhelyettes, c.egyetemi tanár

2 2005. november 23.Adókamara2 Tartalomjegyzék •Szolgáltatási formák •Az alap szolgáltatások számokban •A félig elektronikus szolgáltatás •A félig elektronikus szolgáltatások számokban •Elektronikus bevallás és adatszolgáltatás

3 2005. november 23.Adókamara3 Tartalomjegyzék •A „magyar modell” •Az aBEV rendszer •A szolgáltatások terjedelme •Összefoglalás

4 2005. november 23.Adókamara4 •Lehetséges szolgáltatások –Honlap –E-mail –Hírlevél –Lekérdezhető adatbázisok •Regisztrált számlakibocsátók •ÁFA alanyok –Félig elektronikus bevallás és adatszolgáltatás (letölthető programok) –Elektronikus bevallás és adatszolgáltatás •Elektronikus aláírással (chip-kártya) •Felhasználói azonosítóval és jelszóval Szolgáltatási formák

5 2005. november 23.Adókamara5 •Az Adóhivatal honlapja –www.apeh.hu –Az adózással és a Hivatal működésével kapcsolatos információk –A „látogatók” száma •1.240.395 (2002) •1.721.539 (2003) •4.236.712 (2004) –Email •10.892 kérdés (2005) Az alap szolgáltatások számokban

6 2005. november 23.Adókamara6 A félig elektronikus szolgáltatások számokban Összes bevallás 1Q Bevallás Letöltött % 2002 3.198.046 542.83417 2003 3.782.4701.127.04130 2004 3.580.4101.737.14749

7 2005. november 23.Adókamara7 A félig elektronikus szolgáltatások számokban Vállalkozások 1Q Bevallás Letöltés % 2002 1.353.334304.76223 2003 1.382.815578.94042 2004 1.439.505908.95763 20052 491 1091 774 27672

8 2005. november 23.Adókamara8 Elektronikus bevallás és adatszolgáltatás •Kártyával –Az APEH ellátja az alábbi tevékenységeket is •Regisztrációs hatóság (RA) •Hitelesítő hatóság (CA) •Alkalmazás szolgáltató •2004.-ig időpecsét szolgáltató –Több mint 500.000 beküldött elektronikus dokumentum

9 2005. november 23.Adókamara9 Elektronikus bevallás és adatszolgáltatás •Ügyfélkapun keresztül –Regisztrált felhasználó •7400 –Képviselt „vállalkozás” •29.000 –Beküldött dokumentum •52.000

10 2005. november 23.Adókamara10 Elektronikus bevallás és adatszolgáltatás •Art. módosítása alapján –2006. február 12. •Minden foglalkoztató, minden foglalkoztatottról havonta elektronikusan vagy elektronikus adathordozón a levont adó és járulékról bevallást ad be (~ 1.200.000 foglalkoztató, 4.500.000 foglalkoztatott) –A havi és negyedéves bevallók elektronikusan. •A havi és negyedéves ÁFA bevallók ezen bevallási kötelezettségeiknek elektronikusan tesznek eleget. •Módosul a költségvetési törvényben

11 2005. november 23.Adókamara11 Elektronikus bevallás és adatszolgáltatás •Art. módosításának várható módosítása alapján –2006. május 12. (április 1-től) •Minden foglalkoztatottról havonta elektronikusan a levont adó és járulékról bevallást ad be –10.000 legnagyobb adóteljesítménnyel rendelkező –A havi és negyedéves bevallók •Mindenki mást folyamatosan regisztrálnak az okmányirodák, elvileg folyamatosan be is léphetnek az elektronikus körbe, azonban 2007. január 31.-el minden foglalkoztató már elektronikusan adja be a bevallását –~ 1.200.000 foglalkoztató, 4.500.000 foglalkoztatott). –2007. január 1-től mindenki, aki a fenti bevallás beadására kötelezett, mindent elektronikus úton teljesít

12 2005. november 23.Adókamara12 A „magyar modell” Ügyfél kapu, központi rendszer Ügyfél oldali modul PIN vagy digitális aláírás használata Átjelentkezés Beadvány aláírása, feltöltése Nyugta ellenőrzése, megjelenítése Ügyfélfiók: határozatok Intézményi modul ÜgyfélAzonosság BeadványHatározat bejelentkezésellenőrzésfeltöltés küldés nyugta visszaküldés Regisztrációs modul Okmányiroda (BM adatbázis) APEH (APEH adatbázis) Stb. -Ügyfél rögzítés/törlés kommunikáció

13 2005. november 23.Adókamara13 A „magyar modell” •Központi „postafiók rendszer” –Ügyfél az okmányirodai regisztrációkor kap egy „biztonságos elektronikus postafiókot” •Ennek tartalmához csak ő tud hozzáférni •Csak ezen keresztül kommunikálhat a kormányzat szervezeteivel. –„Off-line” jellegű kommunikáció várhatóan az APEH kliens programja segítségével –„On-line” jellegű kommunikáció a BM XR rendszere segítségével.

14 2005. november 23.Adókamara14 A postafiók rendszer •Kommunikáció a postafiók rendszeren keresztül –Ügyfél kitölti a „nyomtatványt” –Kliens program az APEH nyilvános kódjával titkosítja –Ügyfél a titkosított és időpecséttel ellátott „nyomtatványt” elküldi a postafiókjába –Központi rendszer (Ügyfélkapu) nyugtát küld a megérkezett „nyomtatványról” –Központi rendszer ügyfél postafiókjából a „nyomtatványt” átemeli a Hivatal postaládájába –Hivatal a titkosított „nyomtatványt” a magánkulcsával visszafejti

15 2005. november 23.Adókamara15 A postafiók rendszer –Hivatal ellenőrzi a „nyomtatvány” feladóját (jogosultság), majd nyugtát és egyben figyelmeztetést küld a többi aláíróról az ügyfél postaládájába. (A Hivatal postaládájából a Központi rendszer emeli át az üzenetet az ügyfél postaládájába) –Központi rendszer üzenetet küld az ügyfélnek, hogy küldeménye érkezett a postafiókjába. (Ket. 5 nap) –Amennyiben többen írnak alá, mindaddig függőben van a feldolgozás, amíg minden aláíró a Hivatal portáljára feljelentkezve, jóvá nem hagyta a nyomtatványt. –Minden aláíró nyugtát kap az aláírásról

16 2005. november 23.Adókamara16 Regisztráció az okmányirodában •Új ügyfélkapu regisztrálása –Első ingyenes –5 évre vagy annál rövidebb időre •Interneten 30 napra ideiglenesen, de nem használható elektronikus adózásra •További ügyfélkapuk –2000 Ft •Ügyfélkapu törlése

17 2005. november 23.Adókamara17 Regisztráció az okmányirodában •Mi szükséges? –Személyi igazolvány –E-mail cím (erre jön majd az első jelszó) –Felhasználó név (tetszőlegesen választható, még nem foglalt) •Mi a teendő? –Letölteni a kliens programot –Bejelentkezni az ügyfélkapura (megváltoztatni a jelszót) –Letölteni a titkosító kulcspárt (menüvezérelt!)

18 2005. november 23.Adókamara18 Regisztráció kártyával •Mi szükséges? –A 10.000 legnagyobb adózónak kiadott kártya (nem változik a kör) •Mi a teendő? –Bejelentkezni az ügyfélkapura, kitölteni a regisztrációs adatlapot –Elektronikusan aláírni az adatlapot és elküldeni az ügyfélkapunak. –E-mailben megjön a jelszó –Letölteni a kliens programot –Bejelentkezni az ügyfélkapuba (megváltoztatni a jelszót), letölteni a titkosító kulcspárt (menüvezérelt!)

19 2005. november 23.Adókamara19 Regisztráció az APEH-nél •Jogi személy, egyéb szervezet bevallásához adóhatósági regisztráció is szükséges •Meghatalmazott esetén szintén szükséges az adóhatósági regisztráció •Személyesen vagy postán keresztül adható be, miután letöltöttük az APEH portáljáról és kitöltöttük

20 Köszönöm figyelmüket


Letölteni ppt "2005. november 23.Adókamara1 E-ADÓZÁS 2006. Dr. Futó Iván elnökhelyettes, c.egyetemi tanár."

Hasonló előadás


Google Hirdetések