A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Advertisements

NTP-HHT-MPA „A hátrányos helyzetű térségekben élő tehetséges fiatalok támogatása” Megnyert összeg: FT.
Magyar Tehetséggondozó Társaság
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A Tehetséghidak Programról Törökszentmiklós, május 10. Bajor Péter elnök, projektmenedzser Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége.
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Tehetségsegítés Nemzeti Programjának megvalósításához?
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Tehetséggondozás és pedagógusképzés
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Előzmények: 2006-ban megalakult a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége és a 1043/2006.(IV.19.) kormányhatározattal támogatott Nemzeti Tehetségsegítő.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK FELADATAI, LEHETŐSÉGEI
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/ Miskolc,
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Hajdú Éva Budapest Esély Nonprofit Kft Munkaerő-piaci szolgáltatások nyújtása November 27.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
MATEHETSZ.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A tehetséggondozás helyzete a nagykanizsai térségben
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Előadás másolata:

A TÁMOP 3. 4. 3 Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP 3. 4. 4 A TÁMOP 3.4.3 Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP 3.4.4. Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program tapasztalatai és tervek a folytatásra 2011. március 30. Dr. Polonkai Mária a Magyar Géniusz Program Elméleti és módszertani munkabizottságának vezetője

TÁMOP 3.4.3. Iskolai tehetséggondozás Céljai: iskolai tehetséggondozás feltételrendszerének fejlesztése; pedagógusok szakmai- módszertani felkészítése; iskolai tehetséggondozási tevékenységek és programok (tanulmányi versenyek, táborok, önképzőkörök, stb.) tehetséggondozó programok és tehetséges fiatalok bekapcsolódása az országos hálózatba; az esélykülönbségek mérséklése, tehetséggondozási szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása.

Támogatható tevékenységek köre pedagógusok tehetséggondozással kapcsolatos továbbképzése; pedagógusok felkészítése egyéni fejlesztési programok kialakítására; iskolai mentorálás, egyéni fejlesztési programok feltételrendszerének javítása; iskolai tanulmányi versenyek, készség és képességfelmérést lehetővé tevő programok megvalósítása;

5. iskolai, iskolák közötti, továbbá területi és térségi képesség-kibontakoztató, tehetséggondozó programok, projektek kifejlesztése, továbbfejlesztése és kísérleti jellegű megvalósítása; 6. adott területen megvalósuló, tehetséggondozáshoz nélkülözhetetlen eszközök beszerzése; 7. Tehetségpontokkal, Tehetségsegítő Tanácsokkal történő együttműködés biztosítása.

TÁMOP 3.4.4. Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program Célja: segítsen a fiataloknak felfedezni magukban a tehetséget; segíteni a felnőtteknek abban, hogy felfigyeljenek a tehetségekre; tehetségek hasznosuljanak: társadalomban az a tehetséges, aki képes a tehetségét kibontakoztatni, önmaga és a társadalom hasznára fordítani;

tehetségbarát társadalmi környezet, tehetségeket gondozó hálózat kialakítása; komplex tehetséggondozó programok kidolgozása, megvalósítása (beválogatástól a hatásvizsgálatig); szakemberek felkészítése a tehetséggondozásra.

A hálózat csoportjai: a Tehetségpontok Alapfeladata: tehetségek felfedezése, azonosítása, tehetséggondozás (gyorsítás, gazdagítás), tehetség- tanácsadás, pályaorientáció.

Tehetségpontok létrejöttét a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács kezdeményezte 2007: 16 2008: 91 2009: 180 2010: 377 2011: 410

Tehetségpontok regisztrációja – hálózatba kerülés feltétele Kétirányú kapcsolat: tehetséges fiatalok, mentorok, kezdeményezések, jó gyakorlatok, a tehetségsegítés bármely formájának közvetítése az ország többi részébe, máshonnan származó értékek befogadása, alkotó alkalmazása.

Tehetségpontok akkreditációja – önmaguk, az általuk képviselt minőség felmérése, megmutatása (önértékeléssel, helyszíni szemlével) Akkreditált Kiváló Tehetségpont: 104 Akkreditált Tehetségpont: 27

Tehetségsegítő Tanácsok: a tehetségsegítés különböző területein működő szereplőket fogja össze; hatókörük szélesebb egy-egy intézménynél; hátrányos helyzetű térségekben működésük hozzájárul az esélyek növeléséhez.

A kapcsolat nem „virtuális”, hanem tényleges személyek és intézmények között (Tehetségpontok, Tehetségsegítő Tanácsok) Hálózat és Világháló Magyar Géniusz Portál (www.geniuszportal.hu)

Regisztrált Tehetségpont 410 Akkreditációban részt vett Tehetségpont 170 Jó gyakorlatok Magyarországon kb.110 Külföldi jó gyakorlatok 20 A program közreműködésével szervezett Tehetségnapok Megalakult Tehetségtanácsok 20 50

Háttértanulmányok 19 Kiadványok 15 Képzési programok (akkreditált) 79 Megtartott képzések 469 Képzésben részt vettek száma 8305 Hírlevél olvasói kb. 3500 Portál látogatói kb. 100.000 Programban érintettek kb. 20.000

Tehetségbarátok köre Önkéntes alapon működő szerveződés, képesek és hajlandóak szolgálni a tehetségsegítés ügyét. Mentorok Önzetlenül, szakmai tapasztalatból segítik a hozzájuk forduló tehetségeket. Mecénások Ellenérték nélkül, jelentős összeggel vagy jelentős összegű szolgáltatással támogatják a tehetségsegítők tevékenységét.

Európai Tehetségnap Magyarországon 2011. április 7-9 Európai Tehetségnap Magyarországon 2011. április 7-9. Tehetséggondozás EU Magyar Elnökségi Konferencia és Első Európai Tehetségnap Jó gyakorlatok a tehetségsegítésben 10 magyar jó gyakorlat megjelenése 20 külföldi jó gyakorlat megjelenése

Módszertan, elmélet – kutatások és kiadványok Adaptív nevelés és oktatás Tehetségfejlesztés a biológiatudományban Drámapedagógia a tehetséggondozásban A reflektív gondolkodás fejlesztése Az irodalmi alkotó tevékenység fejlesztése A projektoktatás elmélete és gyakorlata Tehetségpontok létrehozása, akkreditációja

Tervek: folytatás és lendület TEHETSÉGHIDAK PROGRAM Célja: tehetségsegítő hálózat továbbépítése; a hálózat társadalmi beágyazódása; aktívabb társadalmi cselekvés megindítása; tehetségsegítő kezdeményezések gyakorlattá formálása.

Tevékenységi területek: A) Hídképzés a tehetséggondozás hálózatának elszigetelt elemei között tehetség életpálya-nyilvántartó (óvodától felnőttkorig); felnőtt és időskori tehetséggondozás; többszintű kommunikáció szülő-pedagógus-tehetséges fiatal között; tudástranszfer létrehozása a régiók között; helyi tehetséggondozó programok a hátrányos helyzetű területeken.

B) Tehetség menedzsment, tehetségközösségek Tehetség – kortárscsoport támogatása Évközi és nyári programok összekapcsolása Kiemelt tehetségekkel (zsenikkel) való foglalkozás 5000 fő részére képzések szervezése C) Tehetségek társadalmi felelősségvállalása Sikeres tehetségek mint mentorok A magyar tehetségek megtartása Fiatalok képviselete a Tehetségsegítő Tanácsokban D) Kommunikációs offenzíva: A tehetség nemzeti ügy A média minden ágának kihasználása a kommunikációra

Köszönöm a figyelmüket!