Helios: 2005. augusztus 14-én Athén mellett lezuhant, és 115 utasával valamint hatfőnyi személyzetével együtt elpusztult a ciprusi Helios légitársaság Larnacából Athénen keresztül Prágába tartó Boeing 737-ese.
A három géppel 2000-ben elindult ciprusi légitársaság 737-300-asán éjszakai ápolást végeztek mielőtt 2005. augusztus 14-én elindult volna az 552-es LCA-ATH-PRG járatra. A műszakiak a kabinnyomást szabályzó rendszer kapcsolóját MANual helyzetben felejtették, amit a pilóták sem vettek észre sem az előkészítés sem pedig a hajtómű indítás előtti és felszállás utáni checklist olvasásakor. Mivel a levegő-kibocsátó szelep 1/3-ad részben nyitva maradt, gyakorlatilag a repülés teljes időtartamában ki voltak hermetizálva.
Felszállás után 10 000 láb magasságban meg is szólat a figyelmeztető hangjelzés, amit a pilóták tévesen Takeoff Configuration Warning jelzésnek véltek. A 14 000 láb magasság elérésekor automatikusan működésbe lépett az utasok oxigén rendszere, amit a Master Caution lámpa jelzett is a műszerfalon. A pilóták ezt sem vették észre, talán azért, mivel ugyanebben az időszakban hibát jelzett a műszerrekesz hűtése is.
A helyzet tisztázását és megoldását súlyosan hátráltatták a német kapitány és ciprusi elsőtiszt közötti kommunikációs (nyelvi) nehézségek. A társaság műszaki szolgálatát rádión megkérdezve azt a tanácsot kapták, hogy a kapitány háta mögött lévő biztosítékot kihúzva tudják elhallgattatni az értelmetlennek tartott (Configuration Warning) jelzést.
A kapitány üléséből kiszállva kereste a biztosítékot, amikor az oxigénhiány miatt elveszítette az eszméletét, és összeesett. Az elsőtiszt ülésében maradva eszméletének elveszítésekor a kormányokra borult. Így látták meg a görög légierő F-16-os vadászgépeinek pilótái, akiket azt követően riasztottak, hogy a gép több mint egy órányi néma repülés végén FL340-en besorolt az Athén melletti KEA VOR várakozási eljárásába.
A 737-est egy órányi holdingolás után megközelítő („elfogó”) vadászpilóták beszámoltak egy személyről is, aki oxigénálarc nélkül éppen ekkor ült be a kapitány ülésébe. Mielőtt bármit tehetett volna, leállt a bal oldali hajtómű, és a gép süllyedni kezdett. Tíz perccel később, 7000 láb magasságban leállt a másik hajtómű is. Az ismeretlen személy tevékenységének egyetlen fennmaradt nyoma a süllyedés megkezdődését követően 4 perccel elhangzott két Mayday kiáltás, amit a CVR őrzött meg.
A pilóták nem ismerték fel, hogy oxigén-hiány tünetei jelentkeztek A jelentés összegzése szerint a katasztrófát előidéző okok az alábbiak voltak: A pilóták nem vették észre a kapcsoló MAN helyzetét A pilóták nem ismerték fel, hogy oxigén-hiány tünetei jelentkeztek (hypoxia fel nem ismerése) A pilóták félreértették a kabinnyomás hangjelzését