Sporttámogatás a társasági nyereségadóból:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Cash flow A vállalat működése, befektetései és pénzügyi tevékenysége által genarált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás. Az eredménykimutatásban és a.
Advertisements

A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
főigazgató-helyettes
A látvány-csapatsportágak támogatásához kapcsolódó társasági adó kedvezmény szeptember 16. Hadas Ildikó mob:
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
A BDSZ jogi szervezetei és ezek gazdálkodási és beszámolási feladataik
1 Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 6.
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
A Nemzeti Sport Intézet szerepe a támogatási rendszerben
A lions hazai szervezetének megújulása a Civil törvény kapcsán.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Dr. Budai Péterné adótanácsadó Mentor Közhasznú Alapítvány
A projektek megvalósítása I.
Adómegtakarítás - Off shore HASZON, szeptember 19.
Az Egri Vízilabda Klub útmutató támogató szervezetek részére.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
1 TÁRSASÁGI ADÓ Többször módosított évi LXXXI. tv. jellemzői A költségvetési bevételekben évről-évre kb. 6-8 %-ot képvisel.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Zárjuk a 2011-es évet Előadó: Böröczkyné Verebélyi Zsuzsanna a kisvállalati adózás szakértője
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Szolnok, február 22. Összeállította: Dr. Túróczi Imre Forrás: NAV Információs levelek 13. szám.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Önkormányzati adóigazgatás aktualitásai március 4.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
Egyesületek gazdálkodásának innovatív lehetőségei Budapest, Stocker Miklós.
A sportfinanszírozás közvetett állami támogatásának új modellje
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
A sportutánpótlás lehetőségei a látvány-csapatsportok támogatása révén
Fás szárú energiaültetvények támogatása. Támogatás igénybevételének feltételei:  A termelő mezőgazdasági üzemének mérete meghaladja a 4 EUME-t (induló.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
Társasági adó, mint sporttámogatás
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
A sportfinanszírozás közvetett állami támogatásának új modellje
SZEMÉLYI JÖVEDELEMADÓ
Jegyzői értekezlet szeptember 8.. Jegyzői értekezlet 2011 szeptember 8. Helyi lakásfenntartási támogatás Jogalkotási kötelezettség: Szoc tv. 38.
2012. évi adótörvény változások. Az adótörvényeket módosító törvények évi CLVI. törvény az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények.
NAV Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóság
TAO rendszer áttekintés
A társasági adóról és az osztalékadóról szóló évi LXXXI
Vállalkozási feltételek Németországban vállalkozási szerződések teljesítéséhez Koji László elnök Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége 1013.
Köz beszerez; ÉS? avagy informatikai biztonság a központosított közbeszerzésben.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
A társasági adóról és az osztalékadóról szóló évi LXXXI. törvény változásai Készítette:Czapkó Tiborné Tájékoztatási Osztály.
Horváth Dávid Nemzeti Adó- és Vámhivatal. * Időszakos elszámolású ügyletek teljesítésének időpontja * Levonási jog érvényesítésének módja * Sertéshús.
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
CIVIL SZERVEZETEK, EGYÉB SZERVEZETEK SZABÁLYOZÁSA, A KÖZHASZNÚ JOGÁLLÁS CIVIL SZERVEZETEK, EGYÉB SZERVEZETEK SZABÁLYOZÁSA, A KÖZHASZNÚ JOGÁLLÁS Ferenczi.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
A Számvitelről szóló évi C. törvény módosításai Készítette: Szabó Gabriella.
Társasági adó Civil szervezetek adózása Tao tv. 9.§, 20.§, 29/A.§ (14), 6.sz. mell. A) része Civil tv. (2011. évi CLXXV.) 2.§ 1., 11. pontja,
Társasági adó 2011, évi változások  Adókulcsváltozás 10% 500 M Ft-ig 19% 500 M Ft felett  Megszűnik a külföldi szervezet társasági adó-kötelezettsége.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Egyházak számvitele Horányi Márton. 296/2013. Korm. rendelet évi CCVI. tv Törvényi háttér:
A társasági adó és az osztalékadó Törvényi háttere: évi LXXXI. törvény a társasági adóról és az osztalék adóról.(rövidítve:Tao.) A törvény célja:
Előadás másolata:

Sporttámogatás a társasági nyereségadóból: egy igazán sportszerű üzlet Cégeknek

Új törvény - új lehetőségek 2011.évi LXXXII. törvény: új távlatok nyíltak A 2011. évi LXXXII. törvény különösen kedvező helyzetbe hozta az öt „látványsportágat”, hiszen lehetővé tette, hogy az adózók – meghatározott célokra, egy pontosan szabályozott folyamat keretében – a társasági nyereségadójukból (Tao) támogatást nyújthassanak. Az új törvényt az Európai Unió is elfogadta és már hatályba is lépett. A látvány csapatsportok: a jégkorong, a labdarúgás, a kézilabda, a kosárlabda és a vízilabda sportágak.

Kik lehetnek „Tao támogatottak”? Lássuk, kikre vonatkozik az új törvény, azaz kik fogadhatnak be a társasági nyereségadókból érkező támogatást? Nos, ezek a következők: az öt fenti sportág országos szakszövetségei, a szövetség tagjaként működő amatőr sportegyesületek és sportiskolák, hivatásos sportegyesületek – meghatározott, az utánpótlással összefüggő céljaikra, a sportágak fejlesztéséhez köthető közhasznú alapítványok, sporttal foglalkozó közalapítvány (MOB).

Mire fordíthatók a Tao-ból érkező támogatások? A támogatások alapvetően az utánpótlás nevelésre irányulnak, azon belül is a következő fő területekre: versenyeztetésre, személyi költségekre, tárgyi eszközökre, beruházásokra, a sportversenyek biztonságát növelő beruházásokra, képzésekre.

A támogatás megszerzésének közigazgatási folyamata 1. lépés: a sportfejlesztési koncepciók beadása 2. lépés: a közigazgatási eljárás lefolytatása 3. lépés: a „Támogatási igazolások” alapján történő megállapodások 4. lépés: az ellenőrzés

A támogatás megszerzésének közigazgatási folyamata 1. lépés: a sportfejlesztési koncepciók beadása A támogatásokat igénybe vevők benyújtják sportfejlesztési koncepciójukat és gazdasági tervüket az illetékes közigazgatósági hatóságnak. Az egyesületek, alapítványok beadványait a szakszövetségek bírálják el. A szakszövetségek beadványait a Nemzeti Sport Igazgatóság. Határidő 2011-ben: szeptember 15. 2012-ben: április

A támogatás megszerzésének közigazgatási folyamata 2. lépés: a közigazgatási eljárás lefolytatása Az illetékesek egy közigazgatási eljárás keretein belül jóváhagyhatják a beadványokat, majd ez alapján egy „Támogatási igazolást” állítanak ki. Ez egy nagyon fontos dokumentum! Az érintettek az ebben szereplő összeg erejéig fogadhatnak be a cégektől érkező Tao pénzeket! Határidő: az elbírálásra 60 napos határidőt állapítottak meg.

A támogatás megszerzésének közigazgatási folyamata 3. lépés: a „Támogatási igazolások” alapján történő megállapodások A „Támogatási igazolás” birtokában a támogatók megállapodásokat köthetnek az érdeklődő cégekkel –és befogadhatják az így érkező összegeket, juttatásokat. Határidő: folyamatos

A támogatás megszerzésének közigazgatási folyamata 4. lépés: az ellenőrzés Fontos tudnivaló, hogy a támogatót a támogatás átutalása után semmilyen további felelősség nem terheli, de a támogatottakra számára igen jelentős elszámolási, ellenőrzési feladatok várnak. A bizonylatokat 10 évig kell megőrizni, a támogatások felhasználásáról negyedévenként kell előrehaladási jelentést készíteni.

A Tao-ból történő támogatás – a tiszta üzlet Az új lehetőség nem szponzoráció – hanem tiszta üzlet. A támogatást nyereséges vállalkozások, cégek nyújthatják, befizetendő adójukból – és ezért adókedvezményben részesülhetnek, ez pedig két részből tevődik össze. Először: a támogatás összegét költségként számolhatják el, így csökkentve az adóalapjukat és az ezzel kapcsolatban keletkező adójukat. Másodszor: a támogatás összegét a fizetendő adóval szemben is elszámolhatják! Így, attól függően, hogy a támogató cég a 10 vagy a 19 %-os adókulcs hatálya alá esik 100 egység támogatásra 110 vagy 119 % adókedvezmény érvényesíthető.

Számoljunk a TAO kedvezménnyel!   Sport támogatással Sporttámogatás nélkül Az adózó adózás előtti eredménye 1000 Sport célú támogatás összege 100 Adóalap 900 Fizetendő adó (900 X 0,19) – 100 = 71 1000 X 0,19 = 190 Teljesített kifizetések összege (támogatás + adó) 171 190 Megtakarítás 19 Adózott eredmény 829 810

A Tao támogatás részletei: további előnyök Támogatásnak számít az adóévben visszafizetési kötelezettség nélkül nyújtott támogatás, juttatás, véglegesen átadott pénzeszköz és térítés nélkül átadott eszköz – ez a könyv szerinti értéken történik. Másrészt az adóévben térítés nélkül nyújtott szolgáltatás – ez pedig bekerülési értéken számít. Az adókedvezményt a támogató vállalat a támogatás folyósításának adóévében illetve az azt követő három adóéven belül veheti igénybe – saját döntése alapján. Fontos szabály, hogy a szerződéseken belül tilos a támogatónak további szolgáltatásokat nyújtani. Azonban lehetőség nyílik erre külön, a piaci körülmények megfelelő szerződések keretében. A megfelelően menedzselt támogatási együttműködés tehát további üzleti-, marketing- és kommunikációs előnyöket nyújthat.

Vonatkozó törvények – a teljes csomag Lássuk, a tevékenységre vonatkozó új és módosított törvények listáját! A sport támogatásával összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi LXXXII. törvény A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény A társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény A sportról szóló 2004. évi I. törvény Az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról szóló 2005. évi CXX. törvény A sporttal összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2010. évi LXXXIII. törvény

A 2011. évi LXXXII. törvényhez kapcsolódó rendeletek 107/2011. (VI. 30.) Korm. rendelet A látvány-csapatsport támogatását biztosító támogatási igazolás kiállításáról, felhasználásáról, a támogatás elszámolásának és ellenőrzésének, valamint visszafizetésének szabályairól 39/2011. (VI. 30.) NEFMI rendelet A látvány-csapatsportok támogatásával összefüggő sportfejlesztési program jóváhagyására és a támogatási igazolás kiadására irányuló hatósági eljárásban fizetendő igazgatási szolgáltatási díjról

Győzelem – Egészség – Siker Sport Program ajánlata Együttműködés egy dinamikusan fejlődő globális Életprogramban. Keressen minket részletes tájékoztatónkért. www.rainbowprogram.com További információ: Töttősi Attila 30/59-000-18 info@rainbowprogram.com