5. A reklám Megszületett a reklám törvény: 1997. évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
REKLÁMTERVEZÉS 2..
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
„Avagy mit illik tudni róla, mielőtt bedőlünk neki”
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Mit reklámozhat? Az eladó cég szempontjából 1.Információt közvetít a termékről 2.Imázs bemutatása (központban a márkanév)
Reklámeszközök, reklámhordozók
MARKETING.
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
DPR kommunikáció alapelvei
A piac Szakiskola.
FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK
Fogalma, összefüggések
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Reklám.
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
Különös tekintettel a gyógyszerekre
Marketingkommunikáció
Kommunikációs politika
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
7. Előadás Termék stratégia
Reklámozás, Public Relations
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing alapjai.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
Miként jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? AIDA modell
A marketing piac tartalma
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A reklám alapjai és formái
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
9. A személyes eladás (Personal Selling)
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Címlap Bevezetés az információelméletbe Keszei Ernő ELTE Fizikai Kémiai Tanszék
Marketing alapok Kopcsay László.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A reklám centruma.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A vásárlási döntés folyamata
Előadás másolata:

5. A reklám Megszületett a reklám törvény: 1997. évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed, reklámozóként,reklámszolgáltatóként vagy reklám közzétevőként végzett tevékenységre.

Min múlik a reklám hatékonysága? A célpiacunk, kik a vásárlóink és hol találhatók? A mondanivalónk, mit szeretnénk tudatni, és meg fogják e érteni? Milyen reklámeszközt (médiát) alkalmazzunk?

A reklám működési folyamat ábrája Üzenet Reklámeszköz Kibocsátó Kódolás Dekódolás Befogadó Zaj Visszacsatolás Válasz A reklám működési folyamat ábrája

„Mottó” „1920-körül mondta egy angol pénzügyminiszter, hogy reklám nélkül eddig még csak a pénzverdében sikerült pénzt csinálni”

A reklám fogalma A kifejezetten gazdasági jellegű célkitűzéseket szolgáló alapvetően valamely áru kelendőségére vagy szolgáltatás igénybevételének fokozására irányuló tevékenység. Személyes kapcsolat nélküli lépések sorozata, amelyek tájékoztatják a potenciális vevőket a kínálatról és igyekeznek meggyőzni őket a termék vagy szolgáltatás előnyös voltáról.

A reklám sajátosságai rövid életű összetett tevékenység (mondanivaló, kreatív ötlet, technikai kivitelezés, érzelmi hatás, nyereségesség) sajátos üzenetközvetítés (szimbólumokkal, színekkel, stb. közli az üzenetet) egyirányú kommunikáció

A reklám előnyei mindenhol képes elérni a fogyasztót kreatív, változatos imázsteremtő lehetőség van ismétlésre

A reklám hátrányai nem vezet azonnali vásárláshoz fizetett, ezért kicsi a hitelessége a sok reklám között nehéz megkülönböztetni nehéz az üzenet módosítása nehéz a hatékonyság mérése

A reklám fajtái 1. Célja szerint bevezető expanzív (forgalomnövelő) emlékeztető redukált (korrigáló)

2. A termék száma szerint egy konkrét termék reklámozása gyűjtőreklám (egy gyártó több terméke) kollektív reklám (több gyártó együtt reklámoz)

3. A reklámot befogadó személyek száma szerint direkt reklám rétegreklám általános reklám (nagyobb csoporthoz szól)

4. A reklámkibocsátó elosztási folyamatban elfoglalt helye szerint vállalati-gyártó-termelői reklám (cégreklám) kereskedői reklám (termékreklám

5. Szándékozott hatása szerint információs reklám (konkrét tények: tulajdonság, ár, garancia, fizetési feltételek) szuggesztív reklám (érzelmeket befolyásoló)

6. Pszichológiai megjelenés formája szerint piacot elárasztó reklám rövid ideig tartó reklám (tudat alatt)

7. Reklámozandó tárgy szerint termékreklám szolgáltatásreklám vállalati reklám esemény-reklám

A reklámüzenet megfogalmazásának elvei A reklámüzenet elemei: alapinformációk (a vállalkozás azonosításához szükséges adatok) előnyök hasznosság A jó reklámüzenet jellemzői: a tájékoztatás hiteles (pontos adatok a termékről, árról) különlegesség, egyediség a vásárló eszéhez és érzelmeihez is szól hangsúlyozza a sajátosságokat a célcsoporthoz igazodik (figyelembe veszi a célcsoport jellemzőit)