Veszprém 2002. március 11. ERP rendszerek implementációja, gyakorlati tapasztalatok Tiszai Vegyi Kombinát Rt. Információtechnológia Papp Albert

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Advertisements

A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Data Explorer Kft. Tóth Nándor Ügyvezető.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A tervezés mint menedzsment funkció
Az EU támogatáspolitikája és az oktatásfejlesztés Halász Gábor tudományos tanácsadó Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A projektmenedzsment fogalma
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Eltéréselemzés Beszámolási rendszer
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vállalati információs rendszerek értékelése numerikus hasonlóság-elemzéssel TDK-dolgozat Készítette: Pető István GTK V. évfolyam november.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Beruházás-kontrolling
Kontrolling Kis- és Közép vállalatok esetén Készítette: Németh Rita YFVZUC KGKIEG.
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Vezetői Információs Rendszer felépítése
A CONTROLLING MINT INTERDISZCIPLINÁRIS TUDOMÁNY
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Szolgáltatási tevékenység controllingja Az outsourcing, mint értékteremtő folyamat.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Az ellátási láncok biztonsága
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Kérdések a második zh-hoz
A HEM kialakulása és fejlődése
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Controlling a gyakorlatban
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A controlling alrendszer helye a szervezetben 1.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Üdvözöljük az IIR Konferencia résztvevőit! IIR Konferencia 2000.
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Vállalkozásmenedzsment I.
PwC Informatikai kockázatkezelés a gyakorlatban Hétpecsét Információbiztonsági Fórum március 22. Előadó: Viola Gábor, CISA.
Egy MobileIron rendszer bevezetése Kerékfy Miklós Biztonságos BYOD az NN Biztosítónál.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
Elektronikus dokumentumkezelés
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
BS es Információ Biztonsági Irányítási Rendszer bevezetési és üzemeltetési tapasztalatai Potóczky András Pénzjegynyomda Rt., számítástechnikai.
Vállalati terv bemutató
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
MRP számítás.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Veszprém március 11. ERP rendszerek implementációja, gyakorlati tapasztalatok Tiszai Vegyi Kombinát Rt. Információtechnológia Papp Albert

Miről lesz szó? • Bemutatkozás, ismerkedés • A TVK Rt. legfontosabb informatikai jellemzői • Az ERP rendszer implementációs fázisai • Gyakorlati tapasztalatok, amire nagyon oda kell figyelni Veszprém március 11.

Kik találkoztak ezen a délutánon? • Én •Papp Albert, a TVK Rt. IT vezetője •Mérnök-közgazdász, rendszerszervező - informatikus •25 év informatikában szerzett gyakorlat • Önök?

Informatikai jellemzők • Hardver - IBM AS/400 2 processzor, 8 Gbyte memória, 1,5 Tbyte háttértár 950 PC terminál, 1180 végfelhasználó • Hálózat – Ethernet 10/100 Mbit/s Jelentős részben optikai • Alap szoftverek - OS/400 V5R1, Windows NT, Windows 2000 • Informatikai Stratégia – 1996 óta, kétszer felülvizsgálva • Stratégiai fontosságú vállalati alkalmazói rendszerek BPCS, CS, Infomanager, Lotus Notes Ügykövetés Veszprém Informatikai jellemzők március 11.

Elvek a társasági alkalmazások fejlesztésénél • Komplexitás – a probléma és a vállalat egésze szempontjából • Magas szintű integráltság – tranzakció feldolgozás és illeszthetőség • Hosszú távú támogatottság, implementációs gyakorlat, referenciák, magyar rendszer • Azonos platform – lehetőség szerint, de az üzleti terület a fontosabb • Alkalmazkodó képesség • Biztonság - Védelem • Interface • Ha van, vegyünk és ne fejlesszünk!!! Veszprém Informatikai jellemzők március 11.

•A TVK Rt. alap információs rendszere - ERP • Bevezetése egy 15 hónapos projekt keretében • január 1-től üzemel élesben – V • október 1-től új verzió – V6.1 (2000. Év probléma) • 950 végfelhasználó • Teljes lefedettség az operatív működés területén • IBM AS/400 platform • Az SSA amerikai cég terméke BPCS - Business Planning and Control System Veszprém Informatikai jellemzők március 26.

Veszprém Implementációs fázisok március 11. •A döntés – miért kell nekünk egy integrált vállalat irányítási rendszer? •A rendszer kiválasztása •A projekt előkészítése •A projekt végrehajtása •Átállás (migrálás) az új rendszerre •Hogyan győződjünk meg arról, hogy sikerült – ellenőrzés, értékelés, korrekciók visszacsatolás BPCS implementációs fázisok

Veszprém Implementációs fázisok március 11. •Üzleti stratégia •Merre megy a piac és a versenytársak •Felismerni, hogy az információ stratégiai erőforrás •Vállalati kultúra •Felső vezetői elkötelezettség A döntés és a befolyásoló körülmények

Veszprém Implementációs fázisok március 11. •Alapvető kérdés – mi a vállalati igények és elvárások, illetve a célok rendszere? •Vállalati kultúra, üzleti folyamatok képesek a befogadásra? •Vigyázat hosszú távú döntést hozunk (8-10 év)!!! •Ismerik, értik, támogatják a rendszert Magyarországon? •Van kiforrott bevezetési módszertan? •Fejlesztő és forgalmazó cég hosszú távon megbízható? •Rendelkezünk minden erőforrással (pénz, ember, eszköz)? A rendszer kiválasztása

Veszprém Gyakorlati tapasztalatok március 11. •Tervezd meg az összes részletet és még így is maradnak nyitott kérdések! •Módszertan, projekt menedzsment!!! – e nélkül nem fog menni •Projekt szponzor, -gazda, -vezető, -team – ne bízz abban, hogy a felhasználók bevonása nélkül menni fog! •Szerezd meg minden lehetséges partner elkötelezettségét! •Tudni kell előre, hogy az egész vállalatot fel fogja forgatni! •Nem szabad elhinni, hogy minden adat rendelkezésre áll – lehet, hogy még papíron sincs meg. A projekt előkészítési tapasztalatok

Veszprém Gyakorlati tapasztalatok március 11. •Hogyan, kik, mit és kitől tanuljanak? •Mi a prototipizálás? – mit kezdjünk az üzleti folyamatok leképezésével? •Hogyan dokumentáljuk azt amit már elkészítettünk? •Mi alkalmazkodjunk a rendszerhez vagy változtassunk rajta? •A rendszer fejlesztések végrehajtásának problémái! •Mi van akkor, ha kezd elfogyni az idő? •Mikor mondhatjuk azt, hogy már készen vagyunk? •Végfelhasználók képzése – de hiszen ez egy külön „kis” projekt! A projekt végrehajtási tapasztalatok

Veszprém Gyakorlati tapasztalatok március 11. •Hogyan, kik, milyen módszertannal és kitől tanuljanak? •Hogyan győződjünk meg az oktatás hatékonyságáról? •A vizsgáztatás szükségessége, mi lesz azokkal akik nem tudnak levizsgázni? •Mi a garanciája annak, hogy a végfelhasználó a munkahelyén, önállóan is tudja alkalmazni az ismereteket? •Készülj fel a pótoktatásokra! •Az oktatás tervezésénél készülj fel arra, hogy akik az elején tanultak, sokat fognak felejteni az indulásig! A végfelhasználói oktatás, vizsgáztatás tapasztalatai

Veszprém Gyakorlati tapasztalatok március 11. •Készültségi állapot ellenőrzése, döntés az átállásról. •Mikor álljunk át? – amikor legkisebb lesz a zűrzavar! •Nagyon szeretnénk teljes biztonságot (ilyen nincs), ezért hajlamosak vagyunk a párhuzamos üzemvitelre, de nem szabad! •Minden lehetséges eszközt és erőforrást tarts készenlétben, a legkülönbözőbb váratlan helyzetek következhetnek be! •Készülj fel a káosz menedzselésre! •Ha az első hónapon túl vagy, már csak a következő öt lesz nehéz! Átállási tapasztalatok

Veszprém Gyakorlati tapasztalatok március 11. Néhány gondolat egy vállalat információt szolgáltató piramisáról

GazdaságieseményekReálfolyamatokVégrehajtástevékenységei PénzügySzámvitelTermelésDisztribúció A leíró, jellemző információk valós idejű, folyamatos feldolgozása, a tranzakciós rendszerben BPCS, a Társaság alap információs rendszere Az alapok Információk a végrehajtás és az operatív irányításszámára Információk a következő szintek számára Veszprém március 11.

PénzügySzámvitel CEAACPACRMLTCST Disztribúció Az alap információs rendszer „építő kövei” ORDBILSALPURINV Termelés MDMMPSMRPCAPSFC QMS/ LMS ILMOLMPRO CDM API Veszprém március 11.

A közbenső szint PénzügySzámvitelTermelésDisztribúció BPCS Költséghelyi elszámolások Költségviselő elszámolások Bruttó fede- zetelemzés Vezetői számvitel, az operatív szint elemzési információkká alakítására Terv-tény elemzés, kézbentartás CS - Controlling rendszer Információk a taktikai és részben a felső vezetés számára Információk a felső szint számára Veszprém március 11.

PénzügySzámvitelTermelésDisztribúció BPCS - alap információs rendszere Költséghelyi elszámolások Költségviselő elszámolások Bruttó fede- zetelemzés CS - Controlling rendszer Vezetői Információs Rendszer InfoManager PiacVersenytársakTőzsde Operatív szint és végrehajtás Taktikai szint Stratégiai szint A legfelső szint Veszprém március 11.