Független iskolák Fenntartó1005  Intézményi telephely 2995  Munkavállalók  Pedagógus 17 000 fő  Egyéb dolgozó 3800 fő  Tanuló/pedagógus 14,35.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Közoktatási koncepció „Budapest– modell”. Fővárosi Közoktatási koncepció Széll Kálmán Terv Magyar Munka Terv Új Széchenyi Terv Köznevelési törvény Fehér.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
AME ma és holnap. A teljes független iskolai kör nevében Legitim- ha lehet - egyetlen ernyőszervezet Tagtoborzás személyesen, megyénként kistérségenként.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A szakképzetlen, szociálisan hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek (fiatalok) munkaerő-piaci és társadalmi (re)integrációjának elősegítése integrált.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Új kihívások a katasztrófavédelemben
TISZK-ek Miért kellettek, és miért kellenek? Múlt, jelen, jövő Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Marcali, május 18.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Régió gazdasági kilátásai, szakember igény, szakképzés
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
AME BESZÁMOLÓJA Előzmények „Korlátlan” iskola alapítási jog – Szakmai –Közösségi –Üzleti okokból Lassú folyamatos korrekció –Minőségbiztosítás.
AME 1992-?. Tendenciák  Minden újrakezd ő dött, a korábbiak idéz ő jelben, els ő sorban a független iskolák  „arisztotelészi” fordulat az oktatás-politikában.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Független iskolák Magyarországon
Lorem ipsum.
Varga Júlia MTA KRTK KTI
Napirendek Megnyitó Együttműködési megállapodás megvitatása, elfogadása Irányító Csoport megválasztása, Irányító Csoport elnökének megválasztása Egyebek.
Erasmus+ mobilitási program
Előadás másolata:

Független iskolák Fenntartó1005  Intézményi telephely 2995  Munkavállalók  Pedagógus fő  Egyéb dolgozó 3800 fő  Tanuló/pedagógus 14,35

Tanulók ÓvodaÁlt.isk.Gimn.SzakiskSzakk.AMIKoll.összes

Intézménytípusok

AME tagok  130 fenntartó  476 telephely  tanuló( Ebből AMI)  4700 munkavállaló (4033 pedagógus, 6900 egyéb munkavállaló)  Tanuló/pedagógus: 12,34

Tények

A kormány-deklarált céljai/eszközei  A rendteremtés a 20 éves káoszból, vissza az igazi iskolába  Ne csak jogok kötelességek is  A képzési követelmények szigorítása  Az állam szerepének jelentős erősítése  A tartalmi szabályozás megváltoztatása – kötött központi tantervekkel  A tanári életpálya vonzóvá tétele  Integráció helyett felzárkóztatás  A kimeneti követelmények szigorítása (érettségi)  Az iskolák értékközvetítő szerepének növelése, mindenekelőtt az egyházi intézmények erősítésével  A tehetséggondozás központba helyezése, elkülönült tehetséggondozó intézményekkel (elitképző gimnáziumok – a hat évfolyamosok szigorítása, tehetséggondozó osztályok stb.)  Az iskolák gazdasági hatékonyságának növelése  A szakképzésnek a közoktatásról való leválasztása, korábbra helyezése, és a piaci szervezetek alá rendelése

Események  Párhuzamos „műhelyek”-KDNP terület  Egyházi intézmények rapid rendezése  Szakképzés közoktatás merve szétválasztása  Gyors- egyeztetés nélküli- közoktatási koncepció (pedagógusok készítették)  Pedagógus életpálya modell  A humánerőforrás „zsák” befedve (91 Mrd Ft)  Önkormányzatok iskolaátadásai (alapítványiak korlátozva)  Koncepció forrásigénye 325 Mrd Ft (nincs)  Koncepció visszavonva- elindul az egyeztetés  Oktatási „konzultáció” (látszategyeztetés)  Szakképzés áll, vagy titokban készül ( „piacképes szakmák”)  Ellenőrzés, jóváhagyás kormányhivataloknál ( megyei, járási?)

AME  Havonta elnökség  Civil egyeztetés (szociális, oktatási szervezetek)  Sűrűbb belső fórumok  Kiegészítő támogatás tárgyalások szerződés előkészítés (2 év)  Koncepció opponálása- tárgyalások- folyamatosan  Forráshiány végleges( végletes) rögzítésének megállítása  Önálló PR projekt  NEFMI háttértámogatása az NGM vitában  Szakképzéssel nincs kapcsolatunk ( nem tudunk szinte semmit)  Nemzetközi kapcsolatok erősítése

Informálisan tudjuk  Állami bérfinanszírozás  NEFMI – alapítványiak csak pedagógus, ha vállaljuk az előzetes személyi kontrollt (NGM csak egyedi támogatás)  Forráskivonás a szférából  Jelentősen szűkíteni akarják az alapítványi szférát  Szakiskolák Gazdasági Kamaránál (duális képzés)  Alternatív műhelyek szigorú ellenőrzéssel  AMI- megyei keretszámok  Módosítások megint egész jóváhagyással(NGM)

Vélemény

Kormányzati tévedések  Problémakezelés helyett feladat meghatározás  Vissza az elképzelt igazi iskolához  A 22 év alatt nem történt semmi (legfeljebb rombolás)  Helyzetismeret nélkül, helyzetelemzés nélkül  Gazdasági számítások nélkül  Azt hitték az alapítványi szféra a gazdagok iskoláiból áll ( méretét sem mérték fel)  Újragondolás helyett kapkodás

Veszélyek (esélyek?)  A bizonytalanság önmagában felborít nagyon sok intézményt  Standard szabályozás helyett egyedi döntések  AME széthúzás, egyéni kijárások  Forráshiány- tönkremenetelek

Feladatok  Rendszeresebb kapcsolat a többi civil szervezettel  Kapcsolatfelvétel a kormányhivatalokkal  Információ gyűjtése- terjesztése  Szülői támogatás intézményi és AME szinten  Teljes forrásmegvonás esetén ellenállás, addig tárgyalás

Kérdések  Bővülés vs. szűkülés  Mi döntsünk, ki ne kapjon támogatást?  Oppozíció vagy hátrálás?  Hol kezdődik az ellenállás?