12-13. A szponzorálás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Advertisements

REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
MAGYAR LÁBTENISZ SZÖVETSÉGI VERSENYEK  Magyar Lábtenisz Szövetség.
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Lobbizás az egészségügyben
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Hercegh Mária MSZOSZ Női Választmány elnök
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Haszon rendezvények médiaajánlat. Célcsoport További képek:
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Reklám.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Közönségkapcsolatok (PR)
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
A vállalkozások környezete
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Reklámozás, Public Relations
tevékenység a könyvtárban
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
A marketingkommunikáció
Miként jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? AIDA modell
A marketing piac tartalma
Kérdések a második zh-hoz
Sponsorare necesse est
Kereskedelmi levelezés
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
Bemutatkozik a Magyar-Szlovén Tagozat: a magyar vállalkozások piaci pozíciószerzésének és befektetéseinek elősegítése Fullérné Verger Renáta Magyar-Szlovén.
Avagy mire is emlékezem…
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
Férjek Jótékonysági Golf Versenye szeptember 14. Old Lake Golf Club Anno 2008.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az egyetemi sport eladhatósága, mi kelti fel a cégek érdeklődését? Debrecen, szeptember 3.Készítette: Maszlavér Gábor.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A reklám centruma.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
Haszon rendezvények médiaajánlat
2/18/2018 Marketingterv Név.
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
A vásárlási döntés folyamata
Előadás másolata:

12-13. A szponzorálás

A szponzorálás fogalma Olyan pénzben, vagy más eszközben történő befektetés valamilyen tevékenységbe, amiért cserébe a befektető fél az adott tevékenységhez kapcsolódó, üzletileg kiaknázható kereskedelmi potenciálhoz jut. Pénzben vagy természetben adott befektetés valamilyen tevékenységre, amiért cserébe az invesztáló fél üzletileg kihasználható kereskedelmi potenciálhoz jut. A szponzorálás egy olyan promóciós forma, ahol a cég saját magát, termékeit egy adott tevékenységhez vagy eseményhez köti.

Szponzorálás nem egyenlő a mecenaturával A szponzorálás jellemzői:  üzleti viszony  együttműködés  anyagi javak  jogok, előnyök  kölcsönös előnyök

Szponzorálás és mecenatúra különbségei Mecenatúra  Szponzorálás   - kultúra domináns - kommunikációs érdekek - ellenszolgáltatás nélküli - ellenszolgáltatással - diszkrét támogatás - megszerzett támogató - adományok, segélyek ösztöndíjak - rendezvények, kiállítások versenyek - gyenge kommunikációs jellemzők - sok, intenzív komm. jell. reklám, PR, újságok szubjektív támogatás - professzionális tám. szerződéskötésen keresztül (kisebb cégek) - (nagy cégek)

A szponzorálás területei Sport Kultúra Oktatás Egészségügy Szociális területek

A szponzorálás célja Termék /cég, szolgáltatás/ bevezetése Termék ismertségének növelése Bizalom növelése 1:1 szabály Hasonló, mint a reklám, vagy a PR.

Szponzor fajták Név szponzor Fő szponzor Mellék szponzor (arany, ezüst, bronz támogató)

Hogyan szponzoráljunk? Szponzor szerepe Szponzorált szerepe

Hogyan szponzoráljunk (szponzor)? Üzletpolitikai célkitűzésekből kell kiindulni Marketingstratégiai megfontolások Számításba veendő területek elemzése Konkrét célok „kijelölése” Kapcsolatfelvétel Álláspontok egyeztetése Megállapodás (szerződéskötés) Megjelenés az eseményen Eredmények, következtetések

A szponzorálás jogi szabályai a szponzorált műsor elején és végén fel kell tüntetni a szponzor nevét; a szponzorált műsorok tartalmát és terjedelmét a szponzor nem befolyásolja; a szponzorált programok közvetlen módon nem ösztönözhetnek vásárlásra, a műsoron belül nem hangozhatnak el reklámcélú hivatkozások a szponzor termékeire v. szolgáltatásaira; nem szponzorálhatnak olyan cégek vagy személyek, amelyek terméke vagy szolgáltatása nem reklámozható.

A szponzorálás előnyei olcsóbb mint az igen magas költségű hirdetés; a célcsoport pontosabban körülírható, mint egy újság olvasótábora; az események iránti érdeklődés igen magas; a szponzorált téma olyan pozitív tulajdonsággal bírhat, amellyel a szponzoráló cégek szívesen felruházzák termékeiket; adott esemény egyben alkalom is a szponzor és számára fontos emberek találkozójára