2012. március 20. Tájékoztatás a látvány-csapatsport támogatást érintő változásokról
A látvány-csapatsport támogatásával kapcsolatos jogszabályi változások I. •a sportcélú ingatlan fogalma – amelyre a támogatásból megvalósuló fejlesztés vonatkozhat – szigorúbb, közvetlenül és kizárólag a sporttevékenység céljait szolgáló módon kerül meghatározásra; •sávos meghatározás: az intenzitások önerőhöz viszonyított aránya fordított ahhoz képest, hogy a támogatott szervezet milyen mértékű közcélú hasznosítást vállal az infrastruktúra-fejlesztés eredményeként. 3
A látvány-csapatsport támogatásával kapcsolatos jogszabályi változások II. •az infrastruktúra fejlesztés támogatás eredményeként megvalósuló, vagy felújításra kerülő ingatlanban a sportcélú használat ellenértéke hivatásos sportszervezetek esetén a törvényben garantáltan meghatározott bérleti díj-minimumhoz történő kötését biztosítja; •a sportlétesítmények fejlesztéseinek támogatása (10M Ft feletti utófinanszírozás) már a szakszövetség letéti számlájára előzetesen lehívható; 3
A látvány-csapatsport támogatásával kapcsolatos jogszabályi változások III. •a hivatásos sportszervezetek sportfejlesztési programjai is támogathatóak; •a 2012/2013-as támogatási időszaktól kezdődően csak olyan sportszervezet jogosult a támogatás igénybevételére jogosult szervezet státuszára, amelyik a kérelem benyújtásának időpontjában legalább két éve már működik; •több szakosztályos egyesület kérelme esetén, a sportszervezet amatőr szakosztályai az amatőr státusz alapján is támogathatóak lesznek a 2012/2013-as támogatási időszaktól; •többségi állami, önkormányzati tulajdonú vállalatok is támogathatnak; 3
A látvány-csapatsport támogatásával kapcsolatos jogszabályi változások IV. •a személyautó beszerzése nem számolható el a támogatási jogcímek között; •benchmark-rendszer bevezetése; •szigorításra kerül a közreműködi költség címén igényelhető támogatás mértéke; •az elő-, és utófinanszírozott támogatások esetén elkülönítésre kerül a támogatás teljesítésének szabályozása és az adókedvezmény igénybevételének feltétele; 3
(ADATLAP) Rendszeresen használt sportlétesítmények adatai 3
(ADATLAP) Kapcsolódás korábban beadott sportfejlesztési programhoz 3
(ADATLAP) Helyzetelemzés – sportlétesítmények felmérése 3
(ADATLAP) Tárgyi eszköz beszerzés 3
(ADATLAP) Létesítmény beruházás/felújítás 3
(ADATLAP) Az Utánpótlás-nevelés fejlesztés költségei 3 Utánpótlás-nevelés fejlesztés költségei tekintetében az alábbi tételek részletező táblázatainak kitöltésével bővült az adatlap: •Sporteszköz, sportfelszerelés beszerzése; •Gyógyszerek, diagnosztikai eszközök; •Sportlétesítmény, sportpálya bérleti díja; •A programban résztvevő sportszakemberek személyi jellegű ráfordításai; MINTA:
Időrend I. (határidők) • Három fordulós ellenőrzés • 1. sportfejlesztési terv előzetes jóváhagyása, • 2. negyedéves előrehaladási jelentés, • 3. támogatási időszak végi/projekt végi tételes ellenőrzés. • 2011/2012-es támogatási időszak • Támogatások befogadásának kezdete: a támogatási igazolás kiállításának kézhezvételétől. • Támogatások befogadásának vége: támogatási időszak vége: június 30. • Elszámolás benyújtása: legkésőbb július 30. • Elszámolás elfogadása, országos sportági szakszövetség értesítése: 60nap/30napon belül (hiánypótlás: 2x15napos/1x8 napos határidővel). 3
Időrend II. (határidők) 2012/2013-as támogatási időszak • Benyújtási határidő: szeptember április 1. • Elbírálás határideje: 60 nap (hiánypótlás: 15 napos határidővel). • Támogatási igazolás kiállításának határideje: 8 nap (hiánypótlás: 8 napos határidővel). • Támogatások befogadásának kezdete: a támogatási igazolás kiállításának kézhezvételétől. • Támogatások befogadásának vége: támogatási időszak vége: június 30. • Elszámolás benyújtása: legkésőbb július 30. • Elszámolás elfogadása, országos sportági szakszövetség értesítése: 60nap/30napon belül (hiánypótlás: 2x15napos/1x8 napos határidővel) 3
Elszámolás és záró pénzügyi jelentés 1. Az elszámolási időszak lezárását követő 30 napon belül (vagyis július 30-ig) záró jelentést kell benyújtani •A felmerült költségekről (számlák, számviteli bizonylatok, a kiadásokat alátámasztó dokumentumok mellékelésével). •Az ehhez igénybe vett támogatás mértékéről (pénzügyi teljesítés bizonylatolása). •A fel nem használt támogatás rendelkezésre állásáról millió Ft feletti támogatás esetén a zárójelentést könyvvizsgálóval is hitelesíttetni kell. A könyvvizsgálónak a felvett támogatás mértékéig vagyoni felelősséget kell vállalni, amelyet érvényes felelősségbiztosítással kell fedezni (max. 500 millió Ft-ig). 3. A jogosulatlanul felvett támogatás adók módjára behajtható, illetve a sportszervezet súlyos szankciókkal sújtható. 3
Az elszámolási dokumentáció tartalma •Szakmai beszámoló •Pénzügyi elszámolás •Összesített elszámolási táblázat (R. 1. sz. melléklet); •Könyvvizsgáló által hitelesítendő adatok (R. 2. sz. melléklet); •Számviteli bizonylatok (záradékolva, fénymásolva, hitelesítve); •Számviteli bizonylatokat alátámasztó dokumentumok (elszámolási útmutatóban kiadásonként részletezve); •Könyvvizsgáló felelősségbiztosítási kötvénye; •Bankszámlatörténet. 3
A fel nem használt támogatás •A támogatott szervezet köteles bankszámláján tartani és ezt igazolni, az ellenőrző szervezet felhívására a Magyar Állam részére a sportpolitikáért felelős miniszter által megnevezett közzétett számlára meg kell fizetni; => csak az utánpótlás-nevelés központi költségvetési támogatására fordítható. •Amennyiben a fel nem használt támogatás a jóváhagyott sportfejlesztési program 20 %-át meghaladja, a 20%-on felüli részt a jegybanki alapkamat terheli. •A sportfejlesztési program meghosszabbítására vonatkozó kérelmet lehet előterjeszteni a jóváhagyó szervezetnél (a jóváhagyott programmal tartalmában egyező felhasználás). •Országos sportági szakszövetség a támogatás értékének 20 %- át, kamatozó tartalékként a támogatási időszakot követően is felhasználhatja a sportfejlesztési programjával azonos célra. 3
A TAO számokban Tények, adatok, térképek
A beérkezett és elbírált kérelmek összesen Kérelmező sportág Igényelt támogatás (Ft) 2011/2012-es támogatási időszakra jóváhagyott támogatás (Ft) 2011-ben kiadott támogatási igazolások (Ft) Jégkorong Kézilabda Kosárlabda Labdarúgás Vízilabda MOB Összesen
A központi költségvetés évi közvetlen adóbevétel kiesése • 31 Mrd Ft támogatási igazolás ( Ft.) • 24 Mrd Ft kifizetés a cégek oldaláról • ECOSTAT számítása alapján: 10,3 Mrd Ft közvetlen adóbevétel (szja, járulék, Áfa) Összes adóbevétel kiesés: 13,7 Mrd Ft 3
A társasági adóból származó támogatások megoszlása megyénként a 2011/2012-es támogatási időszakban 8
A társasági adóból származó támogatások megoszlása kistérségenként a 2011/2012-es támogatási időszakban 9
A társasági adóból származó támogatások megoszlása településenként a 2011/2012-es támogatási időszakban 10
A társasági adóból származó támogatások megoszlása Csongrád megyében a 2011/2012-es támogatási időszakban 10
A társasági adóból származó támogatások megoszlása összeghatár szerint a 2011/2012-es támogatási időszakban 10
Támogatást igénybe vevő neve SportágTelepülésÖsszeg SZEGED 1899 Futball Klub Közhasznú SE labdarúgásSzeged Onion City Kézilabdabarátok Egyesülete kézilabdaMakó Gyálaréti LSClabdarúgásSzeged Mórahalmi Tömegsport EgyesületlabdarúgásMórahalom Kistérségi Focisuli SElabdarúgásMórahalom A LEGKISEBBEK
Támogatást igénybe vevő neve SportágTelepülésÖsszeg SZEDEÁK Amatőr Kosárlabda Nonprofit Kft. kosárlabdaSzeged Szentesi Vízilabda KlubvízilabdaSzentes Sándorfalva Közhasznú Utánpótlás SE labdarúgásSándorfalva Pick Kézilabda Zrt.kézilabdaSzeged Szegedi Vasutas SElabdarúgásSzeged A LEGNAGYOBBAK
A hazai fogadtatás - elismerés 14
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! BARDÓCZY GÁBOR Nemzeti Sport Intézet