2012. március 20. Tájékoztatás a látvány-csapatsport támogatást érintő változásokról.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MSTT Sportinnovációs Szakbizottság Budapest
Advertisements

Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
főigazgató-helyettes
Látvány-csapatsport támogatás elszámolása(áttekintés)
Sportlétesítmények Magyarországi Szövetsége éves Közgyűlés Velence
A látvány-csapatsportágak támogatásához kapcsolódó társasági adó kedvezmény szeptember 16. Hadas Ildikó mob:
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Szociális nyári gyermekétkeztetés 2014.
Kifizetési igénylések gyakorlati tapasztalatai
Sporttámogatás a társasági nyereségadóból:
EREDMÉNY JELZŐ: MAGYAR SPORT 2012 NYERGES MIHÁLY EMLÉK KONFERENCIA 2013 JANUÁR 24.
Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
A Nemzeti Sport Intézet szerepe a támogatási rendszerben
A TAO támogatási rendszer Magyar Labdarúgás Fóruma
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
A projektek megvalósítása I.
Kifizetési igénylések benyújtásával kapcsolatos tudnivalók
Magyar Vívó Szövetség Állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásrend.
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
Európai Uniós pályázatok
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Prof. Dr. Nagy János Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács Elnöke Budapest, február 24. A felsőoktatási intézmények vagyongazdálkodása.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
IKSZT A támogatás igénylésének feltételeit érintő változások, aktualitások.
NVT AKG kötelező képzés 2006 FVM Képzési és Szaktanácsadási Intézet 1.Modul: 1.Modul: Általános kérdések, jogszabályok, eljárásrend Lukács-Lőrincz Rita.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
A projektek megvalósításának pénzügyi kérdéseiről.
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
Számlaösszesítők használata
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A sportfinanszírozás közvetett állami támogatásának új modellje
A sportutánpótlás lehetőségei a látvány-csapatsportok támogatása révén
A vis maior esemény bekövetkezését követően az érintett Önkormányzatnak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy azt bejelentse az ebr42 rendszeren, valamint.
Technikai és gyakorlati segítségnyújtás Kifizetési kérelem feltöltéséhez Pályázati Tájékoztató felület az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően Előadó: Gombita.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
A sportfinanszírozás közvetett állami támogatásának új modellje
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Látvány-csapatsportágak támogatási rendszere Labdarúgás.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
Adózói fórum – A végelszámolás számvitele „röviden” Kovács Lajos
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Röviden a közbeszerzésről
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Előadás másolata:

2012. március 20. Tájékoztatás a látvány-csapatsport támogatást érintő változásokról

A látvány-csapatsport támogatásával kapcsolatos jogszabályi változások I. •a sportcélú ingatlan fogalma – amelyre a támogatásból megvalósuló fejlesztés vonatkozhat – szigorúbb, közvetlenül és kizárólag a sporttevékenység céljait szolgáló módon kerül meghatározásra; •sávos meghatározás: az intenzitások önerőhöz viszonyított aránya fordított ahhoz képest, hogy a támogatott szervezet milyen mértékű közcélú hasznosítást vállal az infrastruktúra-fejlesztés eredményeként. 3

A látvány-csapatsport támogatásával kapcsolatos jogszabályi változások II. •az infrastruktúra fejlesztés támogatás eredményeként megvalósuló, vagy felújításra kerülő ingatlanban a sportcélú használat ellenértéke hivatásos sportszervezetek esetén a törvényben garantáltan meghatározott bérleti díj-minimumhoz történő kötését biztosítja; •a sportlétesítmények fejlesztéseinek támogatása (10M Ft feletti utófinanszírozás) már a szakszövetség letéti számlájára előzetesen lehívható; 3

A látvány-csapatsport támogatásával kapcsolatos jogszabályi változások III. •a hivatásos sportszervezetek sportfejlesztési programjai is támogathatóak; •a 2012/2013-as támogatási időszaktól kezdődően csak olyan sportszervezet jogosult a támogatás igénybevételére jogosult szervezet státuszára, amelyik a kérelem benyújtásának időpontjában legalább két éve már működik; •több szakosztályos egyesület kérelme esetén, a sportszervezet amatőr szakosztályai az amatőr státusz alapján is támogathatóak lesznek a 2012/2013-as támogatási időszaktól; •többségi állami, önkormányzati tulajdonú vállalatok is támogathatnak; 3

A látvány-csapatsport támogatásával kapcsolatos jogszabályi változások IV. •a személyautó beszerzése nem számolható el a támogatási jogcímek között; •benchmark-rendszer bevezetése; •szigorításra kerül a közreműködi költség címén igényelhető támogatás mértéke; •az elő-, és utófinanszírozott támogatások esetén elkülönítésre kerül a támogatás teljesítésének szabályozása és az adókedvezmény igénybevételének feltétele; 3

(ADATLAP) Rendszeresen használt sportlétesítmények adatai 3

(ADATLAP) Kapcsolódás korábban beadott sportfejlesztési programhoz 3

(ADATLAP) Helyzetelemzés – sportlétesítmények felmérése 3

(ADATLAP) Tárgyi eszköz beszerzés 3

(ADATLAP) Létesítmény beruházás/felújítás 3

(ADATLAP) Az Utánpótlás-nevelés fejlesztés költségei 3 Utánpótlás-nevelés fejlesztés költségei tekintetében az alábbi tételek részletező táblázatainak kitöltésével bővült az adatlap: •Sporteszköz, sportfelszerelés beszerzése; •Gyógyszerek, diagnosztikai eszközök; •Sportlétesítmény, sportpálya bérleti díja; •A programban résztvevő sportszakemberek személyi jellegű ráfordításai; MINTA:

Időrend I. (határidők) • Három fordulós ellenőrzés • 1. sportfejlesztési terv előzetes jóváhagyása, • 2. negyedéves előrehaladási jelentés, • 3. támogatási időszak végi/projekt végi tételes ellenőrzés. • 2011/2012-es támogatási időszak • Támogatások befogadásának kezdete: a támogatási igazolás kiállításának kézhezvételétől. • Támogatások befogadásának vége: támogatási időszak vége: június 30. • Elszámolás benyújtása: legkésőbb július 30. • Elszámolás elfogadása, országos sportági szakszövetség értesítése: 60nap/30napon belül (hiánypótlás: 2x15napos/1x8 napos határidővel). 3

Időrend II. (határidők) 2012/2013-as támogatási időszak • Benyújtási határidő: szeptember április 1. • Elbírálás határideje: 60 nap (hiánypótlás: 15 napos határidővel). • Támogatási igazolás kiállításának határideje: 8 nap (hiánypótlás: 8 napos határidővel). • Támogatások befogadásának kezdete: a támogatási igazolás kiállításának kézhezvételétől. • Támogatások befogadásának vége: támogatási időszak vége: június 30. • Elszámolás benyújtása: legkésőbb július 30. • Elszámolás elfogadása, országos sportági szakszövetség értesítése: 60nap/30napon belül (hiánypótlás: 2x15napos/1x8 napos határidővel) 3

Elszámolás és záró pénzügyi jelentés 1. Az elszámolási időszak lezárását követő 30 napon belül (vagyis július 30-ig) záró jelentést kell benyújtani •A felmerült költségekről (számlák, számviteli bizonylatok, a kiadásokat alátámasztó dokumentumok mellékelésével). •Az ehhez igénybe vett támogatás mértékéről (pénzügyi teljesítés bizonylatolása). •A fel nem használt támogatás rendelkezésre állásáról millió Ft feletti támogatás esetén a zárójelentést könyvvizsgálóval is hitelesíttetni kell. A könyvvizsgálónak a felvett támogatás mértékéig vagyoni felelősséget kell vállalni, amelyet érvényes felelősségbiztosítással kell fedezni (max. 500 millió Ft-ig). 3. A jogosulatlanul felvett támogatás adók módjára behajtható, illetve a sportszervezet súlyos szankciókkal sújtható. 3

Az elszámolási dokumentáció tartalma •Szakmai beszámoló •Pénzügyi elszámolás •Összesített elszámolási táblázat (R. 1. sz. melléklet); •Könyvvizsgáló által hitelesítendő adatok (R. 2. sz. melléklet); •Számviteli bizonylatok (záradékolva, fénymásolva, hitelesítve); •Számviteli bizonylatokat alátámasztó dokumentumok (elszámolási útmutatóban kiadásonként részletezve); •Könyvvizsgáló felelősségbiztosítási kötvénye; •Bankszámlatörténet. 3

A fel nem használt támogatás •A támogatott szervezet köteles bankszámláján tartani és ezt igazolni, az ellenőrző szervezet felhívására a Magyar Állam részére a sportpolitikáért felelős miniszter által megnevezett közzétett számlára meg kell fizetni; => csak az utánpótlás-nevelés központi költségvetési támogatására fordítható. •Amennyiben a fel nem használt támogatás a jóváhagyott sportfejlesztési program 20 %-át meghaladja, a 20%-on felüli részt a jegybanki alapkamat terheli. •A sportfejlesztési program meghosszabbítására vonatkozó kérelmet lehet előterjeszteni a jóváhagyó szervezetnél (a jóváhagyott programmal tartalmában egyező felhasználás). •Országos sportági szakszövetség a támogatás értékének 20 %- át, kamatozó tartalékként a támogatási időszakot követően is felhasználhatja a sportfejlesztési programjával azonos célra. 3

A TAO számokban Tények, adatok, térképek

A beérkezett és elbírált kérelmek összesen Kérelmező sportág Igényelt támogatás (Ft) 2011/2012-es támogatási időszakra jóváhagyott támogatás (Ft) 2011-ben kiadott támogatási igazolások (Ft) Jégkorong Kézilabda Kosárlabda Labdarúgás Vízilabda MOB Összesen

A központi költségvetés évi közvetlen adóbevétel kiesése • 31 Mrd Ft támogatási igazolás ( Ft.) • 24 Mrd Ft kifizetés a cégek oldaláról • ECOSTAT számítása alapján: 10,3 Mrd Ft közvetlen adóbevétel (szja, járulék, Áfa) Összes adóbevétel kiesés: 13,7 Mrd Ft 3

A társasági adóból származó támogatások megoszlása megyénként a 2011/2012-es támogatási időszakban 8

A társasági adóból származó támogatások megoszlása kistérségenként a 2011/2012-es támogatási időszakban 9

A társasági adóból származó támogatások megoszlása településenként a 2011/2012-es támogatási időszakban 10

A társasági adóból származó támogatások megoszlása Csongrád megyében a 2011/2012-es támogatási időszakban 10

A társasági adóból származó támogatások megoszlása összeghatár szerint a 2011/2012-es támogatási időszakban 10

Támogatást igénybe vevő neve SportágTelepülésÖsszeg SZEGED 1899 Futball Klub Közhasznú SE labdarúgásSzeged Onion City Kézilabdabarátok Egyesülete kézilabdaMakó Gyálaréti LSClabdarúgásSzeged Mórahalmi Tömegsport EgyesületlabdarúgásMórahalom Kistérségi Focisuli SElabdarúgásMórahalom A LEGKISEBBEK

Támogatást igénybe vevő neve SportágTelepülésÖsszeg SZEDEÁK Amatőr Kosárlabda Nonprofit Kft. kosárlabdaSzeged Szentesi Vízilabda KlubvízilabdaSzentes Sándorfalva Közhasznú Utánpótlás SE labdarúgásSándorfalva Pick Kézilabda Zrt.kézilabdaSzeged Szegedi Vasutas SElabdarúgásSzeged A LEGNAGYOBBAK

A hazai fogadtatás - elismerés 14

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! BARDÓCZY GÁBOR Nemzeti Sport Intézet