Az olvasástanítás módszere:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A pedagógusok munkaidő beosztása
Királyhelmec városunk története
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Matematika kompetencia
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat-dunántúli régióban
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
Kis csoport szeptember
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
testi-lelki feltöltődést eredményező szabad felhasználású idő. Fajtái: aktív és passzív.
Iskolánkról.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Matematika kompetenciaterület
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Matematika kompetenciaterület
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Készítette: Bártfai Lászlóné
Az óvodai nevelés alapelvei
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Projektmunka.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
Kompetensek lettünk? június 27..
Gyermekvilág régen és ma
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Matematika Kompetenciaterület
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Út a sikeres tanuláshoz
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
Tanórai szokásaim 5/14.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
Szakrendszerű Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban: A Kt. 52.§ (3) szerint a kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének.
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Álmodtunk egy iskolát magunknak
Nemzeti Köznevelési Portál
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Előadás másolata:

Az olvasástanítás módszere: Diákjaink az olvasás technikáját a hagyományos, szótagoló olvasástanítás módszerén keresztül tanulják. Ebben nagy segítségünkre van az Apáczai Kiadó tankönyvcsaládja.

A gyerekek a betű – szótag – szó – mondat építkezésben sajátítják el az olvasást. Kezdetben szótagolva olvasnak, majd fokozatosan térnek át a folyamatos olvasásra.

Ez a módszer – időben - távol tanítja egymástól a hangzási - vagy vizuális szempontból téveszthető betűket. Így nyugodt tempóban, egyenletes terhelés mellett, elegendő idő jut a begyakorlásra, az olvasottak megértésére, az olvasás megszerettetésére.

Az matematikatanítás módszere: Matematika tanításunk során a Mozaik Kiadó gondozásában megjelent Sokszínű matematika tankönyvcsaládot használjuk. A könyvhöz kapcsolódó interaktív tananyag szemléletesebbé, színesebbé, játékosabbá teszi tanítási óráinkat.

A matematika tanításában fontos szerepet kap az eszközök használata A matematika tanításában fontos szerepet kap az eszközök használata. Egy ősi bölcsesség szerint: „Amit hallok – elfelejtem, Amit látok – megismerem, Amit csinálok – megtanulom.”

Fontos feladatunk, hogy szilárd számfogalmat és biztos számolási készséget alakítsunk ki. Változatos módszerek alkalmazásával törekszünk arra, hogy tanulóink aktívan vegyenek részt a tanulás folyamatában.

Tehetséges tanulóinkat versenyekre készítjük fel. Nehezebben haladó tanulóinknak korrepetáláson és fejlesztő foglalkozáson biztosítunk lehetőséget a felzárkózásra. Jól felszerelt fejlesztő termünk ad otthont ezeknek a foglalkozásoknak.

A napközi otthonunk: A gyermekek életrendje a napköziben a tanulás és a szabadidő köré szerveződik. Napirendjük kialakításában fontosnak tartjuk a pihenés és tanulás közötti helyes arány megtalálását. Napirendünk követi a rugalmasság elvét, hiszen csoportjaink bábszínházba, moziba, kiállításokra, túrákra járnak.

A tanóra Tanulás irányítása során a legfőbb célunk, hogy 4. osztály végére kialakítsuk tanulóinkban az önálló ismeretszerzés képességét. A tanóra 1-2. osztályban 2x45 percig tart. Elsődleges feladata, hogy elkészüljön a házi feladat, felkészüljenek a gyerekek a másnapi órákra, gyakoroljanak.

Minden tanórának van egy meghatározott rendje: ►tanulási előkészület ►ráhangolódás ►hangos olvasás ►önálló munkavégzés ►ellenőrzés A tanórákat mindig úgy építjük fel, hogy fejlődjön a gyerekek figyelme, gondolkodása, emlékezete, számolási- és kommunikációs készsége.

A szabadidő A szabadidő hasznos eltöltése során igyekszünk lehetőséget biztosítani arra, hogy diákjaink a tevékenységek közül szabadon választhassanak. Olyan foglalkozásokat szervezünk számukra, amelyek elősegítik személyiségfejlődésüket, biztosítják a pihenésüket, regenerálódásukat, testi – lelki egészségüket, fejlesztik egyéni képességeiket.

Kötetlen szabadidő A napköziben a szabadidő két formáját különböztetjük meg. A kötetlen szabadidő, melyet lehetőség szerint a szabadban töltünk el. Itt a gyerekek által választott tevékenységek, játékok dominálnak.

Kötött szabadidő A kötött szabadidő keretében van lehetőség az iskolai szakkörökön és a napközis nevelők által felkínált manuális-, kulturális-, sport jellegű tevékenységeken való részvételre.