Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor 2008. október 4. Pannon.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Összefogáson alapuló hagyományőrzés a Móri kistérségben
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Aktuális pályázati lehetőségek
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
NYUGAT-DUNÁNTÚL, AZ ERŐT ADÓ RÉGIÓ
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
1.A gazdaság és az infrastruktúra fejlesztése, a foglalkoztatottság növelése 1.1 Mezőgazdasági és élelmiszeripari tevékenység fejlesztése •Biotermékek.
Önkormányzatok idegenforgalmi feladatai Tegyünk együtt Fejér megye idegenforgalmáért Garán Éva.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
Lakner Zoltán.
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon •Villány-Siklós borút Egyesület (1994) •Balatoni Borutak szövetsége (2003) •Magyar Borutak szövetsége (2003)
MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata o Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Az Európai Borutak Közös Minősítési Rendszere.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Kerékpárral a Fertő–tó Neusiedlersee kultúrtájon Partnertalálkozó és workshop 2. workshop: Kerékpáros térség szervezésének módszere.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
„Gyógyító Régiók” A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
A borturizmus komplex fejlesztése a Monori Pincefaluban
A turizmus rendszer környezete
Etyek-Budai Borvidék borturisztikai stratégiája
Tájékoztató az Erzsébet Királyné Szálloda fejlesztési terveiről, az üdülő turizmussal kapcsolatos lehetőségekről Mezei Alíz, Erzsébet Királyné Szálloda.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Lehet, hogy közösen többre jutunk?!
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
BALATONI PARTNERSÉGI PROGRAM Regionális és Kistérségi szintű együttmüködések ösztönzése a Balaton Régióban Szedmákné Lukács Zsófia Balatoni Integrációs.
Helyi Vidékfejlesztési Stratégia Felülvizsgálata 2011.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
Zalai Borút Egyesület N ő a Tudás N ő a Piac Borászok piaci esélynövelése a határmentén.
TDM Szakmai Nap november 21.
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
BALOGH KÁROLY elnök Magyar TDM Szövetség Budapest, március 2.
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Dr. Mikulás Ildikó november 3. A borpiaci helyzet és a borpiaci rendtartás várható reformja.
TDM Tanfolyam A TDM lényege
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
E ZER P INCE S ZŐLÉSZETI ÉS B ORÁSZATI T ANÖSVÉNY E ZER P INCE S ZŐLÉSZETI ÉS B ORÁSZATI T ANÖSVÉNY Előadó: Kaltenecker Andrea okleveles tájépítészmérnök.
Gödöllő és környéke kulturális turisztikai programjainak bővítése Előadó Maka Marianna TTF Nonprofit Kft.
B örzsöny- D una- I poly V idékfejlesztési E gyesület Nemzetközi együttműködés Miért jó vidéken élni?
A hargitai legendák és műemlékek nyomában. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: 990.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Balaton régió turizmusában
ÉSZAK-ALFÖLDI TURISZTIKAI RÉGIÓ TDM RENDSZER
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Az idegenforgalom lehetőségei a határmenti régióban Dobis Ildikó, Győr,
Bor és idegenforgalom Közösségi marketing lehetőségei október 03. Monor.
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
Leader program és helyi termék a turisztikában. Helyi termék 76/2011 VM rendelet alapján: – LEADER Helyi Akciócsoport illetékességi területén megtermelt,
Eger, mint turisztikai termék Pók Tamás. Bevezetés A bor kultúrtermék, egyre inkább jelen van a hétköznapjainkban, de egyben meg is édesíti az ünnepnapokat.
A Nemzetközi Turizmus UTAZÁS Fórum Budapest 2015 Február 26
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita
Előadás másolata:

Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor október 4. Pannon Egyetem Agrártudományi Centrum Szőlészeti és Borászati Kutatóintézet, Badacsony Molnár Eszter

A borturizmus fogalma „…szőlőbirtokok, pincészetek, borfesztiválok, borbemutatók felkeresése, ahol a borkóstolás élménye és/vagy a borvidék megismerése a fő motivációs tényező” (Hall et al.(2000)

A borturizmus fogalma Három különböző nézőpont: bortermelő, utazási iroda, fogyasztó / vendég  Fogyasztói viselkedési forma  Desztinációs stratégia a borral kapcsolatos vonzerő és boros arculat kialakítására és piaci értékesítésére  Lehetőség a borok bemutatására és értékesítésére közvetlenül a fogyasztónak Getz (2000)

A borvidékek, borrégiók vonzereje •„Minden borkedvelő tudja, hogy a legjobb borok különleges – mondhatni varázslatos – vidékeken teremnek” (The Wine Spectator 1997 aug. 31) •Williams (2001) szerint „a borvidék olyan paradicsomi vidék, amely bőséges kínálattal rendelkezik a szabadidős programok, a konyhaművészet, gasztronómia, a természetjárás terén.”

A borvidékek, borrégiók vonzereje •A borvidékek fő vonzereje a helyek különbözőségében rejlik és ezekből a különbségekből kell a márkákat felépíteni! (Bruwer, 2003) •Turisztikai terroir (Hall & Mitchell, 2002)

Ki a borturista és mit akar? Általában  jellemzően középkorú  magas iskolai végzettségű, művelt  vezető beosztású, szakember  átlagnál magasabb jövedelemmel  szerteágazó érdeklődés  komplex programok (bor, gasztronómia, kultúra, wellness, fitnesz, sport)

FŐ BOROS TERMÉK •Látogató-barát pincészetek •Felkészült személyzet •Borfesztiválok, borünnepek •Ismert borászatok A DESZTINÁCIÓ FŐ VONZEREJE •Vonzó táj •Kellemes éghajlat •Szolid árfekvésű szállások •Könnyen hozzáférhető információk •Jól kitáblázott borutak A KULTURÁLIS TERMÉK •Egyedi, a vidékre jellemző szállás •Kifinomult gasztronómiai kínálat •Tradicionális pincefalvak KAPCSOLT JELLEMZŐK •Nagyszámú meglátogatható pince •Híres borok •Csoportos pincelátogatás KAPCSOLT JELLEMZŐK •Helyi specialitásokat árusító boltok, piac KAPCSOLT JELLEMZŐK •Sokféle program lehetőség

Magyarország idegenforgalmi régiói

Magyarország borvidékei

A Duna borrégió, a Kunsági borvidék, a Szárazhegy-Strázsahegyi hegyközség adottságai FŐ BOROS TERMÉK  Látogató-barát pincészetek  Felkészült személyzet  Borfesztiválok, borünnepek  Ismert borászatok Látogatható pincék? Ismert borok?

A Duna borrégió, a Kunsági borvidék, a Szárazhegy-Strázsahegyi hegyközség adottságai A DESZTINÁCIÓ FŐ VONZEREJE  Vonzó táj  Kellemes éghajlat  Szolid árfekvésű szállások  Könnyen hozzáférhető információk  Jól kitáblázott borutak Programlehetőségek ?

A Duna borrégió, a Kunsági borvidék, a Szárazhegy-Strázsahegyi hegyközség adottságai A KULTURÁLIS TERMÉK  Egyedi, a vidékre jellemző szállás  Kifinomult gasztronómiai kínálat  Tradicionális pincefalu Helyi specialitásokat árusító boltok, piac?

Az idegenforgalom és a szőlő- borszektor szervezetei az egyes régiókban •Regionális Marketing Igazgatóságok •Regionális Turisztikai Projektirodák •Regionális Idegenforgalmi Bizottságok •Turisztikai egyesületek •Borvidéki Régió (pl. Duna) •Hegyközségi szervezet (Hegyközségek, Borvidéki Tanács) •Borút Egyesületek •Borrendek (pl. Strázsa Borrend)

Az együttműködés lehetőségei •Közös programkínálat kialakítása •Közös érdekeltségen alapuló, integráló szervezetek (TDM) alapítása (egyéb szolgáltatókkal, vállalkozásokkal együtt) különböző szinteken (helyi, kistérségi, régiós) •Fejlesztési pályázati lehetőségek együttes kihasználása (GOP, ROP, RIB, ÚMVP) •Közös marketing, promóció •Közös oktatási, tréning programok

Várható eredmények – szőlő- borágazat •Megtermelt szőlő-, bortermékek nagyobb arányú értékesítése helyben •Helybeni értékesítés, mint promóció erősíti a Kunsági, azon belül a Strázsahegyi borok ismertségét, növekszik az összes értékesítés mennyisége •Növekszik a szőlő-bortermelés jövedelmezősége •Megmaradnak, esetlegesen nőnek a szőlőtermő területek

Várható eredmények - idegenforgalom •Színesebb, célközönségre szabott, minőségi kínálat kialakulása •Jobb idegenforgalmi kapacitás (szállás, vendéglátóhely) kihasználás •Több vendégéjszaka, magasabb fajlagos költés – növekvő idegenforgalmi bevételek

Várható eredmények - általános •Kereslet egyéb vállalkozások termékei, szolgáltatásai iránt •Új munkahelyek, foglalkoztatottság emelése a régióban •A régió lakosság megtartó erejének növekedése •A lakosság elöregedésének megállítása, új, munkaképes korú betelepülők

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!