MINDENNAPOS TESTNEVELÉS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Advertisements

BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél.
A tanári munka értékelése
Komplex Instrukciós Program
„Ezt egy életen át kell játszani”
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
A pedagógusminősítési rendszer
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A testnevelési tanterv.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Pedagógus értékelési rendszer
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

MINDENNAPOS TESTNEVELÉS Dr. Reigl Mariann

ELŐZMÉNYEK MTTOE – 5-8 éve küzd minden fórumon, kisebb sikerekkel (lehetőség volt a bevezetésre) Törvény – 2012-től felmenő rendszerben kell bevezetni a mindennapos (heti 5) testnevelést Kezdő évfolyamok: 1., 5., 9. osztályok

TÉNYEK Időtérkép Év napjainak száma: 365 Tanítási idő napjai: 288 nap Tanítási nap: 182-183 Tanítási idő szünet napjai: 106 Az év szünet napjai: 183 Plusz óra: heti 2, 2 párhuzamos osztálynál 16 (0,7statusz)

NAPI ELRENDEZÉS Összes óraszám (2 tanulócsoport/évfolyam) – 16x5=80 óra Napi lehetőség – 7 órax5 nap=35 egyedi óra Egy idősávban 2-3 csoport Összes óraszám (3 tanulócsoport/évfolyam) 24x5=120 óra Napi lehetőség – 35 egyedi óra Egy idősávban 3-4 csoport

ELŐNYÖK ifjúság egészségi állapotának pozitív változása a rendszeres testmozgás megszerettetése, a rekreatív sportolás elfogadtatása a versenysport utánpótlás bázisának növekedése hátrányos helyzetű társadalmi csoportok integrációja az egészségügyi kiadások csökkenése szakképzett testnevelés oktatók elhelyezkedése a testnevelés társadalmi elfogadottságának növekedése

NEHÉZSÉGEK tantestületi ellenállás az óraszám növekedés miatt iskolai idő növekedése infrastrukturális problémák –terem, öltöző, tisztálkodás, szerek anyagi ráfordítás megemelkedése tervezés fontossága, lehetőségek kiaknázása magas óraszámok továbbképzések

EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK a közoktatási intézmények, a fenntartó, vagy helyi önkormányzat tárgyköri szolgáltatásai (sportcsarnok, labdarúgó pálya, uszoda, műfüves pálya, erdei tornapálya, közterek és játszóterek, stb.), a helyi vállalkozásban üzemelő lakossági szolgáltatók (fitnesz és edzőtermek, lovas klubok, tenisz és egyéb sportpályák, stb.) a helyi sportegyesületek, vagy települési sportszövetségek speciális sportlétesítményei és eszközparkja, az említett területeken dolgozó szakemberek szabad kapacitása és szakmai kompetenciája.

TERVEZÉS az infrastruktúra meglévő és megteremthető elemeit, az eszközök rendelkezésre állásának és a fokozott használatból eredő cseréjét, valamint a humán erőforrások meglétének, vagy fejlesztésének és bérvonzatainak biztosíthatóságát kell tervezni

1-4. OSZTÁLY Nincs végleges sportágválasztás, a harmonikus és komplex képesség-fejlesztésen van a hangsúly. A sportági mozgások megjelennek a képesség-fejlesztés eszközeként. A korai kezdésű sportágak esetében is nagyobb hangsúly kerül a komplexitásra. A testnevelés tervezetté válik, a képességek fejlesztésében a szenzitív és a kritikus időszakok ismeretében kerülnek kialakításra az optimális terhelések, intenzitások és a fejlődéshez, az alkalmazkodás kiváltásához szükséges terjedelmek.

1-4. osztály A sportági mozgások közelítenek a sportági elvárásokhoz, megjelenik, de nem kerül túlsúlyba a versenyzés. A sportágak közül több is kipróbálásra kerül, kedvező paraméterek esetén végleges sportágválasztásra is sor kerülhet. Kölyök atlétikai program bevezetése Torna jellegű mozgások Labdajátékok előkészítése

MEGFONTOLANDÓ délelőtti-délutáni idő komplex szemlélete, a napirendek új megközelítése, a program megvalósításában partner sportegyesületek és az önkormányzat szolgáltatásaiban tevékenykedő, megfelelő kompetenciával rendelkező szakedzői állomány bevonása, az órarendi úszás és a néptánc, illetve rendszerszerű tanórán kívüli sportfoglalkozások bevonása a mindennapos terhelésbe (Megfelelő terhelési összetevőik megléte esetén!), modulok, szünidei programok tervezett beépítése a képességfejlesztésbe és az éves tanórakeretbe, csoportbontásokkal eltérő terhelések és időrendek alkalmazása az optimális és személyre szabott terhelések beállítása érdekében, közösségi szolgáltatási hálózatok igénybevétele a testnevelési program megvalósításához, különböző szervezési megoldások igénybevétele mellett.

VÉLEMÉNYEK Iskola vezetés felkészült, tájékozott Nagyon fontos lépés –alsó tagozat kulcskérdés!! Létesítmény problémák, különösen öltöző, tisztálkodó helységek Többi tanár elfogadása változó Szülők támogatják, csak ne terhelje őket Sportolók is járnak Gyerekek örülnek, főleg az új mozgásformáknak

MÉRÉS-ELLENŐRZÉS Ugyanakkor a tanulók iskolai értékelése, tantárgyi előmenetele minden esetben csak az egyéni mérési eredmények változásaiból vezethető le - pedagógiai szakmai szempontból is elfogadható módon -, s amelyhez mindig figyelembe kell venni az egyéni készségeket és attitűdöket, a megnyilvánuló tanulói együttműködést és a kitűzött, reális nevelési, esetleg differenciáltan a sport-eredményességi célok teljesülését is.

CÉL az iskolai nevelés során el kell érnünk, hogy a sport kedvteléssé váljon, s ez a kedvtelés később életszükségletként, mozgásos cselekvésekben, szomatikus és pszichés harmóniában rögzülni tudjon minden tanulónál, az életminőség megalapozása érdekében. A testnevelés pedagógiai céljainak meghatározásakor azt is leszögezhetjük, hogy a sport általi nevelés során általánosan az egészséges életmódról, speciálisan a tehetséggondozásról is beszélhetünk.

VÁRHATÓ ERDMÉNYEK jobb koncentráció, elkötelezettség, emelkedő önbecsülés, jobb életminőség a kondíció összefüggésben van a viselkedéssel, az iskolába járással és a végzettség felé való irányulással segít a szociális készségek alakulásában, támogatja a csapatmunkát és a vezetői képességek kialakulását, de a függetlenség elérésében is fontos szerepe van hosszú távú egészségügyi előnyökkel jár, csökken az elhízás, általában csökkennek a kockázatok, nő a munkaképesség, lehetőséget ad a nehézségek elviselésében

VÁRHATÓ ERDMÉNYEK kimutathatóan megjelennek a transzferhatások a közismereti tanulási teljesítményeinél a siker átéléséhez biztosít egy lehetséges utat, egyúttal elsajátíttatja a hosszú távú felké-szüléssel járó munka véghezviteléhez szükséges tudást és képességeket kedvező transzferhatások a tanulásban, a szocializációban, az önmegvalósításban, a kon-centrációban, a kudarcok feldolgozásában, az egészséges életmód kialakításában és meg-őrzésében

MEGOLDÁSI LEHETŐSÉGEK Minden nap 1 testnevelés óra órarendbe illesztve Heti 3 óra órarendbe illesztve, 2 kötelező óra délután (esetleg csoportbontással) – délutáni órákat más is taníthatja Heti 3 óra órarendbe illesztve, 2 óra összevonva – úszás, túrázás, stb. Helyszín: tornaterem, szabadtéri létesítmény, iskola folyosó, zsibongó stb, külső helyszín