a Birodalom „lerakosgatósai”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„ TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM ” ?
Advertisements

Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Kondicionális Eddig: Boole-konnektívumok ( , ,  ) Ezek igazságkonnektívumok (truth-functional connectives) A megfelelő köznyelvi konnektívumok: nem.
Kezdő hadsereg játékosként:
Copyright: Nagylaci jatektan.hu
KÉSZÍTETTE: Takács Sándor
Készítette: Boros Erzsi
Táblajátékos Birodalom „játékismeret…” tanfolyam
Bozsik Gyermek Egyesületi Program U8/9
Visual Basic for Application (VBA)
Hol is lehet az a „ TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM ” ?
KOOPERÁCIÓ ÉS VERSENGÉS
Pac-Man játék tanulása Megerősítéses Tanulással Mesterséges Intelligencia algoritmusok tesztelése játékokon Gyenes Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem.
„ a Birodalom átugrálósai ” „játékismeret…” tanfolyam
Gyakorlat Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Kiegészítés a turulmánia 7. részéhez
Készítette: a Dalai Láma
Valószínűségszámítás
A Venn-diagram használata
Dominók és kombinatorika
Ismerkedés a szintezéssel
Tibeti személyiségteszt
A HTML alapjai Havlik Barnabás Készítette:
Eseményalgebra, kombinatorika
Kétszemélyes játékok Előadó: Nagy Sára.
Szélességi bejárás A szélességi bejárással egy irányított vagy irányítás nélküli véges gráfot járhatunk be a kezdőcsúcstól való távolságuk növekvő sorrendjében.
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 10. óra.
Szintaktikai, szemantikai szabályok
A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA
Algoritmus gyakorlati feladatok
English 16 Traffic Jam nemzetközi- csillag-Halma francia- platonikus-
Hol is lehet az a „ TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM ” ?
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Indulatok, érzelmek kezelése absztrakt játék környezetben
Az szabály nem megfelelő 1.AlapokA sakkot két játékos játsza egymás ellen. Egyik játékos a sötét, a másik a világos bábukat irányítja. Mindkét játékosnak.
Programozás Imagine Logo.
Quarto variációk Lovrics László.
Tíz játék, tizenegy tüskén Székely Márton
Sakkprogramokról majdnem mindent
PowerPoint 7. Évfolyam Formázások. Mentés A feladatot mentsük el a saját mappánkba „7_2_ppt_SajátNév” néven (ahol a SajátNév a saját nevünk helyesen leírva,
Stratégiai játékok. Mit nevezünk stratégiai játéknak? Az ilyen típusú játékokban a játékosok megadott szabály szerint lépnek. Általában kötelező lépni.
Táblázatok.
A Magyar ötvösség remekei bélyegsorozat fogazatváltozatai (MBK )
Rubik.
Valószínűségszámítás II.
Adatbáziskezelés. Adat és információ Információ –Új ismeret Adat –Az információ formai oldala –Jelsorozat.
Memóriakezelés feladatok Feladat: 12 bites címtartomány. 0 ~ 2047 legyen mindig.
INFOÉRA Gráfok, gráfalgoritmusok II. (Horváth Gyula és Szlávi Péter előadásai felhasználásával) Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Egzisztenciális gráfok Alfa-gráfok: kijelentéslogika Kijelentésszimbólumok: P, Q, R [elemi kijelentések] Egy ilyen lap (sheet) a P kijelentés állításával.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
LEGO Dacta program.
Gyakorló óra 5/12.
FIBONACCI SOROZAT.
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
GRÁFOK Marczis Ádám és Tábori Ármin. Kőnig Dénes ( ) Magyar matematikus Az első tudományos színvonalú gráfelmélet könyv írója.
Mesterséges intelligencia 8. Stratégiai játékok A játék kimenetelére a játékosoknak ellenőrizhető módon van befolyásuk. Pl.: sakk, dáma, póker stb. A.
Az amőba játék algoritmusa. A játék  Az amőba játék, vagy ahogy Magyarországon sokan ismerik, az ötödölő, az egyik legnépszerűbb logikai játék. Sikerét.
V 1.0 Programozás III. Gyakorlás. V 1.0ÓE-NIK, 2014 Gyakorlás –Feladat: Tic Tac Toe játék –Szabályok: A játékosok felváltva teszik le a jelöléseiket.
„ TÁBLAJÁTÉKOS BIRODALOM ” ?. Valahol, a Rejtvények Óceánja mellett A kisgyermekkori lerakosgatós és szerepjátékokon túl… Az iskolai teszteken innen Kártya-ország.
A malomjáték. A malom részei 9-9 korong Tábla Legfeljebb 2 játékos.
A malomjáték algoritmusa
„Játékos matek” – Logikai játékok
Outdoor-indoor mozgásprogramok 2.
Táblajátékos- SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J
Nyomógombok szerkesztése
Hanoi tornyai Egy egyszerű matematikai feladvány. A lényege, hogy van 3 rúd. Az elsőre rá van téve tetszőleges számú, különböző méretű korong, méret szerint.
Egy sakk feladat megoldása algoritmussal
A bűvös négyzet játék algoritmusa
Hulladékcsökkentési verseny
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
Előadás másolata:

a Birodalom „lerakosgatósai”

?

Ó S T A S O L E K K R A O G A kezdéskor üres valamire... saját, vagy közös valamiket... felváltva, egymást követően... megállapodott szabályok betartásával rakosgatnak le a játékosok mindaddig, amíg az előre megállapodott cél nem teljesül. K K R A O G tovább >>>

L E R A K O S G T Ó BESZORÍTÓS VONALNYERŐ HÍD-HUROK SZÍNVÁLTÓS KOMBINÁCIÓS NYELVI L E R A K O S G T Ó tovább >>>

SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J T V É N Y E K Ó C E Á N J A KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… K Á R T Y A - O S Z G tesztek-agytornák feladvány-játékok szerkentyűsök sport-szimulációk rendezősök lépéskombinációsok híd-, lánc-, hurok- építősök malmok vonalnyerők beszorítósok színváltósok lépéskombinációsok labirintusok pontgyűjtögetősök beszorítósok Elsődleges csoportképző, hogy a parti kezdetén üres a tábla, amelyen a lerakott jelek-bábuk-alakzatok a parti végéig a helyükön a maradnak. Ide sorolhatjuk a rejtvényországból a rendezősökön áthúzódó, többjükben páros-társas szabályokkal is érdekes, kirakós puzzle-jait is, de ilyen a vonal-nyerősök és a színváltósok többsége is. Ezért jelöljük meg csoportjellemezőként, a játék célját: többnyire az ellenfél lépésképtelen helyzetbe hozása azaz beszorítása és/vagy a játék végi elszámoláskor a nagyobb terület birtoklása. táblabejárósok csoportosanosok olimpikonok olimpikonok legújabbkori játékok dominók dominók halmák sakk-varik üsd-le-mind soliterek pasziánszok dámák dobókockások előnyadósok nyelvi játékok többszemélyesek tovább >>>

SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J T V É N Y E K Ó C E Á N J A KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… K Á R T Y A - O S Z G tesztek-agytornák feladvány-játékok szerkentyűsök sport-szimulációk rendezősök „Amőbák”! Szinte mindegyik, üres táblára egyenként lerakosgatós, de a csoportképző tulajdonságuk a verseny célja: 'vonalnyerők‘, ill. valamilyen meghatározott alakzat kialakítása a feladat… lépéskombinációsok híd-, lánc-, hurok- építősök malmok vonalnyerők beszorítósok színváltósok lépéskombinációsok labirintusok pontgyűjtögetősök beszorítósok táblabejárósok csoportosanosok olimpikonok olimpikonok legújabbkori játékok dominók dominók halmák sakk-varik üsd-le-mind soliterek pasziánszok dámák dobókockások előnyadósok nyelvi játékok többszemélyesek tovább >>>

(bár egyeseknél alternatív), SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J T V É N Y E K Ó C E Á N J A KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… K Á R T Y A - O S Z G tesztek-agytornák feladvány-játékok szerkentyűsök sport-szimulációk rendezősök lépéskombinációsok híd-, lánc-, hurok- építősök malmok vonalnyerők beszorítósok színváltósok lépéskombinációsok labirintusok pontgyűjtögetősök beszorítósok A lépéskombinációs csoport játékainak többségében is a beszorítás a verseny célja, (bár egyeseknél alternatív), de elkülönítő csoportképző az, hogy a táblára került bábuk nemcsak hogy el is mozdulhatnak, de egy-egy lépés kombinált, azaz: több fázisból is állhat… táblabejárósok csoportosanosok olimpikonok olimpikonok legújabbkori játékok dominók dominók halmák sakk-varik üsd-le-mind soliterek pasziánszok dámák dobókockások előnyadósok nyelvi játékok többszemélyesek tovább >>>

Ha a vezénylő tábornok (játékos) SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J T V É N Y E K Ó C E Á N J A KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… K Á R T Y A - O S Z G tesztek-agytornák feladvány-játékok szerkentyűsök sport-szimulációk rendezősök Ha a vezénylő tábornok (játékos) nem képes megvédeni katonáit (bábuit), akkor azok nem elesnek (nem lesznek kiütve), hanem átáll-nak az ellenfélhez... Kivitelüket tekintve, a színváltósok (hacsak nem számítógépes program vezér-li, akkor többnyire): két lapjukon különböző színűre festett koron-gokkal űzött területfoglalós táb-lások, akár üres tábláról, akár előre felrakott kezdőállásból indulnak. Közös jellemzőjük, hogy nincsenek bennük ütések, hanem az ellenfél bábuinak elrablása történik … lépéskombinációsok híd-, lánc-, hurok- építősök malmok vonalnyerők beszorítósok színváltósok lépéskombinációsok labirintusok pontgyűjtögetősök beszorítósok táblabejárósok csoportosanosok olimpikonok olimpikonok legújabbkori játékok dominók dominók halmák sakk-varik üsd-le-mind soliterek pasziánszok dámák dobókockások előnyadósok nyelvi játékok többszemélyesek tovább >>>

SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J T V É N Y E K Ó C E Á N J A KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… K Á R T Y A - O S Z G A verseny célja többnyire egy meghatározott hosszúságú nyerő-vonal kiépítése, (pl.: a tábla két szemközti oldalát összekötő 'híd‘ ) , egyes játékokban még kombinálva: zárt hurkok kialakításával. Általában, a kezdéskor üres táblára, felváltva rakosgatnak le eleme-ket a játékosok, arra törekedve, hogy ellenfelük alakzatának folyto-nosságát rombolják és társukat megelőzve, érjék el a játékszabály célkitűzésében magadott formációt. Az alapötlet egyszersmind: a 'számítógépes pontgyűjtögetősök' közül is inkább ide sorol, egy jól elhatárolható ‘csöves’ csoportot és közeli rokonságot mutat a ‘lerakosgatós beszorítósok‘-kal is. tesztek-agytornák feladvány-játékok szerkentyűsök sport-szimulációk rendezősök lépéskombinációsok híd-, lánc-, hurok- építősök malmok vonalnyerők beszorítósok színváltósok lépéskombinációsok labirintusok pontgyűjtögetősök beszorítósok táblabejárósok csoportosanosok olimpikonok olimpikonok legújabbkori játékok dominók dominók halmák sakk-varik üsd-le-mind soliterek pasziánszok dámák dobókockások előnyadósok nyelvi játékok többszemélyesek tovább >>>

Nyelvi játékok (a kisgyermekkori mondókák és találóskérdésektől SZÁMÍTÓGÉPES ÚJVILÁG ISKOLAI TESZTEK R E J T V É N Y E K Ó C E Á N J A KISGYERMEKKORI LERAKOSGATÓSOK… K Á R T Y A - O S Z G tesztek-agytornák feladvány-játékok szerkentyűsök sport-szimulációk rendezősök lépéskombinációsok híd-, lánc-, hurok- építősök malmok vonalnyerők beszorítósok színváltósok lépéskombinációsok labirintusok pontgyűjtögetősök beszorítósok Nyelvi játékok (a kisgyermekkori mondókák és találóskérdésektől a lexikális tudást és nyelvi virtuozitást igénylőkig) tág csoportjának néhányában is fellelhető a táblás jelleg (pl.: az anagramma-játékokban, a scrabble-ben, a szókitalálósokban, a keresztrejtvényekben). táblabejárósok csoportosanosok olimpikonok olimpikonok legújabbkori játékok dominók dominók halmák sakk-varik üsd-le-mind soliterek pasziánszok dámák dobókockások előnyadósok nyelvi játékok többszemélyesek tovább >>>

L E R A K O S G T Ó mit,(mire) ? mi célból ? hogyan ?

L E R A O S K G A T Ó S O K mit,(mire) ? mi célból ? hogyan ? golyót kockát korongot bábut alakzatot színt betűt szót tippet mi célból ? hogyan ?

CubiCup L E R A O S K G A T Ó S O K mit,(mire) ? mi célból ? hogyan ? lásd például az egyik legújabb magyar fejlesztést... CubiCup L E R A O S K G A T Ó mit,(mire) ? S O K golyót kockát korongot bábut alakzatot színt betűt szót tippet mi célból ? hogyan ? lépésképtelen alakzat területszerzés bekerítés pontszerzés leütés tilos a ... ha, akkor ... csak úgy, hogy ... megengedett, hogy... vagy..., vagy... előbb..., azután... tovább >>>

Blokus L E R A O S K G A T Ó S O K mit,(mire) ? mi célból ? hogyan ? vagy például amit négyesben is érdekes... Blokus L E R A O S K G A T Ó mit,(mire) ? S O K golyót kockát korongot bábut alakzatot színt betűt szót tippet mi célból ? hogyan ? lépésképtelen alakzat területszerzés bekerítés pontszerzés leütés tilos a ... ha, akkor ... csak úgy, hogy ... megengedett, hogy... vagy..., vagy... előbb..., azután...

kutya-macska („nem barátok”) Reversi („fonákollós”) a nevek nem mind „beszélnek” nézzünk még néhányat! L E R A O S K G A T Ó mit,(mire) ? S O K golyót kockát korongot bábut alakzatot színt betűt szót tippet mi célból ? hogyan ? lépésképtelen alakzat területszerzés bekerítés pontszerzés leütés tilos a ... ha, akkor ... csak úgy, hogy ... megengedett, hogy... vagy..., vagy... előbb..., azután... tovább >>>

Voltaképp, már az építőkockák, vagy a kirakós puzzlek is amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Voltaképp, már az építőkockák, vagy a kirakós puzzlek is „lerakosgatósok”... Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

Tetszőleges üres helyre rak. Aki nem tud „lépni”: veszít. puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Tetszőleges üres helyre rak. Aki nem tud „lépni”: veszít. ... vagy fordítva: Aki nem tud lépni: nyer. Bridges Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

A sajáthoz sarkosan lerak. puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Pente Trax A sajáthoz sarkosan lerak. A nagyobb terület nyer Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

Ha oldalszomszédosan tilos, puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Ha oldalszomszédosan tilos, akkor vajon mi lehet a verseny célja? Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

Folytatólagosan lerak. A „magába-harapó” veszít puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Pente Trax Folytatólagosan lerak. A „magába-harapó” veszít Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Tetszőleges üres helyre rak. Kék: a függőlegesen...; piros: a vízszintesen szembenálló oldalak között akar hidat építeni. Bridges Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

és „dupla-pepita” színezésű. puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Mint a Hex, de négyzetes a tábla és „dupla-pepita” színezésű. Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Pente Mint a Hex-és a Bridges, de nyer a zárt hurok is. Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Közösen használt készletben, két féle elem: ív és kereszt. Csak folytatólagosan rakhat! (A „lukat a lépő tömi”.) Nyerő: vagy a zárt hurok,vagy a 8 „mező-széles” vonal. Quatro Bridges Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

valamennyi elem lerakandó, majd díjazni a lánchosszt és hurokhosszt... puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections valamennyi elem lerakandó, majd díjazni a lánchosszt és hurokhosszt... Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Alternatív lépés: vagy egy (földszinti) üres helyre rak kívülről, vagy saját láncrész egyik elemét áthelyezi. Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet (A felső sor a nyitóállás.) A kezdő lépéspár után már, 2-2 bábut rak „lépésenként”: de csak lefelé a sajáttal oldalszomszédosan. Nyer, aki a pirosból többet... Hex Quatro Bridges Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex 6 db semleges és 12 db saját színű bábuja van a játékosoknak. Lentről felfelé építkeznek. (mintha „fahasábok”...) A hoszabb kígyó nyer. Quatro Bridges Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Ki-ki saját 6x6-os táblájára írja az elhangzott betűket... értékelés: betűszám négyzete Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Pente Trax Nyerő: az 5 db-os „libasor”. Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Mond utánam: „szélére rakom és eggyel beljebb tolom”..., aztán, tedd amit mondogatsz! (A „letologatósnál”: 5 a nyerő) Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

Mint a „potyogtatós”, de puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Mint a „potyogtatós”, de négy irányból ütközésig „begurít”. Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Pente Trax 4 a nyerőig, oszlopokba potyogtat. Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

Mint 4db 3x3-as potyogtatós puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Pente Trax Mint 4db 3x3-as potyogtatós elforgatva... Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

Vagy kívülről üres mezőre, sajátot áthelyez kisebbre. puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Vagy kívülről üres mezőre, vagy sajátot áthelyez kisebbre. (4 méretben 3-3 készlet) Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

4 db azonos tulajdonságú... puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Lerakom, amit ellenfelemtől kaptam, majd kiválasztom, hogy ő mit rakjon le. Nyer, ha vonalban: 4 db azonos tulajdonságú... Bridges Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

Csak oldal-szomszédosan Nyer a „saját” háromszög. puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Csak oldal-szomszédosan kapcsolódva rakhat. Nyer a „saját” háromszög. (A közepe nem számít.) Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Mint az Amőba, de üti: a szendvicsbe fogott párost. Nyerhet: az ötös vonallal is és 5 db leütött párossal is. Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

Közös készlet: két oldalukon sötét/világos színű korongok. puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Közös készlet: két oldalukon sötét/világos színű korongok. Csak úgy rakhat le, ha utána rabolja (átfordítja) : a szendvicsbe fogottakat. Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Mint a „Reversi”, de a cél: egy teljes sor, vagy oszlop, vagy egyik átló elfoglalása. Pente Trax Reversi Tantrix Gomullo Akron Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

A telítődő mezők tartalma szétrobban/átszínez: puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Tetszőlegesen lerak. A nagyobb terület nyer. A telítődő mezők tartalma szétrobban/átszínez: sarok:2, keret:3, belül:4 Quatro Bridges Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

„színt rak le” és az átszínezi a saját, már megszerzett területet... puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections „színt rak le” és az átszínezi a saját, már megszerzett területet... Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Szavakkal játszva érdekesebb egy „rákérdezéssorozattal” feltörni az eldugott kódot. Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

A nyerőalakzat alternatív. puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Pente Tetszőlegesen lerak. A nyerőalakzat alternatív. Trax Reversi Tantrix Gomullo Akron Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

oldalszomszédos mezőre. Veszít, ha körbezáródik. puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Vagy lerak, vagy lép az oldalszomszédos mezőre. Veszít, ha körbezáródik. Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

Saját kvadrát elérésekor max. kettőt visszavehet. puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Vagy lerak, vagy magasabbra emel. Veszít, ha nem tud lépni. Saját kvadrát elérésekor max. kettőt visszavehet. Quatro Bridges Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet A versenyben veszít az, akinek előbb fogy el az építőanyaga. Egyetlen szabály: „az ellenséges kelyheket le kell zárni...” Hex Quatro Bridges Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

Húzott 10 betűből értelmes szó a táblára... puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Spangles Nem „Scrabble”, hanem „játék a betűkkel” Húzott 10 betűből értelmes szó a táblára... Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó

>>>>>>Lásd még: papiron-ceruzával! puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Voltaképpen, tippeket rakunk a táblára és a viszajelzett: „talált”, „mellé”, „elsüllyedt” értékeket kapja a tippünk. Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Hexade Pylos Akron Gomullo Susan CubiCup Atomic Cascades Vírus Sótonyi-társasok Zenix Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó >>>>>>Lásd még: papiron-ceruzával!

puzzlek amőbák Pentomínó tologatós Blokus gurítós kutya-macska potyogtatós kék-Nílus tőtikék Gobblet Hex Quatro Bridges Ha a parti során nem változtatják a helyüket a táblára rakottak, akkor „radír nélkül” papíron-ceruzával... Spangles Connections Pente Trax Reversi Tantrix Akron Gomullo Hexade Pylos Atomic Cascades Susan CubiCup Vírus Zenix Sótonyi-társasok Szókratesz (6x6) Mastermind Scrabble Torpedó tovább >>>

ami mindig kéznél van: papír és ceruza tovább >>>

tovább >>>

tovább >>> tovább >>>

Ez például ugye az Amőba… négyzetrácsos iskolai számtanfüzetben… (miért is mondjuk kockásnak?) akár egyszínű ceruzákkal is: „O” és „X” jelekkel… tovább >>> tovább >>>

Nézzük csak pl. az >>> Nagyon sok olyan táblás van, amelyben csak néhány bábu mozog. A többi már helyben marad lerakása után … Izolát Nézzük csak pl. az >>>

tovább >>>

tovább >>>

Nyerek, ha ellenfelemet sikerül beszorítanom… A bábum a szomszédos üres mezőre léphet és minden lépése után blokkolok egy tetszőlegesen választott mezőt… Nyerek, ha ellenfelemet sikerül beszorítanom… tovább >>>

Akár egy pénzérme fej/írás különbségével is játszhatjuk, lépésről-lépésre ceruzával kihúzva a már nem használható mezőket… tovább >>>

tovább >>>

Élőjátékként: csak ketten lépkednek a táblán… de körben a tábla szélén a szurkolók is aktívak a parti során: a kezükben hurkapálca, amit a játékosok behívására: sorban és oszlopban beindulva a találkozásnál leraknak…

http://jatektan.hu

Cél (ahova) - Nyitás (ahonnan) - Játék (ahogy) nyerő vesztő cél-elemek: lépésképtelenség bekerítés ütés matt adás célba-érés területfoglalás rendezettség alakzat pontszerzés egyszerű alternatív összetett kitűntetett mind limit saját ellenfél lefedéssel körbezárással ( vonal, híd, hurok, egyéb )

Cél (ahova) - Nyitás (ahonnan) - Játék (ahogy) nincs van tábla jelhordozók (bábuk) közösen használt enyém / tiéd forma méret tulajdonság azonos eltérő aktív nem aktív tulajdonság db-szám Kezdőállás van előre felrakott a parti része a felrakás nincs (tehát: „lerakosgatós”)

CubiCup A versenyben veszít az, akinek előbb fogy el az építőanyaga. Egyetlen szabály: „az ellenséges kelyheket le kell zárni...”

>>>> Animált parti, négyesben Blokus A saját eleme mellé sarkosan lerak. Az nyer, aki nagyobb területet foglal el. >>>> Animált parti, négyesben