Www.educorb.eu Hámoriné Váczy Zsuzsa. www.educorb.eu •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

A magyar felsőoktatás.
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Pályaválasztás 2014/15.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Egészségpszichológiai konzultációs szolgálat orvostanhallgatók számára
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Felvételi eljárás Felvételi tájékoztató megjelenése  december 31-éig elektronikus formában ( Jelentkezés a 2014.
Hámoriné Váczy Zsuzsa. Utazó pedagógus A fogalom értelmezése: Az a pedagógus, aki több intézményben, tagintézményben, feladatellátási.
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Összehasonlító gazdaságtan
PÁLYAVÁLASZTÁS.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
A szakképzés helyzete Magyarországon
Versenyképes képzés Versenyképes képzés Energetikusok és vállalati versenyképesség Előadó: Solti Károlyné tanácsadó Budapest, február 23.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Felvételi eljárás 2015.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Lorem ipsum.
SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium
Előadás másolata:

Hámoriné Váczy Zsuzsa

•Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő – erős kapcsolatok •Szakmai irányok: bányászat, acélgyártás, üveggyártás •80-as évek eleje: az ipari struktúra felbomlása, váltáskényszer, felnőttképzési és felsőoktatási funkciók •90-es évektől teljes megújulás, a régióban meghatározó szerep, a területi szintek fejlesztési programjainak közvetlen közreműködője

•Szakképzés: építőipari, kereskedelmi, gépjármű szerelés, javítás, karbantartás, kereskedelem, adminisztráció, IKT alkalmazás, fodrász, szépségápolás, gyermekgondozás stb. 2-3 éves •Érettségire való felkészítés (A level) 2 éves •Emelt szintű szakképzés, fél-felsőfok: üzleti tanulmányok, gazdasági, pénzügyi, külső és belső építészet, tervezés, gépipar, feldolgozóipar, környezetvédelem, vegyészet,

Emelt szintű szakképzés, fél-felsőfok: informatikai szakok, közszolgáltatások, sport, turisztika és vendéglátás, képző-, alkalmazott és előadó művészet Szakmai alapozó képzések Felsőfokú képzések, illetve felsőfokú tanulmányokra felkészítő képzések (BS szintű): informatika, vállalkozás, pénzügyi, formatervezés (üveg) stb. Nyelvoktatás: spanyol, francia, japán, német, angol második nyelvként

•Spanyol, francia, német, olasz, japán nyelvoktatás • Tanácsadás •Tánc •Masszázs •Művészet •Ékszer, becslés •Belső építészet-tervezés •főzés •ESOL •Zene •fényképezés •Táplálkozás, életmód •vállalkozás •Webdesign •Újságírás

•Helyi szerep: a közép- és emelt szintű szakképzés, felnőttképzési igények kielégítése, szabadidős, interszektorális megrendelések •Mikrotérségi: szak-és felnőttképzés, nem formális, szabadidős, nyelvi képzés, interkulturális programok, képzések •Regionális: felsőoktatás, gazdasági igények, szakirányok szerinti képzés megszervezése, második esély, börtönprogram, tanácsadói tevékenység, •Munkaadói igények kielégítése: vezetőképzés, IKT, szakma stb. •Nemzetközi tevékenység (önálló kezdeményezés): külföldi tanuló, hallgató

•Tanulók, hallgatók száma: •Oktatók, tanárok száma: 1500 •Feldatellátási helyek száma: 6 •Nem oktatói feladatokat ellátó foglalkoztatottak száma: 1950 •Kurzusok száma az elmúlt évben:

•Állandó, főállású tanár, illetve oktatók száma: kb. 500 •Rendszeresen foglalkoztatott félállású, megbízással rendelkező oktatók száma: •Alkalmi megbízással rendelkezők száma: kb.500 •Utazó (mobil) tanár szolgáltatásban résztvevők száma:

•Fenntartó: regionális önkormányzat (tankerület) •Finanszírozás (külső): - állami költségvetés - országos programok - pályázati konstrukciók •Önálló bevételi források: - külföldi hallgatók - vállalati képzések - egyéb megbízások - tanácsadás - együttműködések

•Szakoktatók •Nyelvtanárok •Zenetanárok •Művésztanárok •Pénzügyi, gazdasági tárgyakat oktatók •Idegenforgalom, vendéglátás •Gyógypedagógiai szakemberek •Esélyegyenlőségi szakemberek •Tanulásszervezők •Oktatásmenedzsment

•Tankerület: vezetés, intézménymenedzsment •Intézmény: főállásúak jó része •Régiós oktatási, fejlesztési programok •Egyéb, oktatással kapcsolatos szektorok (egészségügy, szociális terület, gyerek- és ifjúságvédelem stb.) •Közművelődési, kulturális intézmények •Igazságügyi intézmények •Fentiek közösen

„…Az intézmény működésének és fejlődésének stabilitását a folyamatos változás, az új igényekhez, feltételekhez való alkalmazkodás, új tanulási formák, oktatástervezés, az egyéni tanulási utak és életpálya- tervekhez való alkalmazkodás, az egyéni fejlesztés, az oktatáshoz való egyenlő hozzáférés biztosítja.” (T. Watts)