Hámoriné Váczy Zsuzsa
•Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő – erős kapcsolatok •Szakmai irányok: bányászat, acélgyártás, üveggyártás •80-as évek eleje: az ipari struktúra felbomlása, váltáskényszer, felnőttképzési és felsőoktatási funkciók •90-es évektől teljes megújulás, a régióban meghatározó szerep, a területi szintek fejlesztési programjainak közvetlen közreműködője
•Szakképzés: építőipari, kereskedelmi, gépjármű szerelés, javítás, karbantartás, kereskedelem, adminisztráció, IKT alkalmazás, fodrász, szépségápolás, gyermekgondozás stb. 2-3 éves •Érettségire való felkészítés (A level) 2 éves •Emelt szintű szakképzés, fél-felsőfok: üzleti tanulmányok, gazdasági, pénzügyi, külső és belső építészet, tervezés, gépipar, feldolgozóipar, környezetvédelem, vegyészet,
Emelt szintű szakképzés, fél-felsőfok: informatikai szakok, közszolgáltatások, sport, turisztika és vendéglátás, képző-, alkalmazott és előadó művészet Szakmai alapozó képzések Felsőfokú képzések, illetve felsőfokú tanulmányokra felkészítő képzések (BS szintű): informatika, vállalkozás, pénzügyi, formatervezés (üveg) stb. Nyelvoktatás: spanyol, francia, japán, német, angol második nyelvként
•Spanyol, francia, német, olasz, japán nyelvoktatás • Tanácsadás •Tánc •Masszázs •Művészet •Ékszer, becslés •Belső építészet-tervezés •főzés •ESOL •Zene •fényképezés •Táplálkozás, életmód •vállalkozás •Webdesign •Újságírás
•Helyi szerep: a közép- és emelt szintű szakképzés, felnőttképzési igények kielégítése, szabadidős, interszektorális megrendelések •Mikrotérségi: szak-és felnőttképzés, nem formális, szabadidős, nyelvi képzés, interkulturális programok, képzések •Regionális: felsőoktatás, gazdasági igények, szakirányok szerinti képzés megszervezése, második esély, börtönprogram, tanácsadói tevékenység, •Munkaadói igények kielégítése: vezetőképzés, IKT, szakma stb. •Nemzetközi tevékenység (önálló kezdeményezés): külföldi tanuló, hallgató
•Tanulók, hallgatók száma: •Oktatók, tanárok száma: 1500 •Feldatellátási helyek száma: 6 •Nem oktatói feladatokat ellátó foglalkoztatottak száma: 1950 •Kurzusok száma az elmúlt évben:
•Állandó, főállású tanár, illetve oktatók száma: kb. 500 •Rendszeresen foglalkoztatott félállású, megbízással rendelkező oktatók száma: •Alkalmi megbízással rendelkezők száma: kb.500 •Utazó (mobil) tanár szolgáltatásban résztvevők száma:
•Fenntartó: regionális önkormányzat (tankerület) •Finanszírozás (külső): - állami költségvetés - országos programok - pályázati konstrukciók •Önálló bevételi források: - külföldi hallgatók - vállalati képzések - egyéb megbízások - tanácsadás - együttműködések
•Szakoktatók •Nyelvtanárok •Zenetanárok •Művésztanárok •Pénzügyi, gazdasági tárgyakat oktatók •Idegenforgalom, vendéglátás •Gyógypedagógiai szakemberek •Esélyegyenlőségi szakemberek •Tanulásszervezők •Oktatásmenedzsment
•Tankerület: vezetés, intézménymenedzsment •Intézmény: főállásúak jó része •Régiós oktatási, fejlesztési programok •Egyéb, oktatással kapcsolatos szektorok (egészségügy, szociális terület, gyerek- és ifjúságvédelem stb.) •Közművelődési, kulturális intézmények •Igazságügyi intézmények •Fentiek közösen
„…Az intézmény működésének és fejlődésének stabilitását a folyamatos változás, az új igényekhez, feltételekhez való alkalmazkodás, új tanulási formák, oktatástervezés, az egyéni tanulási utak és életpálya- tervekhez való alkalmazkodás, az egyéni fejlesztés, az oktatáshoz való egyenlő hozzáférés biztosítja.” (T. Watts)