Utazás, szabadidő és turizmus csoport 2003 - Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Advertisements

A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Hogyan tovább egészségturizmus? Tények és vágyak a régióban
Turizmusmarketing, mint a gazdaságélénkítés eszköze Új vizeken A Magyar Turizmus Zrt. új szerepben évi marketingterv Tama István Nyugat-dunántúli.
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG NOVEMBER 25..
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Reklámok a turizmusban
Sajó-Bódva regionális hulladékgazdálkodási program
Regionális marketing egyeztetés. Stratégiai kampányok belföldön Belföld: •„Harmónia” – Észak-Alföld, Dél-Dunántúl, Budapest és környéke (december, január-február,
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Turisztikai fejlesztések, kooperációs lehetőségek Monor, Strázsa-hegy.
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
II/3. Működő és a legszegényebbeket elérő szolgáltatások, közösségi akciók Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április május
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
II. Országos Környezet- és Természetvédelmi Filmfesztivál és Konferencia 2. szekció Környezetvédelmi tudatformálás szerepe az oktatási nevelési intézményekben.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
A TURIZMUS GAZDASÁGTANA A NEMZETKÖZI AGROTURISZTIKAI FESZTIVÁL gazdasági hatása Előadó:Pintérné Kanyó Judit október 29.
Gyógy-és wellness turizmus a Dél-dunántúli régióban
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
TDM Szakmai Nap november 21.
Dél-Alföldi Termál Klaszter
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Egészségturizmus fogalma
A LAKOSSÁG UTAZÁSI SZOKÁSAI (LUSZ)
Köszöntjük a Kedves Résztvevőket !. Az OTP Travel bemutatása Alapítás éve: Fiókirodák száma: 15 6 budapesti fiókiroda6 budapesti fiókiroda 9 vidéki.
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Sikeres pályázás az EU-ban - Pályázatírói Információs Nap (2009. április 28., Budapest) NCA-NK-08-D-P-0053 Forrásteremtés Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Kis- és középvállalkozások versenyképességének támogatása,klaszter együttműködéseken keresztül Bihor-, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben.
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
Elérhetőségek: 7621 Pécs, Mária u. 3 06/ pannontermal.hu Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete.
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
Az OFA Kht. Civil Műhely Szakmai tanácsadás, információcsere, helyi és regionális foglalkoztatási partnerségek fejlesztése 1.Foglalkoztatási Civil Műhely.
Megvalósítás, finanszírozás BTH Kht. 50 millió Ft MT Zrt. 50 millió Ft Budapesti hotelek 140 millió Ft Malév ZRT Budapest Airport.
A 40 éves MUISZ tevékenysége, tapasztalatai Miért érdemes MUISZ tagnak lenni.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
„ A NAGY KÖNYV ” Programtervezet. Mi is ez? év legjelentősebb kulturális eseménye Játék, amelynek lényege, hogy mindenki szavazhat kedvenc magyar.
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
Katalógusok szerepe az értékesítésben. Katalógusok szerepe A turisztikai termék egyik tulajdonsága, hogy szolgáltatásokból áll, megfoghatatlan, nagyon.
Szlovákia és az Észak-magyarországi régió. A szlovák piac relevanciája, avagy egy kis statisztika 2015-ös tervek.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
Média portfólió BFTK marketing divízió feladata Budapest minőségi turizmusának célspecifikus és mérhető marketing eszközökkel történő támogatása.
Az osztrákok utazási szokásai Magyarországon, Rot-Weiß-Rot in Ungarn Bécs, május 10. Kovács Balázs – MT Zrt. ausztriai külképviselet.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Győr Domanyik Eszter, főosztályvezető Városmarketing és Programszervezési Főosztály Győr MJV Polgármesteri Hivatala 1 Turizmus 2016.
Magyar-román gazdasági kapcsolatok Bogár Ferenc gazdasági tanácsos.
BTSZK Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. Budapest, mint vendégbarát desztináció - diákok segítségével, jó ötletekkel március.
EGYÜTT KÖNNYEBB Ferenczy Anikó Magyar Kongresszusi Iroda Március 29.
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
Előadás másolata:

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése április

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus nemzetközi trendjei •Európaiak összes utazásából (270 millió) 3 millió volt egészséggel kapcsolatos, ennek •30 %-a gyógyutazás •70%-a wellness utazás •Konferenciaturizmus és egészségturizmus közeledése indok: hasonló szegmens •Szélesebb körű termékkínálat, kombinációk pl.: Spa és golf; Spa és sí European World Travel Monitor, 2001

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Egészségturizmus Ausztriában •Összes utazás közel 4% egészségturisztikai •57%-a belföldi •43%-a külföldi •Külföldi egészségturisztikai utazások desztinációi: •31%-a Magyarország •27%-a Olaszország Osztrák Statisztikai Hivatal, 1999

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Egészségturizmus Németországban •17 millió vendég, 104 vendégéjszaka a gyógyüdülőhelyeken •92%-a belföldi turista •Összes egészségturisztikai utazás •58%-a belföldre •42%-a külföldre irányul •Célországok: •12% Spanyolország •6% Magyarország •Magyarországra történő utazások •19%-a egészségturisztikai célú Német Gyógyfürdőszövetség, 1999

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus gazdasági hatásai Magyarországon •A vendégek által elköltött minden újabb száz forint 167 forintnyi pótlólagos termelést indukál •A turizmusban elköltött minden újabb száz forint után a nemzetgazdasági munkajövedelmek 75 forinttal növekednek •Az egészségturizmusban létrejövő minden száz új munkahely a nemzet- gazdaságban további 214 új munkahelyet teremt

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Beruházások központi támogatással 2002-ig megítélt nyertes pályázatok: •Összesen 67 új beruházás •Összes beruházási költség: 89 milliárd Ft •Átadások: •2002-ben 37, •2003-ban 24, •2004-ban 6 új beruházás

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Általános marketing célok: -Specifikus információigények kielégítése -A vendégek, a szakemberek és a szolgáltatók termékismereteinek bővítése -Együttműködés a piac szereplőivel -A kialakult általános arculat megváltoztatása – betegségről egészségre (egészség megtartása, betegség megelőzése) -Legyen Magyarország az európai egészségturizmus központja

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Hirdetési kampány kezdete: május-június Integrált kommunikáció: •Sajtó •Óriásplakát - közterületi reklám •Rádió •Televízió •Internet

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Kiadványok Megjelent kiadványok: •Gyógyfürdők, wellness szállodák •2003-as gyógy-, és wellness üdülési ajánlatok - gyógyfürdők, szállodák ajánlatai - eltérő tartalom bel-,és külföldre - magyar, német, angol nyelven - újdonság: wellness kritérium-rendszer Előkészítés alatt: •Gyógyfürdők, wellness szállodák frissített, bővített kiadás

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Konferenciák, rendezvények ősz: -Nemzetközi Hidrológiai Konferencia (ISMH) - SPA Beauty Forum - Egészségturisztikai Képzési Börze -SPA Kiállítás és Konferencia tavasz: - Berlin ITB - ESPA konferencia - Budapest Fürdőváros fotó-kiállítás Németo ősz: - Nemzetközi Hidrológiai Konferencia (ISMH) - Sport-Aktív Kiállítás és Konferencia, Szept.27-28: - SPA Kiállítás és Konferencia, november

Utazás, szabadidő és turizmus csoport PR és speciális eszközök • Study Tour-ok - 5 központi - 28 külképviseletek által szervezett - 18 RMI / RTPI szervezésben • Film - 50 részes film + reklámspot • Hírlevél havonta 300 címre en • Házi- és szakorvosoknak CD-Rom Alapellátó és OEP-együttműködéssel • Direct Mail akció Top 200 hazai cég HR igazgatójának kiadvány • Honlap

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Szakmai együttműködések •Magyar Fürdőszövetség •Magyar Wellness Társaság •ESPA •Royal Spas of Europe •ISPA