Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése április
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus nemzetközi trendjei •Európaiak összes utazásából (270 millió) 3 millió volt egészséggel kapcsolatos, ennek •30 %-a gyógyutazás •70%-a wellness utazás •Konferenciaturizmus és egészségturizmus közeledése indok: hasonló szegmens •Szélesebb körű termékkínálat, kombinációk pl.: Spa és golf; Spa és sí European World Travel Monitor, 2001
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Egészségturizmus Ausztriában •Összes utazás közel 4% egészségturisztikai •57%-a belföldi •43%-a külföldi •Külföldi egészségturisztikai utazások desztinációi: •31%-a Magyarország •27%-a Olaszország Osztrák Statisztikai Hivatal, 1999
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Egészségturizmus Németországban •17 millió vendég, 104 vendégéjszaka a gyógyüdülőhelyeken •92%-a belföldi turista •Összes egészségturisztikai utazás •58%-a belföldre •42%-a külföldre irányul •Célországok: •12% Spanyolország •6% Magyarország •Magyarországra történő utazások •19%-a egészségturisztikai célú Német Gyógyfürdőszövetség, 1999
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus gazdasági hatásai Magyarországon •A vendégek által elköltött minden újabb száz forint 167 forintnyi pótlólagos termelést indukál •A turizmusban elköltött minden újabb száz forint után a nemzetgazdasági munkajövedelmek 75 forinttal növekednek •Az egészségturizmusban létrejövő minden száz új munkahely a nemzet- gazdaságban további 214 új munkahelyet teremt
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Beruházások központi támogatással 2002-ig megítélt nyertes pályázatok: •Összesen 67 új beruházás •Összes beruházási költség: 89 milliárd Ft •Átadások: •2002-ben 37, •2003-ban 24, •2004-ban 6 új beruházás
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Általános marketing célok: -Specifikus információigények kielégítése -A vendégek, a szakemberek és a szolgáltatók termékismereteinek bővítése -Együttműködés a piac szereplőivel -A kialakult általános arculat megváltoztatása – betegségről egészségre (egészség megtartása, betegség megelőzése) -Legyen Magyarország az európai egészségturizmus központja
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Hirdetési kampány kezdete: május-június Integrált kommunikáció: •Sajtó •Óriásplakát - közterületi reklám •Rádió •Televízió •Internet
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Kiadványok Megjelent kiadványok: •Gyógyfürdők, wellness szállodák •2003-as gyógy-, és wellness üdülési ajánlatok - gyógyfürdők, szállodák ajánlatai - eltérő tartalom bel-,és külföldre - magyar, német, angol nyelven - újdonság: wellness kritérium-rendszer Előkészítés alatt: •Gyógyfürdők, wellness szállodák frissített, bővített kiadás
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Konferenciák, rendezvények ősz: -Nemzetközi Hidrológiai Konferencia (ISMH) - SPA Beauty Forum - Egészségturisztikai Képzési Börze -SPA Kiállítás és Konferencia tavasz: - Berlin ITB - ESPA konferencia - Budapest Fürdőváros fotó-kiállítás Németo ősz: - Nemzetközi Hidrológiai Konferencia (ISMH) - Sport-Aktív Kiállítás és Konferencia, Szept.27-28: - SPA Kiállítás és Konferencia, november
Utazás, szabadidő és turizmus csoport PR és speciális eszközök • Study Tour-ok - 5 központi - 28 külképviseletek által szervezett - 18 RMI / RTPI szervezésben • Film - 50 részes film + reklámspot • Hírlevél havonta 300 címre en • Házi- és szakorvosoknak CD-Rom Alapellátó és OEP-együttműködéssel • Direct Mail akció Top 200 hazai cég HR igazgatójának kiadvány • Honlap
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Szakmai együttműködések •Magyar Fürdőszövetség •Magyar Wellness Társaság •ESPA •Royal Spas of Europe •ISPA