Az edzői hatékonyság pszichológiája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

A sportszocializáció.
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
A felnövekvő ember: EGY GYERMEK LELKE.
Szociális munka a börtönben
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Minden csapatjátékban, a legfontosabb része a játéknak a VÉDEKEZÉS.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Kommunikációs stratégiák
A Belga LSZ fejlesztési terve
Sodrásban vagy flow-ban? vezetők újratöltve
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Rokszin Mónika Pszichológus
Játék és tanulás.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
A játék A játékosság.
A pszichoszociális fejlődés elméletei
Természetes gyakorlatok
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Különbözőek vagyunk!.
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
LIFE-SPAN DEVELOPMENT
A pedagógus.
A szexuális élet és a nemi identitás zavarai
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Nevelés és nevelői attitűdök
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
A személyiség ösztönző – reguláló sajátosságcsoportja
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Gyermekvédelmi szemlélet az edzői munkában
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Előadás és tréning.  Túl kevés a jóból ( szükségletek toxikus be nem töltése és nem a szülői tökéletlenség )  Túl sok a rosszból ( kritikusság, elutasítás,
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Mire lehet/ne jó az iskola
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
EDZÉSTERVEZÉS.
Modern edzésmódszerek
A sportpedagógia a személyiségfejlesztés szolgálatában Dr. Poór Zoltán a neveléstudomány kandidátusa Triatlon-edzők szakmai továbbképzése Balatonboglár,
A KLUBTAG HATÁSA A KLUBRA Győr 2015 szeptember 19.
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Testnevelés tantágypedagógia 10. A mozgásfejlődés.
Iskola és család Eltérő és hasonló megközelítések a prevenciós beavatkozások tervezésében A magára hagyott nemzedék A drog veszélyes - veszélyben van a.
A játék A játékosság.
KOCKÁZATVÁLLALÁS A SPORTÁGAK ÉS A VERSENYZÉS TÜKRÉBEN
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A koordinációs képességek felosztása és fejlesztési lehetőségei
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
Alkalmazkodás Edzettség - teljesítmény
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Az edző sportoló kapcsolat jellemző jegyei Révész László.
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Előadás másolata:

Az edzői hatékonyság pszichológiája Dr. Budavári Ágota utánpótláskonf.2012

Caddy a golfozó mellett utánpótláskonf.2012

Az edző feladatai Sportága szakmai/technikai tudásának átadása Jó munkakapcsolat alakítása a sportolóval - érzelmi alapon Motiválás: élvezetet adása Teljesítmény fejlesztése A versenyző önbizalmának, elégedettségének növelése utánpótláskonf.2012

Élvezet Győzelem Gyerek 8-13év Élsportoló Professzionális

Életkori sajátságok figyelembe vétele 2 éves kortól funkció gyakorlás: fogás, közelítés – manipulációt gyakorol Örül saját mozdulatainak, a cél teljesítésére a kíváncsiság hajtja, utánzás Ritmusosság a mozgásban örömet okoz, ismétlés öröme Kompetencia érzés: „képes vagyok előidézni” utánpótláskonf.2012

Óvodás játék jellege Derűsen, ellazultan játszik Nem erőfeszítéssel dolgozik Célhoz kötötten Önmagáért való játék – öröm szinezete Tárgy teszi érdekessé a játékot (labda, kötél, korcsolya, ütő) Csoportos együttlét, együttmozgás – biztonságot nyújt utánpótláskonf.2012

8-12 év közötti mozgásfejlődés Nemek közötti különbség egyre nagyobb: mozgásgyorsaság, állóképesség, izületi mozgékonyság Fiúk mozgásfejlődése felgyorsul, nőké lassabb Csúcsidőszak a mozgástanulásban: futás, ugrás, dobás területén Erőfejlesztésre még nem szabad törekedni utánpótláskonf.2012

Serdülőkor jellegzetességei Testfejlődés intenzív szakasza (5-6 éves periódus, hormonális változás: arányok változása, szexuális érdeklődés Autonómia igény, saját célok kialakítása, ideálok átértékelése – sportkarrier mérlegelése Felnőtt szerep kialakítása: függés elutasítása, de ráutaltság kényszere Családi kapcsolatok átértékelése, kritikus megfigyelések – az edzők utánpótláskonf.2012

Az edzői tekintély alapjai „szerettem lejárni az uszodába, mert szerettem az edzőmet” „ minden túlmunkát hajlandó voltam megcsinálni a kedvéért” „az edzőm szeretetteljes ember volt” Gyarmati Dezső 2012. jan. 3. utánpótláskonf.2012

Az edzővel szembeni elvárások Naprakész, korszerű tudás Folyamatos továbbképzés Saját működésének önkritikus elemzése – edzésterv végrehajtását dokumentálja, korrigálja, egyénileg! Megfigyeléseit hozzáfűzi (fáradtság, kedvetlenség vs. lelkesültség, versenyző kedv) Munkában, feladat megoldásban folyamatos társa a a gyereknek utánpótláskonf.2012

Hagyományos edzői viselkedés Folyamatosan ellenőriz, bizalmatlan, „elcsalja a munkát a sportoló” Hibára fókuszál, csak azt jelzi vissza Nem dicsér („nem volt rossz”) Pozitív visszajelzést igen keveset ad, sportolás pozitív élményét veszi el, ami az edző-sportoló harmonikus kapcsolatának az alapja - bizalom Amerikai dicséret vs. európai kétely utánpótláskonf.2012

Típusos sportoló-edző kapcsolata Alá-fölérendeltség jellemzi: a „mindentudó” edző irányítja a sportolót Gyerek szerepben tartja még serdülőkor után is, ami sok ellenállást eredményez Egyenrangúságtól tart az edző, amivel fontosságát elvesztené Az edző is átlátható - szorongásait, bizonytalanságait érzékelik a tanítványok utánpótláskonf.2012

Károlyi Béla - A bajnokkal