RPI – KFRTF Debrecen, szeptember 22.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Matematika kompetencia
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
as tanév Záró értekezlet.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
A tételek eljuttatása az iskolákba
OKÉV évfolyam. Olvasáskészség kiépültsége országos:fenntartói:iskolai:
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Informatika tanítása ea.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
szakmérnök hallgatók számára
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A kerettantervek fejlesztése
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektzárás MARCALI Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A Jókai Mór Református Általános Iskola és AMI Miskolc 4. évfolyamos tanulóinak a 2011-es Országos Kompetenciamérésen elért eredményei Készítette: Bánné.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Kétszintű érettségi.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
BEVEZETŐ.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Az országos mérések megújult rendszere
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Informatika tanítása ea.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Szent László Középiskola Szekszárd
Előadás másolata:

RPI – KFRTF Debrecen, 2009. szeptember 22. A nem szakrendszerű oktatás bevezetésének tapasztalatai a hajdúnánási Református Általános Iskolában ReFilm SuliTV RPI – KFRTF Debrecen, 2009. szeptember 22.

„Zúgolódás és vonakodás nélkül tegyetek mindent, hogy feddhetetlenek és romlatlanok legyetek, Isten hibátlan gyermekei az elfordult és elfajult nemzedékben, akik között ragyogtok, mint csillagok a világban”(Fil 2,14-15) TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0095 „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” című pályázat, „Református Általános Iskola a XXI. Században – innováció, esélyegyenlőség”

Jó gyakorlataink az Oktatási és Kulturális Minisztérium honlapján I. Intézményi jó gyakorlatok közzététele 2009. március 23. http://www.okm.gov.hu/main.php?folderID=2217&articleID=232668&ctag=articlelist&iid=1 Főoldal / Közoktatás  / Archívum  / Hírarchívum  / 2009 1. Intézményi fejlesztési program 2. A nem szakrendszerű oktatás bevezetése II. Intézményi teljesítményértékelési jó gyakorlatok 2009. március 31. http://www.okm.gov.hu/main.php?folderID=2217&articleID=232698&ctag=articlelist&iid=1 Főoldal / Közoktatás  / Archívum  / Hírarchívum  / 2009 1. Teljes rendszer leírás 2. Bevezetési tapasztalatok

Kivonat az OH ellenőrzés jegyzőkönyvéből 2009. február 26 Kivonat az OH ellenőrzés jegyzőkönyvéből 2009. február 26. Megállapítás: megalapozott Az intézmény alapos tervezés után vezette be a programot. Kiemelt feladatuknak tekintették ebben a programban is a matematika-logika, illetve olvasás-szövegértés kompetenciák fejlesztését. Az eddigi munkájuk hatékonyságát bizonyítja a mérési eredmények nagy arányú javulása. Kiemelendő a belső innováció dokumentumai: egyéni fejlesztések, szakértő által feldolgozott mérések anyagai, illetve az ebből készült fejlesztési tervek.

Országos kompetencia eredmények Kiegészítés az OKM honlapján szereplő „Intézményi fejlesztési programhoz” A kompetenciamérési eredményeink alakulása 2006 és 2008 között Intézményi szinten Országos kompetencia eredmények (standard pont) 2006 2008 Fejlődés Olvasáskészség kiépülése 4. évf. isk. átl. 74 84 +10 Országos átlag. 78 +6 Olvasáskészség gyakorlottság 4. évf. isk. átl. 55 79 +24 39 59 +20 Írásminőség alakulása 4. évf. isk. átl. +29 64 68 +4 Íráskészség gyakorlottsága 4. évf. 34 46 48 49 +1 Elemi számolási készség kiépülése 4. évf. 85 90 +5 88 91 +3 Elemi számolási készség gyak. 4.évf. 82 +27 58 +33 Számírási készség kiépülése 4. évf 89 95 93 +2 Mértékegység-váltó készség 4. évf. 47 51 52 61 +9 Összeadás készségének kiépülése 100-as számkörben 4. évf 98 96

Országos kompetencia eredmények (standard pont) 2006 2008 Fejlődés Kivonás készségének kiépülése 4. évf. isk. 88 92 +4 Országos átlag. 90 +2 Szorzás készségének kiép. 4. évf. isk. átl 95 +3 97 Osztás készségének kiép. 4. évf. isk átl. 86 89 91 93 Elemi gondolkodási képesség kiép. 4. évf 20 60 +40 33 53 +20 Elemi gondolkodási képesség gyakorlottságának fejl. 4. évf. isk. átl. 35 68 +33 55 65 +10 Elemi rendszerező képesség 4. évf. 19 61 +42 52 +17 Elemi kombinatív képesség 4. évf 21 56 +35 29 +24 6. évf. szövegért. isk. átlag 371 487 +116 6. évf. szövegért. orsz. átlag 512 519 +7 6. évf. matematika isk. átlag 363 464 +101 6. évf. matematika orsz. átlag 493 499 +6 8. évf. szövegért. isk. átlag 409 468 +59 8. évf. szövegért. orsz. átlag 497 506 +9 8. évf. matematika isk. átlag 412 423 +11 8. évf. matematika orsz. átlag 494

A kompetenciamérési eredményeink alakulása 2003-tól Intézményi szinten Országos kompetencia eredmények ( %p , ill. standard pont) 2003 2004 2006 2007 2008 Fejlődés utolsó évben pont % Olvasáskészség kiépülése 4. évf. isk. átl. 74 79 84 +5 Országos átlag. 78 83 +1 Olvasáskészség gyakorlottság 4. évf. isk. átl. 55 62 +17 39 51 59 +8 Írásminőség alakulása 4. évf. isk. átl. 57 +27 64 68 +4 Íráskészség gyakorlottsága 4. évf. 34 46 48 49 Elemi számolási készség kiépülése 4. évf. 85 89 90 88 91 Elemi számolási készség gyak. 4.évf. 75 82 +7 58 76 Számírási készség kiépülése 4. évf 94 95 93 Mértékegység-váltó készség 4. évf. 47 43 52 61 Összeadás készségének kiépülése 100-as számkörben 4. évf 97 98 96 Kivonás készségének kiépülése 4. évf. isk. 92

Országos kompetencia eredmények ( %p , ill. standard pont) 2003 2004 2006 2007 2008 Fejlődés utolsó évben pont % Szorzás készségének kiép. 4. évf. isk. átl 92 96 95 -1 Országos átlag. 97 Osztás készségének kiép. 4. évf. isk átl. 86 89 -3 91 94 93 Elemi gondolkodási képesség kiép. 4. évf 20 21 60 +39 33 46 53 +7 Elemi gondolkodási képesség gyakorlottságának fejl. 4. évf. isk. átl. 35 44 68 +24 55 58 65 Elemi rendszerező képesség 4. évf. 19 61 +40 45 52 Elemi kombinatív képesség 4. évf 23 56 +33 29 49 +4 6. évf. szövegért. isk. átlag 456 448 371 487 6. évf. szövegért. orsz. átlag 500 509 512 516 519 +3 6. évf. matematika isk. átlag 438 450 363 447 464 +17 6. évf. matematika orsz. átlag 505 493 499 8. évf. szövegért. isk. átlag - 408 409 477 468 -9 8. évf. szövegért. orsz. átlag 497 506 +6 8. évf. matematika isk. átlag 399 412 480 423 -57 8. évf. matematika orsz. átlag 494 491

A kompetenciamérési eredményeink alakulása 2003-tól - Az osztályok szintjén Osztályfőnök: Szentjóbi-Szabó Attila; Magyar tanár: Molnárné Magyar Krisztina; Matematika tanár: Szentjóbi-Szabó Attila 2003 2005 6. évf. szövegért. isk. átlag 456 8. évf. szövegért. isk. átlag Ebben az évben nem volt mérés 6. évf. szövegért. orsz. átlag 500 8. évf. szövegért. orsz. átlag 6. évf. matematika isk. átlag 438 8. évf. matematika isk. átlag 6. évf. matematika orsz. átlag 8. évf. matematika orsz. átlag Osztályfőnök: Nagy Ágnes; Magyar tanár: Molnárné Magyar Krisztina; Matematika tanár: Varga Imréné 2004. 2006. 6. évf. szövegért. isk. átlag 448 8. évf. szövegért. isk. átlag 409 6. évf. szövegért. orsz. átlag 509 8. évf. szövegért. orsz. átlag 497 6. évf. matematika isk. átlag 450 8. évf. matematika isk. átlag 412 6. évf. matematika orsz. átlag 505 8. évf. matematika orsz. átlag 494 Osztályfőnök: Molnárné Magyar Krisztina; Magyar tanár: Molnárné Magyar Krisztina; Matematika tanár: Varga Imréné 2005. 2007. 6. évf. szövegért. isk. átlag Ebben az évben nem volt mérés 8. évf. szövegért. isk. átlag 477 6. évf. szövegért. orsz. átlag 8. évf. szövegért. orsz. átlag 500 6. évf. matematika isk. átlag 8. évf. matematika isk. átlag 480 6. évf. matematika orsz. átlag 8. évf. matematika orsz. átlag 491 Osztályfőnök: Török Aliz; Magyar tanár: Lukácsné Tompa Zsuzsanna; Matematika tanár: Varga Imréné 2006. 2008. 6. évf. szövegért. isk. átlag 371 8. évf. szövegért. isk. átlag 468 6. évf. szövegért. orsz. átlag 512 8. évf. szövegért. orsz. átlag 506 6. évf. matematika isk. átlag 363 8. évf. matematika isk. átlag 423 6. évf. matematika orsz. átlag 493 8. évf. matematika orsz. átlag 497

Pedagógiai Program

Tartalomjegyzék (részlet) II. A nem szakrendszerű oktatás megszervezése az 5-6. évfolyamon 54. II. 1. Célok 54. II. 2. Feladatok 54. II. 3. Fejlesztési területek kijelölése 55. II. 4. A nem szakrendszerű oktatásban résztvevők meghatározása 59. II. 5. Időkeret 59. II.6.A nem szakrendszerű oktatás időkeretének eloszlása éves szinten 59. II. 7. A nem szakrendszerű oktatás szervezeti keretei / munkaformák 59. II. 8. A fejlesztés pedagógiai feladatához felhasznált műveltségterület / tantárgyi alapok kijelölése 59. II. 9. Az érintett tantárgyak helyi tantervének módosítása 74. II. 10. A fejlesztési területek megválasztását / a nem szakrendszerű oktatásban részesülők kiválasztását / az egyéni különbségek megállapítását szolgáló eszközök 74. II. 11. Ellenőrzés értékelés módja 75. II. 12. Személyi feltételek biztosításának módja 76.

II. 5. Időkeret A törvényi előírásnak megfelelően a 2008/2009-es tanévtől az 5. évfolyamon,2009/2010-es tanévtől az 5. 6. évfolyamon a nem szakrendszerű oktatásra (képesség-és készségfejlesztésre) fordítjuk az óraszám 20%-át, 2011-től az óraszám 25%-át. A nem szakrendszerű oktatásra fordítandó óraszámának megosztása a 2009/2010-es tanévben: 2011-ig : az óraszám 20%-a 2011-től: az óraszám 25%-a 5. osztály 6. osztály Magyar: 2 óra 1 óra 1 óra Matematika: 2 óra 2 óra 1 óra Idegen nyelv: 1 óra 1 óra 1 óra Vizuális kultúra: 0 óra 0 óra 1 óra Dráma és tánc: 0 óra 0,5 óra 0,5 óra Nem kötelező: 0 óra 0,5 óra 2,5 óra Összesen: 5 óra 5 óra 7 óra

TANTERV - TANMENET

II. 9. Az érintett tantárgyak helyi tantervének módosítása 1 II. 9. Az érintett tantárgyak helyi tantervének módosítása 1. Csökken a szakrendszerű órák száma 2. Csökken a tananyag tartalom 3. Csökkentés szempontjai a) a tantárgyi minimumismeretek újrafogalmazása b) a készség és képességfejlesztés eddigi időkeretét a nem szakrendszerű oktatás feladatainak megvalósítására fordítjuk 4. A tananyag részletes, konkrét átvizsgálása

MÉRÉS – ÉRTÉKELÉS

II. 10. A fejlesztési területek megválasztását / A nem szakrendszerű oktatásban részesülők kiválasztását / az egyéni különbségek megállapítását szolgáló eszközök Mérések fajtái: 1. az OKÉV kompetenciamérés 4. évfolyam (az iskolában maradó mérőlapok elemzése) 2. az iskolai helyi mérés 4. évfolyam vége / 5. évfolyam eleje Mérések célterületei: 1. matematikai kompetencia 2. szövegértési, szövegalkotási kompetencia Mérések szempontjai: Ha az alábbi kompetenciák – kompetenciakomponensek – fejlettségi szintje az első szinten, vagy az alatt van – fejlesztés, felzárkóztatás szükséges - kommunikációs képességek - szövegértés - olvasáskészség - íráskészség - problémamegoldás - elemi rendszerező képesség - elemi kombinatív képesség - elemi számolási készség

II.11. Ellenőrzés, értékelés, módja Diagnosztikus mérés Cél: Mérések Diagnosztikus mérés Cél: A fejlesztési feltételek, a kiinduló állapot felmérése Pedagógiai döntések meghozatala A nem szakrendszerű oktatásban részt vevő tanulók egyéni különbségeinek megállapítása Fejlesztési területek, feladatok kijelölése Az egyes fejlesztési feladatok időarányainak meghatározása A vizsgálatok ideje: 1. szeptember – a fejlesztés előtt 2. május Célterületek: Matematikai kompetencia Szövegértési szövegalkotási kompetencia OKÉV kompetenciamérés 4. évfolyamon Május végén kerül sor a mérésre Az iskolában maradó mérőlapok eredményeinek elemzése szolgáltat információt a pedagógiai döntés meghozatalához: az időkeret megállapítását és felhasználását minden évben befolyásolja az adott tanulók vizsgált teljesítményének a szintje (az alapkészségekben mutatkozó elmaradás)

4. osztály országos mérés elemzése Növekedés iskolai szinten különbség 2008. Országos 2008. Iskolai Növekedés iskolai szinten OKM olvasáskészség kiépülése 4. évf. 83 79 -4 84 84☺ +5☺ OKM olvasáskészség gyakorlottsága 4. évf. 51 62 +11☺ 59 79☺ +17☺ OKM írásminőség alakulása 4. évf. 64 57 -7 68 +27☺ OKM íráskészség gyakorlottsága 4. évf. 49 46 -3 OKM elemi számolási készség kiépülése 4. évf. 89 +6☺ 91 90 +1☺ OKM elemi számolási készség gyakorlottsága 4. évf. 76 75 -1 82 +7☺ OKM számírási készség kiépülése 4. évf 93 94 95☺ OKM mértékegység-váltó készség 4. évf. 61 43 -18 +8☺ OKM összeadás készségének kiép. 4. évf. 97 98 98☺ OKM kivonás készségének kiép. 4. évf. 92 -8 92☺ OKM Szorzás készségének kép. 100-as számkör 4. évf 96 95 OKM osztás készségének kiép. 100-as számkör 4. évf -2 OKM elemi gondolkodási képesség kiép. 4. évf 21 -25 53 60☺ +39☺ OKM elemi gondolkodási képesség gyakorlottságának fejl. 4. évf. 58 44 -14 65 68☺ +24☺ OKM elemi rendszerező képesség 4. évf. 45 -24 52 61☺ +40☺ OKM elemi kombinatív képesség 4. évf 23 -26 56☺ +33☺

5. osztály 2008/2009 19

5. osztály 2008/2009 20

5. osztály 2009/2010 21

5. osztály 2009/2010 22

Formatív mérés A folyamat közben Cél: A hibák, eredmények feltárása Segítés, korrekció, megerősítés A vizsgálatok ideje: 1. decemberben 2. márciusban Az értékelés módja: A teljesítmény éves értékelése a műveltségi területhez, illetve a tantárgyakhoz kapcsolódik

2. Az értékelés fő szempontjai: a) A készség- képességfejlesztés mért eredményei – összehasonlítva az előző mérés eredményeivel b) A továbbhaladás konkrét feladatai Az értékelés funkciói: Személyiségfejlesztés Visszajelzés Prognosztizálás Megerősítés Motiválás A nem szakrendszerű oktatás a bizonyítványban az alábbi módon jelenik meg: Nem szakrendszerű oktatás:részt vett

3. Fejlesztési terv készítése a felzárkóztatást igénylő gyerekekkel kapcsolatban Szeptember vége: Sikerkritériumok a közösségre vonatkozóan: Az egyes területeken mért májusi eredményekben a tanulók - 100%-a érje el az I. szintet - Min. 50%-a haladja meg az I. szintet - Min. 20%-a haladja meg a II. szintet Sikerkritériumok az egyénre vonatkozóan: - Az adott fejlesztési feladat kapcsán fogalmazza meg a pedagógus - Az egyéni teljesítmények növekedése százalékos formában kifejezve (min. 30%-os fejlődés)

Egyéni fejlődési napló Részletek

Református Általános Iskola EGYÉNI FEJLŐDÉSI NAPLÓ Integrációs oktatásban résztvevő tanuló Név: _____________________________________ Tanév / évfolyam: ………… , ………… …….…... , ……..…. ………… , ………... Születési hely, idő: ………………………………… Anyja születési neve: ……………………………… Kapcsolattartó szülő neve: ………………………… Lakcím: ………………………………………………. A naplót megnyitotta: A naplót lezárta: ……………………… ……………………… ……………………… ……………………… (dátum, Ph) (dátum, Ph) A fejlesztő naplót vezette: ……………- tól ………………-ig: …………………… ……………- tól ……………...-ig: ……………………. ……………- tól ………….…..-ig: ……………………. ……………- tól ………..….…-ig: …………………… Értékelési időszakok: negyedév: szept. 1-től nov. 30-ig negyedév: dec. 1-től febr. 28-ig negyedév: márc. 1-től jún. 15-ig ANAMNÉZIS A tanuló jellemzése (adatbank alapján) személyes kompetenciák ( önszabályozás, önállóság, temperamentum, habitus, hangulati jellemzők): ____________________________________________________________________________________________ szociális kompetenciák ( együttműködés, beilleszkedés, konfliktuskezelés, alkalmazkodás): Tanulási stílus, tanuláshoz való viszony ( önálló feladatvégzés): Mozgásfejlődés (mozgáskoordináció, mozgástempó, téri tájékozódás): Kognitív kompetenciák (érdeklődés, gondolkodási képességek, tanulási képességek): A tanuló egyéb tevékenységei iskolai:_____________________________________________________________________________________ iskolán kívüli: ____________________________________________________________________________________________

Egyéni fejlesztési terv feladatokra bontva Terület Cél Fejlesztési gyakorlatok, módszerek Kinek a feladata? Időintervallum

Integrációs felkészítés Szociális és személyes kompetenciák területén EGYÉNI FEJLESZTÉSI NAPLÓ __________________________________ tanuló _____ .osztály Integrációs felkészítés Szociális és személyes kompetenciák területén IDŐ FEJLESZTÉS TARTALMA FEJLESZTÉS MÓDSZERE EREDMÉNY ALÁÍRÁS SZEPTEMBER OKTÓBER NOVEMBER DECEMBER

Integrációs felkészítés Matematikai kompetencia területén EGYÉNI FEJLESZTÉSI NAPLÓ __________________________________ tanuló _____ .osztály Integrációs felkészítés Matematikai kompetencia területén IDŐ FEJLESZTÉS TARTALMA FEJLESZTÉS MÓDSZERE EREDMÉNY ALÁÍRÁS SZEPTEMBER OKTÓBER NOVEMBER DECEMBER

Szövegértés és szövegalkotás kompetenciaterületen EGYÉNI FEJLESZTÉSI NAPLÓ __________________________________ tanuló _____ .osztály Integrációs felkészítés Szövegértés és szövegalkotás kompetenciaterületen IDŐ FEJLESZTÉS TARTALMA FEJLESZTÉS MÓDSZERE EREDMÉNY ALÁÍRÁS SZEPTEMBER OKTÓBER NOVEMBER DECEMBER

Napló

Napló 2. oldal megjegyzés rovata Alkalmazott rövidítések: Nem szakrendszerű oktatás: NSZ Moduláris oktatás: Mod. Differenciált egyéni fejlesztés: diff. egy. Differenciált csoportos fejlesztés: diff. csop. Kooperatív technika: Kt. Projekt: Pr. IKT támogatott óra: IKT Kompetencia alapú oktatás: KAO Tantárgytömbösítés: Tt. Műveltségterület tantárgy nélküli bontás: MTNB

Haladási napló - részletek Tanítási nap Évfo-lyam tantárgy Órák sorszáma A tanítási órák anyaga Nevelő kézjegye 4. 5. Áhítat Bíróné of. Magyar irodalom 2. Amiről eddig tanultunk (ismétlés) Molnárné Magyar PÉN-TEK NSZ 1 diff. csop. Szövegértő gyakorlat Krisztina Matema-tika 3. Számok alakja Bíró NSZ 2 Számfogalom mélyítése Istvánné Rajz Tt/3 Ősi jelek - kavicsfestés Nagy Á. Tt/4 Tt/5 Barlangfestészet IX. hó 04. nap

Műveletek egész számokkal Bíró NSZ 3 Számolási készség fejlesztése Tanítá-si nap Évfo-lyam tantárgy Órák sorszáma A tanítási órák anyaga Nevelő kézjegye 7. 6. Matema-tika 4 Műveletek egész számokkal Bíró NSZ 3 Számolási készség fejlesztése Istvánné SZER- DA Magyar nyelvtan 3 Szövegértés fejlesztése: ismeretterjesztő szöveg KAO Lukácsné Tompa Zs. NSZ 1 Szövegfeldolgozás páros munkában diff. csop Molnárné M. Krisztina Ember és társ. ism. MTNB Év eleji felmérés Lukácsné Tompa ZS. Technika 2 Környezetünk változásai Szurkosné Major Irén Testnevelés Úszás Tóth Norbert IX. hó 09. nap

My school (listening comp) diff. csop Török Aliz CSÜ-TÖR-TÖK Tanítási nap évfo-lyam tantárgy Órák sorszá-ma A tanítási órák anyaga Nevelő kézjegye 8. 6. Angol NSZ 2 4 My school (listening comp) diff. csop Török Aliz CSÜ-TÖR-TÖK Tánc és dráma 2 Közösségépítő játékok (Kommunikációs kompetencia f.) Molnárné Magyar K. 5 Questions in Present simple Közösségépítő játékok (Kommunikációs és együttm. komp) Matemati-ka Műveletek egész számokkal Bíró NSZ 4 Problémamegoldó gond. fejl. Istvánné IX. hó 10. nap Magyar irodalom 3 Szövegértés mérése Lukácsné T. Zs. Egészség-tan 1 Mi az egészség? Lukács László

Köszönöm a figyelmet! Áldás, békesség! Szabóné Marth Éva igazgató

„Erősödjetek meg az Úrban, És az Ő hatalmas erejében.” Efézus 6;10.