"Adj egy esélyt" - esélyalapú fejlesztés a Mórágyi Általános Iskolában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Faidt Józsefné PÉCS Változz, hogy változtass!! Faidt Józsefné PÉCS 2010.
Az iskolai szociálismunka
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
integrációs szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
„Fiatalon és képzetten a kisvárosból” TÁMOP A Az elfogadott elszámolható összköltség: Ft Az elfogadott támogatási intenzitás:
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.

2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
ÜNNEPÉLYES NYITÓRENDEZVÉNY Iránytű az esélyhez TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
főosztályvezető-helyettes
Előadás másolata:

"Adj egy esélyt" - esélyalapú fejlesztés a Mórágyi Általános Iskolában TÁMOP-3.3.8-12/2-2012-0081 Mórágy, 2013. 11. 25.

Szerződéskötés adatai Kedvezményezett: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Bonyhádi Tankerület Elnyert összeg: 25 525 792,-Ft Projekt kezdete: 2013. 09. 01. befejezése: 2015. 06. 30. A programok megvalósítására fordítható időkeret: 22 hónap Faidt Józsefné projektmenedzser

Faidt Józsefné projektmenedzser Projekt célok Alapvető célok az intézmény váljon alkalmassá a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók köztük roma gyermekek eredményes nevelésére-oktatására; olyan tevékenységek szervezése, amelyek elősegítik a tanulók iskolai sikerességének javulását; a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességét növelő, mintaértékű programok továbbfejlesztése, azok más intézményben történő adaptációra való alkalmassá tétele, másrészről bevált programok adaptálása; Részcélok a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket oktató közoktatási intézmények pedagógiai módszereikben való megújulása, beleértve a tanárok szakmai fejlődését is; a felzárkózás érdekében a közoktatási intézményeknek a környezetükkel, kiemelten a családokkal való együttműködés kialakítása és megerősítése; Faidt Józsefné projektmenedzser

Faidt Józsefné projektmenedzser Menedzsment A projektgazdának vállalnia kell, hogy a projekt teljes időtartama alatt a projekt biztosítja az alábbi személyeket: - projektmenedzser – 10 óra/hét - szakmai vezető – 10 óra/hét - pénzügyi vezető – 5 óra/hét Faidt Józsefné projektmenedzser

TÁMOGATHATÓ TEVÉKENYSÉGEK KÖRE Kötelező tevékenységek Választható tevékenységek Faidt Józsefné projektmenedzser

KÖTELEZŐ TEVÉKENYSÉGEK KÖRE Pedagógiai módszerekben való megújulás Iskolai dokumentumok átdolgozása Átmenetek támogatása tevékenységek, szakmai programok Szülőknek, tanulóknak Pedagógusoknak, Szakemberek bevonása Modellértékű programok továbbfejlesztése Eszközfejlesztés Együttműködések megerősítése Helyi és településen kívüli intézményi partner kapcsolatok - szakmai, sport, kulturális, egészségügyi, szociális területen Szülői Klub szervezése Aktív kapcsolat a Roma nemzetiségi önkormányzattal Faidt Józsefné projektmenedzser

KÖTELEZŐ TEVÉKENYSÉGEK KÖRE Egyéni fejlesztési terv készítése és végrehajtása Pályaorientációs program kidolgozása Tájékoztatás, nyilvánosság Esélyegyenlőségi felelős, munkatárs alkalmazása!!!! Faidt Józsefné projektmenedzser

VÁLASZTHATÓ TEVÉKENYSÉGEK, SZOLGÁLTATÁSOK Az iskolai felkészülést segítő kreatív szabadidős tevékenységek programok szervezése, azon való részvétel; Tanulóbarát környezet kialakítása Együttműködés más intézményekkel (hospitálás, workshop…stb); Modell értékű programok, illetve jó gyakorlatok adaptációját segítő szakmai team közreműködtetése; belső képzések szervezése, mentorálás, szupervizionálás, folyamat-tanácsadó igénybevétele; Faidt Józsefné projektmenedzser

TÁMOGATHATÓ TEVÉKENYSÉGEK KÖRE Faidt Józsefné projektmenedzser

Átmenet kezelését támogató programok Három munkacsoport dolgozik a korcsoportot érintő helyi átmenet program kidolgozásán: egy tanítókból és óvodapedagógusokból álló munkacsoport, valamint az alsó felső és az általános iskola és a középiskola közötti átmenet segítése céljából. Munkájukhoz külső tanácsadót veszünk igénybe. Mindhárom átmeneti program sikeres szakmai megvalósítását pedagógus továbbképzésen való részvétellel kívánjuk biztosítani. Pedagógusaink az integrált nevelés bevezetése óta dolgoznak az óvodából az iskolában történő átmenet sikerségét támogató program fejlesztésén. E pályázatban vállaljuk, hogy a helyi óvoda iskola átmenet programot modellértékű programmá fejlesztjük, és más iskolák számára elérhetővé, adaptálhatóvá tesszük. Faidt Józsefné projektmenedzser

Átmenet kezelését támogató tevékenységek A nagycsoportos óvónő és a tanító együttműködésével tervezünk óvodások számára iskolalátogatást, játszódélutánt az óvodában és az iskolában és egyéb közös ünnepélyek tartását. A negyedik-ötödik átmenet megkönnyítése érdekében „testvérosztály” kapcsolatot kiépítése. Az új osztályfőnök részvételével Ismerd meg a felső tagozatot-játékos kalandtúrát, Új játékaink címmel játéktanulást, a felsős tanárok 5. osztályosok részvételével pedig közös teadélutánt tervezünk. Faidt Józsefné projektmenedzser

Átmenet kezelését támogató tevékenységek A pályaorientációs és egyes tanulók egyéni segítése céljából vendégül látjuk iskolánk sikeres hátrányos helyzetű, volt diákját. Nyolcadikos tanulóink részvételével Pályaválasztási vetélkedőt rendezünk. Részt veszünk az iskolánkban meghonosodott Pályaválasztási börzén, és tervezünk helyi szakmatúrát. A helyszínen, Szekszárdon ismerkedünk az Arany János kollégiumi programmal. Faidt Józsefné projektmenedzser

Együttműködések megerősítése Helyi partnerek bevonásával sport és kulturális rendezvény szervezünk. A kapcsolati háló szélesítése, ill. az óvoda iskola közötti átmenet modellprogram megismertetése érdekében pedagógusok számára szakmai programokat (bemutató óra). Tanulmányi versenyt rendezünk. Faidt Józsefné projektmenedzser

Együttműködések megerősítése A szülőkkel való kapcsolat megteremtése, érdekében, részvételükkel Családi napok, közös sport délelőtt szervezését tervezzük. Valamint a szülők bevonásával Mikulásnapot, karácsonyt és Gyereknapot szervezünk. A nyitott iskola megteremtése céljából az óvodai iskola átmenet programon belül bemutató órákat tervezünk a szülők, és minden bevont partnerünk számára. Faidt Józsefné projektmenedzser

Együttműködések megerősítése A Szülői klub, mint tevékenység új rendszerelem lesz iskolánk pedagógiai palettáján. Belső szakmai megvalósítók által készített tematika alapján és külső szakemberek bevonásával kívánjuk működtetni. A kapcsolati formát a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók szüleinek bevonása, aktív részvételének ösztönzése, velük partneri kapcsolat kialakítása céljából szervezzük. Faidt Józsefné projektmenedzser

Együttműködések megerősítése Az integrált nevelés bevezetése óta aktív partnerünk a helyi roma és német nemzetiségi önkormányzat. Ebben a programban továbberősítjük együttműködésünket és szélesítjük tevékenységeink körét. Tervezzük közös részvételükkel Multikulturális Nap szervezését, sport- és a kulturális délutánok rendezését. A roma nemzetiségi önkormányzat segítségével kívánjuk aktivizálni azokat a roma szülőket, akik eddig távolmaradtak rendezvényeinkről. A roma önkormányzat tevékeny részvételére számítunk családlátogatásoknál, szülői értekezletek megszervezésekor is. A hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek/tanulók szüleinek bevonása, aktív részvételének ösztönzése, velük partneri kapcsolat kialakítása közösségi rendezvények szervezésével; Faidt Józsefné projektmenedzser

Egyéni fejlesztési terv Minden osztályfőnök elkészíti az osztályába járó hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók egyéni fejlesztési tervét. Annak érdekében, hogy az egyéni fejlesztési terv a tanuló sajátos tanulási útjához igazodóan készüljön belső szakmai megvalósítókból álló team dolgozik. A kollégák részt vesznek mentorpedagógus felkészítésen is. Az egyéni fejlesztési tervek elkészítését megelőző fejlesztést szakember bevonásával és kipróbált mérőanyagok alkalmazásával kívánjuk elősegíteni. Faidt Józsefné projektmenedzser

Pályaorientációs program Új elemekkel bővül az iskola pályaorientációs programja. Már az ötödik osztálytól a pályaorientációt az osztályfőnöki munkatervben. E tevékenység hatékonyságát növeli a pedagógus továbbképzésen való részvétel a felső tagozat és a középiskolai átmenet témában. Mentori segítséget is igényelhetünk. Faidt Józsefné projektmenedzser

Tanórán kívüli tevékenységek Tervezünk sokrétű tanórán kívüli szabadidős program, kulturális rendezvény szervezését. Felsős osztály számára tananyaghoz kapcsolódóan erdei iskolai részvételt. Az egészséges életmódra nevelés céljából táncoktatást, lovaglást és korcsolyázást tervezünk biztosítani. A projekt alatt tanulóink számára színház és mozi látogatást szervezünk Pécsett és helyben. Faidt Józsefné projektmenedzser

Együttműködés más intézményekkel A pályázat nyitó és záró napjának megszervezése partnereink bevonásával. A horizontális tanulásra alkalmas tevékenységek közül tantestületünk modell programok megismerése okán hospitáláson vesz részt. A projekt ideje alatt mini konferencia lebonyolítását külső előadók részvételével. Továbbá rész kívánunk venni egyéb, a projekt célkitűzéséhez kapcsolódó programon, rendezvényeken. Faidt Józsefné projektmenedzser

Pedagógiai módszerekben való megújulás A pedagógiai munkáját szabályozó dokumentumok (pedagógiai program, szervezeti és működési szabályzat, stb.) módosítása a pályázat keretében vállalt tevékenységek, adaptációk beépítése érdekében, illetve a pedagógiai program átdolgozása oly módon, hogy az megfeleljen a heterogén oktatás-szervezés elveinek; Szakember segítségének igénybe vétele Faidt Józsefné projektmenedzser

Pedagógusok felkészítése, kapacitásbővítés Korszerű tanulásszervezési eljárások módszertani továbbképzések: projektoktatás ( tantestületi) átmenetek kezelése – óvoda-iskola, alsó-felső, általános iskola-középiskola, mentor pedagógus - 4-11 főt érintő tréning igénybevétele; IPR-t támogató továbbképzés a Multi-kultúra, továbbá az integrált nevelés segítéséhez mentori, folyamat-tanácsadói szolgáltatás igénybevétele; A program megvalósításához kapcsolódó szakmai, módszertani szolgáltatások igénybevétele (munkacsoportok segítéséhez szaktanácsadás); Faidt Józsefné projektmenedzser

Faidt Józsefné projektmenedzser Eszközfejlesztés A hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek/tanulók iskolai sikerességét elősegítő, befogadó szemléletet közvetítő, a gyermekek, tanulók szükségleteit figyelembe vevő, differenciáló pedagógiai módszerek alkalmazási feltételeinek megteremtése az eszközök fejlesztése, bővítése (pl. projektoktatás, kooperatív technikák, differenciált oktatás, továbbá eszközfejlesztés); Eszközlista szerint Faidt Józsefné projektmenedzser

Faidt Józsefné projektmenedzser Nyilvánosság Honlap működtetése Az intézmények közötti horizontális tanulás elősegítése érdekében félévente és a projekt fizikai befejezésekor a honlapon a projekt előrehaladásról beszámoló készül. 2. EU-s tábla a pályázatról Faidt Józsefné projektmenedzser

Faidt Józsefné projektmenedzser Mutató Célér-ték Igazoló dokumentum Bevont HHH gyerekek száma 31 naplók/jelenléti ívek Továbbképzett pedagógusok száma 11 tanúsítvány Átmeneteket támogató programok 5 feljegyzések/ jelenléti ívek Szülők bevonásával zajló program jelenléti ívek/ fotók Együttműködések száma 4 Együttműködési megállapodások/ jelenléti ívek Pályaorientációs programok száma Faidt Józsefné projektmenedzser

Faidt Józsefné projektmenedzser Köszönöm a figyelmet!! Faidt Józsefné projektmenedzser