A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Információcsere a vasúti járművek karbantartása során
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A Budapest-Kelenföld (bez. ) – Tárnok (bez
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
általános vezérigazgató-helyettes
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása november 24.
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Nyíregyháza, szeptember 09.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Kőszeg, Foglalkoztatási helyzet a Kőszegi Kirendeltség vonzáskörzetében Kőszeg,
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
GYSEV CARGO Zrt. Észak-déli árufuvarozási korridor május 6. Szalai Zsolt gazdasági vezető GYSEV CARGO Zrt.
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben Előadó: Dávid Ilona, a GYSEV elnök-
Előzetes javaslatok az öko-mobilitás elősegítéséhez az osztrák-magyar határtérségben EMAH projekt Virág Álmos, projektvezető.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
2017. július 5..
Előadás másolata:

A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató Szombathely, 2012.11.15.

Miről is lesz szó ?  SETA projekt és a GYSEV  Kapcsolódás a GYSEV stratégiájához  Stratégiai céljaink megvalósítása, néhány példa a folyamatban levő és tervezet fejlesztéseinkből

értékei a GYSEV számára A SETA-projekt értékei a GYSEV számára   Térinformatikai adatbázis az összes vonalunkról, eszközeinkről vizuális modellekkel, CAD rajzokkal Közlekedési hálózati modell (Vasút, közút, víz) Közlekedéskeresleti modell 2030-ig egyes fejlesztések hatásai beépítve, szociodemográfiai, gazdasági tényezőket is figyelembe véve Továbbá a szűk keresztmetszeteket kiemeli és fejlesztési pontokat indikál Hatékonyabb együttműködés a cél a tagok közt

SETA bemutató vonatok SETA bemutatóvonat – személyvonat Zágráb és Bécs között 4 óra alatt szeptember 28-án 6 helyett 4 órás út csupán szervezéssel Megmutatta a nehézségeket is (engedélyezés, mozdonyvezetőkkel szembeni követelmények, engedélyek, forgalomszervezés) SETA bemutatóvonat – tehervonat Sopron és Rijeka között (jelenleg szervezés alatt)

A GYSEV vonalhálózata Stratégiai célok: A közösségi közlekedés meghatározó szereplőjeként, folyamatosan javuló szolgáltatásokkal emelni a személy-szállítási szolgáltatás színvonalát Nyugat-Magyarországon és Kelet-Ausztriában Vasútra terelni a régióban jelentkező áruszállítási teljesítményeket Megteremteni a modern és környezetbarát vasúti közlekedés feltételeit, növelni a vasútbiztonságot Biztos megélhetést nyújtani a több mint 2 ezer munkatársunknak

GYSEV vonalbővülés (2011) A GYSEV magyarországi vasútvonalainak a hossza a kétszeresére nőtt – 214 km szakasszal Célok: Az átvett vonalakon a személyszállítás színvonalának emelése (Jenbacherek, Schlierenek, vezérlőkocsik) Vasúti alternatíva megteremtése az É-D-i áruáramlatok levezetésében. Az átvett szakaszokon a sebességkorlátozások megszűntetése, majd rekonstrukció

Kedvező földrajzi fekvés 5. folyosó (RFC) 7. folyosó (RFC) 6. folyosó (RFC)

A Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonal korszerűsítése Uniós pályázat 85%-ban 49,5 milliárd forint összköltség 120 km/órás sebesség 22,5 tonna tengelyterhelés Villamosítás, biztosító berendezések, központi forgalomirányítás

Raijet-próbajárat 2011 szeptemberében A Bécs-Graz között fellépő üzemzavar (felsővezeték-szakadás, baleset) esetére 120-km/órás sebességgel haladtak végig Sikeres volt a magyarországi próbaút

Vasúti-közúti fejlesztések Sopron: Kőszegi úti vasúti aluljáró megépítése megszünteti a város kettészakítottságát a GYSEV-állomás és a rendező pályaudvar között épült Szombathely: Csaba utcai felüljáró megépítése a felüljáró mellett gyalogos és kerékpáros aluljáró is épül a tervezettnél 3 hónappal korábban (!) elkészült

Villamosítási projekt Porpác-Mosonszolnok: 87 km szakasz, 12 milliárd forint költség Szombathely-Zalaszentiván: 50 km szakasz, 8 milliárd 350 milliós költség 55 centiméteres peronok, biztosítóberendezések átalakítása, 2015-ig

vasútvonal kétvágányúsítása Győr – Sopron – oh. vasútvonal kétvágányúsítása Jelenleg az előkészítési fázisban tart a projekt Engedélyezési tervek készítése jövő év elejétől Kivitelezési időszak várhatóan: 2016-19 A fejlesztés elemei: - Kapacitásnövelés (szakaszos kétvágányúsítás, térközösítés) - Pályakorszerűsítés (160km/h; 225 kN tengelyterhelés) - Új átkötés a 8. és 15. sz. vasútvonalak között Sopron térségében - Utasforgalmi létesítmények fejlesztése

utastájékoztató rendszer Fedélzeti utastájékoztató rendszer Saját fejlesztés 2012 szeptembertől: tesztüzem 19”-os monitor, GPS, internet és valós idejű, azonnali információk Helymeghatározás, állomásra érkezés, indulás pontos időpontja, késésekről információ, egyéb hasznos információk, Tervek: csatlakozások, buszok menetrendjének feltüntetése

GYSEV-FLIRT motorvonatok Sopron –Szombathely – Szentgotthárd közötti szakaszon 2013 év végén áll forgalomba az első motorvonat 4 regionális motorvonat készül a nagyprojekt részeként

GreMo projekt: új utastájékoztató táblák Korszerű utastájékoztató rendszer a állomásokon Mobilitás központ kialakítása Eisenstadtban és Sopronban A regionális elérhetőség és a mobilitás javítása Kerékpáros és vasúti közlekedés fejlesztése 3 millió 220 ezer euró, 85%-ban uniós forrás

Emelkedő utasforgalom 2011-ben először emelkedés: 7,8% 2012-ben folytatódó tendencia: Régi vonalak: 8% Új vonalakkal: 61%

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!