A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató Szombathely, 2012.11.15.
Miről is lesz szó ? SETA projekt és a GYSEV Kapcsolódás a GYSEV stratégiájához Stratégiai céljaink megvalósítása, néhány példa a folyamatban levő és tervezet fejlesztéseinkből
értékei a GYSEV számára A SETA-projekt értékei a GYSEV számára Térinformatikai adatbázis az összes vonalunkról, eszközeinkről vizuális modellekkel, CAD rajzokkal Közlekedési hálózati modell (Vasút, közút, víz) Közlekedéskeresleti modell 2030-ig egyes fejlesztések hatásai beépítve, szociodemográfiai, gazdasági tényezőket is figyelembe véve Továbbá a szűk keresztmetszeteket kiemeli és fejlesztési pontokat indikál Hatékonyabb együttműködés a cél a tagok közt
SETA bemutató vonatok SETA bemutatóvonat – személyvonat Zágráb és Bécs között 4 óra alatt szeptember 28-án 6 helyett 4 órás út csupán szervezéssel Megmutatta a nehézségeket is (engedélyezés, mozdonyvezetőkkel szembeni követelmények, engedélyek, forgalomszervezés) SETA bemutatóvonat – tehervonat Sopron és Rijeka között (jelenleg szervezés alatt)
A GYSEV vonalhálózata Stratégiai célok: A közösségi közlekedés meghatározó szereplőjeként, folyamatosan javuló szolgáltatásokkal emelni a személy-szállítási szolgáltatás színvonalát Nyugat-Magyarországon és Kelet-Ausztriában Vasútra terelni a régióban jelentkező áruszállítási teljesítményeket Megteremteni a modern és környezetbarát vasúti közlekedés feltételeit, növelni a vasútbiztonságot Biztos megélhetést nyújtani a több mint 2 ezer munkatársunknak
GYSEV vonalbővülés (2011) A GYSEV magyarországi vasútvonalainak a hossza a kétszeresére nőtt – 214 km szakasszal Célok: Az átvett vonalakon a személyszállítás színvonalának emelése (Jenbacherek, Schlierenek, vezérlőkocsik) Vasúti alternatíva megteremtése az É-D-i áruáramlatok levezetésében. Az átvett szakaszokon a sebességkorlátozások megszűntetése, majd rekonstrukció
Kedvező földrajzi fekvés 5. folyosó (RFC) 7. folyosó (RFC) 6. folyosó (RFC)
A Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonal korszerűsítése Uniós pályázat 85%-ban 49,5 milliárd forint összköltség 120 km/órás sebesség 22,5 tonna tengelyterhelés Villamosítás, biztosító berendezések, központi forgalomirányítás
Raijet-próbajárat 2011 szeptemberében A Bécs-Graz között fellépő üzemzavar (felsővezeték-szakadás, baleset) esetére 120-km/órás sebességgel haladtak végig Sikeres volt a magyarországi próbaút
Vasúti-közúti fejlesztések Sopron: Kőszegi úti vasúti aluljáró megépítése megszünteti a város kettészakítottságát a GYSEV-állomás és a rendező pályaudvar között épült Szombathely: Csaba utcai felüljáró megépítése a felüljáró mellett gyalogos és kerékpáros aluljáró is épül a tervezettnél 3 hónappal korábban (!) elkészült
Villamosítási projekt Porpác-Mosonszolnok: 87 km szakasz, 12 milliárd forint költség Szombathely-Zalaszentiván: 50 km szakasz, 8 milliárd 350 milliós költség 55 centiméteres peronok, biztosítóberendezések átalakítása, 2015-ig
vasútvonal kétvágányúsítása Győr – Sopron – oh. vasútvonal kétvágányúsítása Jelenleg az előkészítési fázisban tart a projekt Engedélyezési tervek készítése jövő év elejétől Kivitelezési időszak várhatóan: 2016-19 A fejlesztés elemei: - Kapacitásnövelés (szakaszos kétvágányúsítás, térközösítés) - Pályakorszerűsítés (160km/h; 225 kN tengelyterhelés) - Új átkötés a 8. és 15. sz. vasútvonalak között Sopron térségében - Utasforgalmi létesítmények fejlesztése
utastájékoztató rendszer Fedélzeti utastájékoztató rendszer Saját fejlesztés 2012 szeptembertől: tesztüzem 19”-os monitor, GPS, internet és valós idejű, azonnali információk Helymeghatározás, állomásra érkezés, indulás pontos időpontja, késésekről információ, egyéb hasznos információk, Tervek: csatlakozások, buszok menetrendjének feltüntetése
GYSEV-FLIRT motorvonatok Sopron –Szombathely – Szentgotthárd közötti szakaszon 2013 év végén áll forgalomba az első motorvonat 4 regionális motorvonat készül a nagyprojekt részeként
GreMo projekt: új utastájékoztató táblák Korszerű utastájékoztató rendszer a állomásokon Mobilitás központ kialakítása Eisenstadtban és Sopronban A regionális elérhetőség és a mobilitás javítása Kerékpáros és vasúti közlekedés fejlesztése 3 millió 220 ezer euró, 85%-ban uniós forrás
Emelkedő utasforgalom 2011-ben először emelkedés: 7,8% 2012-ben folytatódó tendencia: Régi vonalak: 8% Új vonalakkal: 61%
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!