HANS BELTING A mű - kontextusban prezentációs anyag 3 Propedeutika TÁMOP-4.1.2-08/2/A/KMR-2009-0052 – Propedeutika alprojekt1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az emberi agy… … ott vág át, ahol tud!.
Advertisements

PÁRIZS A KÖZÉPKORBAN Kattintással tovább…..
TAMOP /2/A/KMR INTERAKTÍV ANIMÁCIÓ Kvázistacioner ívkarakterisztika Animáció indítása.
Isten célja a gyülekezettel 2: Közösség
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A prezentáció művészete
2. osztályos példa Bubernik Eszter
Felsőregmec.
Weblap szerkesztés HTML oldal felépítése Nyitó tag Záró tag Nyitó tag Záró tag oldalfej tözs.
Vigh György: Webes alkalmazások akadálymentesítése Kaposvár, oldal.
AZ AJANTA BARLANGOK INDIA.
Giovanni pizzéria és söröző
Hálás vagyok.
PARLAMENT ( ).
Polgári szellem és értékrend Márai Sándor művében
Neked tőlem szeretettel
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Adatbáziskezelés az MSAccess programmal Makány György 5. rész: Jelentések.
Adatbáziskezelés az MSAccess programmal Makány György 2. rész: Adattáblák létrehozása külső adatforrásból.
az MSAccess programmal
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
TAMOP /2/A/KMR INTERAKTÍV ANIMÁCIÓ Üregkisülés kialakulása Animáció indítása.
TAMOP /2/A/KMR INTERAKTÍV ANIMÁCIÓ Teljes feszültségválasz módszere Animáció indítása.
Sienai festők < 2010 >.
KRUCSAY OLTÁR Nyírbátor.
Madonna-ábrázolások a kezdetektől a jelenkorig (1-3)
Farkas utcai református templom, Kolozsvár
Már a XIII. században is ábrázolt téma volt a majd később oly sok ízben megfestett Utolsó ítélet. A gótikus mozaikon a szörnyű, félig emberi, félig állati.
Szűz Mária életének eseményei reneszánsz művek tükrében
A Királyi Palota egykor és ma
BÍZOL AZ ÚJ TECHNOLÓGIÁKBAN. A torony amit látunk A hotel Las Vegas Nézd meg közelebbről! Látsz valami különlegeset?
Megmagyarázhatatlan parajelenségek (amit nem láttál attól még létezhet)
Az ország háza F: Laci A parlament épülete A Duna felől
Manierizmus (16. sz. közepe és vége)
A Biblia – Kisifi Isten Igéjének hasonlatai Isten Ígéjének hasonlatai.
Az emberi agy gyakran becsap!
Jelentések Tábla vagy lekérdezés nyomtatásban alkalmas megjelenítése.
A Ráday-kastély helyén Ráday I. Pál ( ) – II. Rákóczi Ferenc titkos kancellárja és diplomatája – kezdett építkezésbe, míg a ma látható, Grassalkovich.
Barokk A barokk sajátos stílusai épületekre vonatkoztatva.
Melki apátság Szent Benedek-rendi melki apátság, az Alsó-Ausztriai Melkben, a Duna mentén található. Wachau jelképeként az UNESCO világörökségi védelmét.
1. feladat Egy 16 m oldalú szabályos háromszög alakú füves rét kerületén valamely csúcsból kiindulva méterenként elültettünk egy répát. Aztán kikötöttük.
Bibliai gondolatok - olasz tájakkal és zenei aláfestéssel
Az üvegfestészet legnagyobb időszaka
Danthe Alighieri és Az Isteni színjáték.
Gian Lorenzo Bernini.
HANS BELTING A mű - kontextusban prezentációs anyag 1 Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1.
HANS BELTING A mű - kontextusban prezentációs anyag 1 Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1.
HANS BELTING A mű a maga kontextusában prezentációs anyag 4
Oskar Bätschmann ÚTMUTATÁS AZ INTERPRETÁCIÓHOZ: MŰVÉSZETTÖRTÉNETI HERMENEUTIKA prezentációs anyag Propedeutika / Bevezetés a művészettörténetbe TÁMOP /2/A/KMR
Propedeutika / Bevezetés a művészettörténetbe
Propedeutika / Bevezetés a művészettörténetbe
Propedeutika WOLFGANG KEMP Műalkotás és néző: a befogadásesztétikai megközelítés prezentációs anyag TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika.
NORBERT SCHNEIDER Művészet és társadalom prezentációs anyag Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1.
HORST BREDEKAMP Képi médiumok prezentációs anyag Propedeutika / Bevezetés a művészettörténetbe TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1.
HERMANN BAUER Forma, stílus, struktúra prezentációs anyag Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1.
Propedeutika JOHANN KONRAD EBERLEIN Tartalom és belső tartalom: az ikonográfiai-ikonológiai módszer prezentációs anyag TÁMOP /2/A/KMR
Lejárt tőkebetét kivétele, vagy újra befektetése Lejárt tőkebetét kivétele, vagy újra befektetése
A feladat : Építsünk AVL-fát a következő adatokból:100,170,74,81,136,185,150,122,52,190,144 (Az AVL-fa olyan bináris keresőfa, amelynek minden csúcsára.
Az Élet Igéje május „… Krisztus nevében kérünk: engesztelődjetek ki az Istennel!” (2Kor 5,20)
Az Élet Igéje január A világ sok részén január 18. és 25. között tartják az imahetet a keresztények egységéért, más helyeken Pünkösdre teszik ezt.
A csarodai református templom Forrás: Wikipédia Képek: Ruzsa Miklós.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
Szeretettel köszöntjük a projektzáró nap résztvevőit !
LAPOZZBELE–KATTANJRÁLAPOZZBELE–KATTANJRÁ LAPOZZBELE–KATTANJRÁLAPOZZBELE–KATTANJRÁ A példás kanizsai Halis István Csáki Fanni (Piarista Általános.
Ars Sacra Esztergomi Hittudományi Főiskola levelező tagozat
Eger Télanyók csapata.
Kassa Kasza Sára, Martinák Emese, Paál Eszter. Dóm építése  A Szent Erzsébet-főszékesegyház, ismertebb nevén a kassai dóm Kassa egyik legszebb és legjellegzetesebb.
Kovács Szabina: Konferansz vers V.
SZECESSZIÓ VICTOR HORTA
Közgazdászpalánta verseny
Előadás másolata:

HANS BELTING A mű - kontextusban prezentációs anyag 3 Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1

HANS BELTING A mű a kontextusában 2TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt

HANS BELTING A mű a kontextusában 3TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt

HANS BELTING A mű a kontextusában 4TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt

HANS BELTING A mű a kontextusában 5TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt •A ’Madonna házába’ a főhomlokzat felől lépett be, amelyet akkor építettek meg a gótika legújabb stílusában (lásd: 19. dia). Itt a főkapu felett látható Montaperti Madonna egy olyan program foglalata volt, amelyhez Giovanni Pisano híres írásszalagos prófétaszobrai is kapcsolódtak (20. dia). A főkapu Madonnája alatt a kapu szemöldökgerendáján egy jeleneteket ábrázoló fríz (18. dia) éppúgy beszélte el Mária életét, mint ahogy a fő kép alatt Duccio táblája Krisztus gyermekkorát, mégpedig prófétafigurákkal váltakozva, ahogy kint látták. Ez azonban még nem volt minden. A Maestà oromzati mezőjében Mária halálának és megdicsőülésének ugyanazt a ciklusát pillantotta meg a látogató, amely a mögötte levő kórusfal kerek ablakának fő témája volt (12. dia), egyébként ugyanúgy Mária mennybevitelére és koronázására összpontosítva, melyek valamikor a Maestà főoromzatán követték egymást. Ott a város négy másodlagos védőszentje is hasonlóan volt megjelenítve, mint Duccio művének előterében. Végül az oltártábla és a keretezés architektonikus gotizálása tökéletes összhangban van az épülőfélben levő homlokzattal, a Madonna szélesre tárt márvány trónusa pedig a maga márványfelületeivel, pilléreivel és oszlopfőivel a katedrális és az egész új épület kicsiben előadott parafrázisának látszik. A Madonna székhelye katedrálisában úgy ismétlédők meg a táblán, mint egy kép a képben.