HANS BELTING A mű - kontextusban prezentációs anyag 3 Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1
HANS BELTING A mű a kontextusában 2TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt
HANS BELTING A mű a kontextusában 3TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt
HANS BELTING A mű a kontextusában 4TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt
HANS BELTING A mű a kontextusában 5TÁMOP /2/A/KMR – Szöveggyűjtemény-alprojekt •A ’Madonna házába’ a főhomlokzat felől lépett be, amelyet akkor építettek meg a gótika legújabb stílusában (lásd: 19. dia). Itt a főkapu felett látható Montaperti Madonna egy olyan program foglalata volt, amelyhez Giovanni Pisano híres írásszalagos prófétaszobrai is kapcsolódtak (20. dia). A főkapu Madonnája alatt a kapu szemöldökgerendáján egy jeleneteket ábrázoló fríz (18. dia) éppúgy beszélte el Mária életét, mint ahogy a fő kép alatt Duccio táblája Krisztus gyermekkorát, mégpedig prófétafigurákkal váltakozva, ahogy kint látták. Ez azonban még nem volt minden. A Maestà oromzati mezőjében Mária halálának és megdicsőülésének ugyanazt a ciklusát pillantotta meg a látogató, amely a mögötte levő kórusfal kerek ablakának fő témája volt (12. dia), egyébként ugyanúgy Mária mennybevitelére és koronázására összpontosítva, melyek valamikor a Maestà főoromzatán követték egymást. Ott a város négy másodlagos védőszentje is hasonlóan volt megjelenítve, mint Duccio művének előterében. Végül az oltártábla és a keretezés architektonikus gotizálása tökéletes összhangban van az épülőfélben levő homlokzattal, a Madonna szélesre tárt márvány trónusa pedig a maga márványfelületeivel, pilléreivel és oszlopfőivel a katedrális és az egész új épület kicsiben előadott parafrázisának látszik. A Madonna székhelye katedrálisában úgy ismétlédők meg a táblán, mint egy kép a képben.