Vatera-forintok a kalapács alatt Gerő Viktor
A vatera marketing céljai - Minél több vevő (több felhasználó) - Minél többször (gyakoribb tranzakció) - Minél nagyobb értékű árut vegyen (nagyobb értékű tranzakció)
Hogy néz ki a gyakorlatban? -Új felhasználók szerzése -Meglévő felhasználók aktiválása
Új felhasználók szerzése - Ismerjük a forrásokat (egyelőre on-line)
Új felhasználók szerzése -Minden kampányt mérünk megvizsgáljuk minden egyes kampányfelület hatékonyságát (hányan regisztrálnak onnan?) -Minden egyes felületről tudjuk, hogy mennyit hoz
- Ismerjük felhasználóink éves jövedelmezőségét (mekkora forgalmat generálnak részünkre) Új felhasználók szerzése - Van egy átlagérték felhasználóink jövedelmezőségére = csatornánkénti (felület) marketingköltés határértéke
Elemzés, adatbányászat
Meglévő felhasználók aktiválása - Óriási adatbázissal rendelkezünk a felhasználóinkról, hiba lenne kihasználatlanul hagyni
Meglévő felhasználók aktiválása Aktiváló eszközök
Targetálás, szegmentáció
Miért fontos a szegmentáció?
- Nem - Életkor - Lakóhely - Iskolai végzettség VAGY Mi alapján szegmentáljuk felhasználóinkat? 38
Mi alapján szegmentáljuk felhasználóinkat? Felhasználói státusz szerint – Látogató – Vevő – Eladó Termékkategóriák szerint – Melyik kategóriában adott el/vásárolt?
Böngészés, licit, vásárlás
Magas korreláció!
Motiváció Függőség!!! PI/UV > 40
Mit szeretnénk – jövő? Személyre szóló ajánló rendszer: – Milyen kategóriában vásárolt/adott el (elsődleges kategória)? – Milyen más kategóriában vásárolt(adott el)? – Milyen más kategória érdekelheti?
Gerő Viktor Köszönöm a figyelmet!
A licitálás izgalma