Tanári mesterképzés a FIR-ben EKOP-1.A.1-08/C-2009-0009.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Felsőoktatási helyzetkép Stéger Csilla.
A felsőoktatási felvételi eljárás
ME BTK Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet Ismertető a magyar szakról.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes.
A személyi nyilvántartás speciális kérdései EKOP-1.A.1-08/C
Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes.
Aktualitások a felsőoktatási felvételiben
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Bölcsészettudományi Kar
Mesterképzés az EKF-en
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
Mesterképzés az EKF-en
Agria Media Eger, október
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ
Szakma és hivatás Kihívások és válaszok a közoktatásban és a pedagógusképzésben Budapest 2009 október 8. Átalakuló felsőoktatás: A Bologna folyamat 10.
A FIR 2 aktuális kérdéseiről
A megújuló tanárképzés
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Angol-Amerikai Intézet
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
FIR 2 első két hét EKOP-1.A.1-08/C Számokban EKOP-1.A.1-08/C
HATÓSÁGI FOLYAMATOK A FIR INTÉZMÉNYTÖRZSÉBEN KÉPZÉSEK NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELE EKOP-1.A.1-08/C
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Felsőoktatási képzési rendszer és a felvételi eljárás Dr. Bakos Károly vezető főtanácsos Oktatási és Kulturális Minisztérium.
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
A felsőoktatási képesítési keret tervezete és megvalósulása Magyarországon Derényi András.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. HÖSZ rendszer.
Továbbtanulási tájékoztató
A tanári mesterszak Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Papp Lajos ELTE Pedagogikum Központ Oktatásszervezési és Tanulmányi Főosztály.
A tanárképzés szerkezete
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
FIR fejlesztések, változások március 17.. Új verzió változásai Márciusi verzióval új, FIR 4.1 xsd Új adatkör: o Juttatások, o Térítések.
Adatellenőrzési szabályok OSAP statisztika FIR optimalizáció
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás Budapest, február 4.
Mit vár a FIR a bejelentésben? Demcsákné Ódor Zsuzsanna
Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kar
Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kar
Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kar
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Előadás másolata:

Tanári mesterképzés a FIR-ben EKOP-1.A.1-08/C

1. A képzések felépítése 1.A képzések tartalma – képzési elemek – kapcsolatok – képesítések 2.A képzések modellezése – minden képzés egy-egy strukturált ábrával modellezhető – a képzési elemek a csomópontok – a kapcsolatok az irányított élek – a szakképzettségek a záró csomópontok – szabályok a csomópontok és az élek összefűzésére képzési modell = irányított gráf EKOP-1.A.1-08/C

2. Alapképzési szak x START alapszak szakirány1 szakirány2 minor1 specializáció1 specializáció3 egyéb1 szakképzettség1 szakképzettség2 specializáció2 szakképzettség(3) EKOP-1.A.1-08/C

3. A tanári mesterképzés Sajátosságok – egyetlen szak sokféle előképzettségi bemenettel • alapképzési szak • tanári egyetemi és főiskolai szak • tanári mesterszak • nem tanári mesterszak • alapképzési vagy főiskolai pedagógus szakok – számos kimeneti lehetőség • két tanári szakképzettség – első és második – a közismereti tanárképzésben • egy tanári szakképzettség – a szakmai és művészeti tanárképzésben – újabb szakképzettség megszerzésére irányuló tanárképzésben – pedagógusi szakképzettség birtokában – négyféle képzési idő • 5 félév, 4 félév, 3 félév, 2 félév EKOP-1.A.1-08/C

4. A tanári mesterképzés elemei 1.A képzési gráfot kijelölő fő képzési elem 2.A képzési időt definiáló képzési elemek 3.A szakterületi ismereteket reprezentáló joker elemek EKOP-1.A.1-08/C – tanári szak – MSZKTAN – tanári szakképzettség ismeretköre 5 félév alatt – MEGYTF5 – tanári szakképzettség ismeretköre 4 félév alatt – MEGYTF4 – tanári szakképzettség ismeretköre 3 félév alatt – MEGYTF3 – tanári szakképzettség ismeretköre 2 félév alatt – MEGYTF2 – első tanári szakterületi ismeret – MEGY0T1 – második tanári szakterületi ismeret – MEGY0T2 – tanári szakterületi ismeret – MEGY0TX

4. A tanári mesterképzés elemei 4.A szakterületi ismereteket jelölő konkrét elemek – első tanári szakképzettséghez • közoktatás • szakmai és művészeti tanárképzés • hitéleti tanárképzés EKOP-1.A.1-08/C – matematikatanár – MT1AMAT – magyartanár – MT1AMAG – agrár-mérnöktanár (erdőmérnök) – MT1BERD – zenetanár (hegedű) – MT1BHEG – hittanár-nevelő tanár – MT1CHIT

4. A tanári mesterképzés elemei 4.A szakterületi ismereteket jelölő konkrét elemek – kizárólag második vagy újabb tanári szakképzettséghez • 50 kredithez kötött • nyelvvizsgához kötött • intézményi hatáskör EKOP-1.A.1-08/C – filozófiatanár – MT2AFIL – szaktárgyat angol nyelven oktató tanár – MT2BSZA – andragógus tanár – MT2CAND

4. A tanári mesterképzés elemei 4.A szakterületi ismereteket jelölő konkrét elemek – nem tanári mesterképzésre épülő szakmai és művészeti képzésben EKOP-1.A.1-08/C – agrár-mérnöktanár (okleveles kertészmérnök)– MT3AKER –egészségügyi tanár (okleveles ápoló) – MT3AAPO – közgazdásztanár (okleveles közgazdasági elemző) – MT3AFIL – mérnöktanár (okleveles anyagmérnök) – MT3AKOE –filmművészeti tanár – MT3AFLM – táncművész-tanár (okleveles néptáncművész) – MT3ANTC – zeneművész-tanár (okleveles muzikológus) – MT3AMUZ

5. A tanári gráf STARTtanári mesterszak tanári szakképzettség ismeretköre 5 félév alatt tanári szakképzettség ismeretköre 4 félév alatt tanári szakképzettség ismeretköre 3 félév alatt első tanári szakképzettség első tanári szakterületi ismerettanári szakterületi ismeretmásodik tanári szakterületi ismeret tanári, újabb tanári szakképzettség második tanári szakképzettség EKOP-1.A.1-08/C tanári szakképzettség ismeretköre 2 félév alatt

6. Nyilvántartás a FIR-ben 1.Mit tartalmaz a FIR IT a tanári képzésről? – képzési elemek • tanári szak • tanári szakképzettség ismeretköre 5 (4, 3, 2) félév alatt • első, második, tanári szakterületi ismeret • konkrét szakterületi ismeretek (pl. angoltanár) – képzések • elempárok felsorolása – végzettségek • végzettségi szint (mester) • végzettségi típus (szakképzettség) • szakképzettség neve (okleveles angoltanár) – nyilvántartott szakok • szak neve, munkarend, telephely, nyelv, kezdő dátum, végdátum – a nyilvántartott szak és a képzési elemek kapcsolata • nyilvántartott tanári szak kódja, képzési elem kódja, kreditérték EKOP-1.A.1-08/C

6. Nyilvántartás a FIR-ben 2.Mit kell bejelenteni az SZNY-ben? – a hallgató képzésénél • a tanári szakot, amely kijelöli a tanári gráfot • a szervezetet, telephelyet, munkarendet, nyelvet stb. – a hallgató képzéséhez kapcsolódó képzési elemeknél • a tanári szakképzettség ismeretköre 5 (4/3/2) félév alatt képzési elemet • a konkrét szakterületi ismeretet (angoltanár, némettanár) • a megfelelő nyilvántartott szak – képzési elem párt • a képzési elem kezdetét, végét – a hallgató okleveléhez a megszerzett szakképzettsége(ke)t • egy vagy két szakképzettséget EKOP-1.A.1-08/C

6. Nyilvántartás a FIR-ben 3.Mi történik az IT-ben? – ellenőrzés a modell és a szabályok alapján • a bejelentés lehetséges kombináció-e • hiba esetén visszajelzés az intézménynek 3.Mi az előnye ennek a megoldásnak? – könnyen igazodik a képzési rendszer megváltozásához • új típusú tanárképzés – rugalmasan bővíthető, az adattáblák átalakítása nélkül • új képzési elemek, új elemtípusok (pl. szakpár) vehetők fel • egy képzésben több szakképzettség kapcsolható EKOP-1.A.1-08/C

7. Esetvizsgálatok 5 féléves képzés – lehetséges bemenetek • közismereti alapképzésre épülő, két szakképzettség megszerzésére irányuló • szakmai alapképzésre épülő, két tanári szakképzettség megszerzésére irányuló (közismeretivel párban) • művészeti alapképzésre épülő, két tanári szakképzettség megszerzésére irányuló (közismeretivel párban) • hitéleti alapképzésre épülő, két szakképzettség megszerzésére irányuló (közismeretivel párban) – a hallgató képzése: • tanári – a képzési elemek: • tanári szakképzettség ismeretköre 5 félév alatt • angoltanár • matematikatanár – szakképzettség: • okleveles angoltanár • okleveles matematikatanár tanári [5 félév [angoltanár]], tanári [5 félév [matematikatanár]] EKOP-1.A.1-08/C

7. Esetvizsgálatok 4 féléves képzés – lehetséges bemenetek • szakmai alapképzésre épülő, egy szakképzettség megszerzésére irányuló • művészeti alapképzésre épülő, egy szakképzettség megszerzésére irányuló – a hallgató képzése: • tanári – a képzési elemek: • tanári szakképzettség ismeretköre 4 félév alatt • mérnöktanár (energetikai mérnök) – szakképzettség: • okleveles mérnöktanár (energetikai mérnök) tanári [4 félév [mérnöktanár (energetikai mérnök)]] EKOP-1.A.1-08/C

7. Esetvizsgálatok 3 féléves képzés – lehetséges bemenetek • nem tanári mesterképzésre épülő • tanári főiskolai képzésben szerzett 2 szakképzettségre épülő • alapképzési vagy főiskolai pedagógus végzettségre épülő • hitéleti alapképzésre épülő, egy szakképzettség megszerzésére irányuló • szakmai mesterképzésre épülő – a hallgató képzése: • tanári – a képzési elemek: • tanári szakképzettség ismeretköre 3 félév alatt • magyartanár – szakképzettség: • okleveles magyartanár tanári [3 félév [magyartanár]] EKOP-1.A.1-08/C

7. Esetvizsgálatok 2 féléves képzés – lehetséges bemenetek • tanári főiskolai képzésben szerzett 1 szakképzettségre épülő • tanári mesterszintű végzettségre épülő • tanári egyetemi vagy főiskolai végzettségre épülő • művészeti mesterképzésre épülő – a hallgató képzése: • tanári – a képzési elemek: • tanári szakképzettség ismeretköre 2 félév alatt • kémiatanár – szakképzettség: • okleveles kémiatanár tanári [2 félév [kémiatanár]] EKOP-1.A.1-08/C

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! EKOP-1.A.1-08/C