Mit ért a kutatás, rablás jelensége alatt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
.. Történetünk egy morózus id ő s férfiról szól,- akinek senkije nem volt, nem szeretett senkit, és mogorvasága miatt ő t sem szerette senki..Haragban.
Advertisements

Jellemezze a mézelő méh (Apis mellifera ) vírusbetegségeit!
A SZIVÁRVÁNY.
Cserkeszőlő területén gyakrabban előforduló kalapos gombák
Ismertesse a méhek képességeit: kommunikáció, tanulás!
Barátaimnak Szeretettel
A légkör összetétele és szerkezete
TóthTelescope Lásd meg a különbséget! Copyright © Tothtelescope All Right Reserved Fő kereskedő partnerek: telescopes.com, binoculars.com, Továbbá:
7. tétel előtti információk A méhcsalád élete télen
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
AIDS.
Egészségtan tizenéveseknek
A Doktor utomata Gyulának erős fájdalmai vannak jobb kezén és elmeséli barátjának, hogy az elkövetkező napokban feltétlen meglátogatja orvosát, mert.
Jellemezze a méh légzőrendszerét és ivarszerveit!
Folyók, Hol-tenger és érdekességek
Az önző gén Richard Dawkins.
AIDS Acquired ImmunoDeficiency Syndrome (Szerzett Immunhiányos Tünetegyüttes)
A rák, a helyes táplálkozás és életmód
Dr. Boda Márta főiskolai tanár
A nyelv történeti vizsgálatának forrásai
A levegőburok anyaga, szerkezete
A teljes átalakulás fogalma és kasztok szerinti szakaszai
Jellemezze a nosemakórt!
Jellemezze a légcsőatkakórt! Acarapis woodi
Jellemezze a varroatózist!
13. Ismertesse a méhek rovar-, madár-, és emlőskártevőit!
1. tétel Jellemezze a mézelő méh rendszertani besorolását, legfontosabb fajait, a nyugati mézelő méh legfontosabb fajtáit!
Jellemezze a költésmeszesedést és költéskövesedést!
Jellemezze a méh testfelépítését és külső szerveit!
16. tétel Mit értünk méhmérgezés alatt? Mutassa be a növényvédelem és a méhészet kapcsolatát!
Jellemezze a méhek tápcsatornáját és mirigyeit!
Jellemezze a nyúlós költésrothadást!
Jellemezze az enyhe költésrothadást!
A Family-Business legújabb terméke Budapest, november 4. Dr. Bérci István.
HÁZASSÁGI KONFLIKTUSOK ÉS KEZELÉSÜK Bodor Enikő, szociális munkás Bölön, 2007 december 2.
A Butterfly’s Lesson Egy nap egy kis pillangó látszott egy félig nyitott selyemgubóban. Egy férfi ült és nézte a pillangót néhány óráig, ahogy küzdött,
Allergia Tacsi Korpácsi Tamás 10.b.
A szem betegségei.
1 A NAPFOGYATKOZÁS Készítette: Kala Pál
Egy nap egy kis pillangó látszott egy félig nyitott selyemgubóban. Egy férfi ült és nézte a pillangót néhány óráig, ahogy küzdött, hogy testét kiszabadítsa.
A finnek ősi eposza 2/B.
Az alkohol Készítették Csébi Reni Ferenczi Maxim Gelléri Peti
A Barátság Nagy Lánclevele
Fénytörés. A fénytörés törvénye Lom svetla. Zákon lomu svetla.
Az immunrendszerrel kapcsolatos egészségügyi vonatkozások
A KÖZPONTI TOLERANCIA A CSONTVELŐBEN ÉS A TÍMUSZBAN ALAKUL KI
Felnőtté válás.
Egészséges Táplálkozás
A fény hullámjelenségei
SLE és vesebetegség Sütő Gábor.
Optikai csalódások.
A tiszavirágzás „”Az apró kérész mindössze egyetlen napig él. Egyetlen napig. Mégsem sajnáljuk érte, hiszen ezen a napon csak annak él, amit szeret. Szárnyra.
„Ez velünk nem fordulhat elő!”
Egy nap egy kis pillangó látszott egy félig nyitott selyemgubóban. Egy férfi ült és nézte a pillangót néhány óráig, ahogy küzdött, hogy testét kiszabadítsa.
A vöröshagyma titka Kattins kényelmed szerint.
Tűz- és balesetvédelem
OPTIKAI LENCSÉK 40. Leképezés domború tükörrel és szórólencsével.
Bakteriális megbetegedések
HARSÁNYI NAP április 3.. A Harsányi díj átadása A napot, az Igazgatónő által levezényelt, Harsányi-díj átadásával kezdtük. Harsányi Nap április.
Készítette:Haller Gabriella 10.d ;)
Drága barátom: Te, aki azzal dicsekszel, hogy becsületes, őszinte és hűséges vagy, hogy reagálnál a következő helyzetben? Tedd fel a a kezed a szívedre.
HARC A VÍRUSOK ELLEN, A VÉDŐOLTÁSOK FEJLESZTÉSE LABORATÓRIUMI KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT Szekeres Zsófi.
Humán Papillóma Vírus (HPV)
Feltételes és Feltétlen Reflex
A virágok titkai Készítette: LAUKÓ EMESE 3.c..
16. lecke Az ízeltlábúak.
Rovarok (folytatás).
Barátaimnak Szeretettel
Ismertesse a méhek képességeit: kommunikáció, tanulás!
A Doktor utomata.
Előadás másolata:

Mit ért a kutatás, rablás jelensége alatt Mit ért a kutatás, rablás jelensége alatt? Hogyan előzné és szüntetné meg? 19.

A kutatás kialakulásának okai A rablás akkor fenyeget, amikor a méhek röpködhetnek, de nektár gyűjtésre nincs lehetőség, A méhek idegen családtól próbálnak mézet szerezni, Nem gátolja ha bőséges mézkészletük is van, A rablás kialakulásának leggyakoribb oka ha ebben az időszakban híg szirupos etetés, Az eleség illata, felpezsdült méhcsalád zsongása odacsődíti a szomszédot, Hordástalan időben kaptárt bontunk, lefedett mézet megtörjük, elcsöppentjük, A virágok szakaszos mézelésekor is kialakulhat rablás,

A rablás jelensége és okai Különleges rabló méh: NINCS Öreg, kopott, kopasz méh A rablást sokszor kutatás előzi meg, A kutató méhek a kijáró előtt röpködnek, Nyílásokat keresnek, kutatnak, Az őrök szembefordulásával elrebbennek Nem minden kutatás végződik rablással

Rabláskor a méhcsalád harcra kel a betolakodók ellen A munkások összecsimpaszkodva harapják, szúrják egymást, pörögnek a földön, kijáróban, földre hullva, Az agyon szúrt méh potroha rendesen zsugorodott, szárny szétmered, A rablók durván nagy darabokban tépik le a mézes sejtek födését, maradványai rongyosak, A sejtek oldalát is megrágják

A csendes rablás Jellemzője: A rablók a család munkásaihoz hasonlóan szabadon közlekednek, mézzel rakodva távoznak, Rendszerint eltévedt méhek, melyek később hazatérnek, de időnként fölkeresik mézért ideiglenes szállásadójukat, A besurranás olyankor feltűnő, amikor a közös legelő miatt hasonló a családok szaga,

Az útonálló méhek A kaptár külsején a kijáró közelében tartózkodnak, A nektárral érkező méh felé szipókájukat öltik, mire az rágóit szétterpesztve átadja nekik mézhólyagjuk tartalmát, Megfestéssel igazolták, hogy nem a kaptárba, hanem haza repülnek,

Rablás eredménye Sok méh elpusztul a rablásba A kirabolt család elnéptelenedik, A rablók az utolsó csöppig elhordják a mézet, A rablás fertőző betegséget terjeszt, Nyúlós költésrothadás Atka fertőzés Vírus fertőzés A népes család megbirkózik a rablókkal, a néptelen elpusztul,

A rablás megelőzése, Könnyebb megelőzni mint megszüntetni, Gyenge anyátlan családot nem szabad tűrni, Gyűjtéstelen időszakban ne vagy csak korlátozott munka feladatokat végezzünk, Ebben az időszakban korán reggel bontsunk kaptárt, amikor a méhek még gyengén röpködnek, Kutatók megjelenésekor azonnal fejezük be a munkát Híg eleséggel csak sötétedéskor etessünk, Méznek,szörpnek, nem szabad elcsöppennie, ha megtörtént takarítsuk fel azonnal,

Kaptár rendszer lényeges rabláskor, Felső kezelésűvel gyorsabban könnyebb végezni, kezeléskor csak 2 léputcát hagyjuk szabadon, (ruhával takarjuk) Lépeket nem kell a keretbakra kirakni, a kaptár rövidebb ideig van nyitva, Felső kijáró kedvezőbb a védekezésre,

Rablás megszüntetése Először a kijárót szűkítsük, (könnyebb a védekezés) Szűkítők – ferdén odatámasztott üveglap, papírlap, celofán, A rablók egyenest akarnak bejutni, a család munkásai megtanulják az oldalról való közlekedést, Oldalról füstöljük a kijárót, a rablókat, Víz sugárral locsoljuk a kijárót oldalról, Erős rabláskor vizes zsákkal borítjuk le, takarjuk, úgy hogy oldalt a méhek közlekedni tudjanak, Bűzös olajos petróleumos rongyot tűzünk a kijáróhoz, Pincébe vigyük a rabolt családot néhány napra, A rablókat porcukorral megszórva meglátjuk melyik a rabló,

Köszönöm a figyelmet!!