A KÖZPONTI AJTÓZÁRÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
Advertisements

M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
1. Hány darab vészfék kar van elhelyezve a járműben?
Budapest, május 19.SAJTÓBESZÉLGETÉS. A bliccelők által okozott kárt a fizető utasok szenvedik el.
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Az áruházak üzemeltetőinek tűzvédelmi feladatai
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
KISVASÚT – NAGY BAJ - események keskenynyomközű vasutakon
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Az államháztartás új számviteli rendszere
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
BALESETVIZSGÁLÓ TANFOLYAM
ÜTKÖZÉS HÁRTÓKÚTON - egy esemény ismétlődése BGOK-KBSZ BIZTONSÁGI KONFERENCIA Budapest, október 25. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
MŰSZAKI MEGHIBÁSODÁS? - Avagy mi okozhat műszaki meghibásodást
A Vasúti vizsgaközpont. 49 /2004. EK, ,. 59 /2007. EK. ,
Buktatók a jogszabályi környezetben KBSZ Szakmai Fórum november 24. Monostory Miklós Vasútbiztonsági referens
Vonatok ütközése Tárnok, március 14. Rózsa János
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
VITORLÁZÓREPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
1 AJTÓMŰKÖDÉSI VESZÉLYEK balesethez vezető hibák a x1-55 sorozatú személykocsiknál KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, november 24. Chikán Gábor.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
1 XI. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés Budapest, szeptember 5. SZAKMAI AKTUALITÁSOK - KÉRDÉSEK Előadó: dr. Ladó Judit MKVK Szakmai alelnök.
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Vasútszabályozási Osztály
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
A Vasúti vizsgaközpont
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Az igénybevevői nyilvántartás
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
VILLAMOSOK KISIKLÁSA KBSZ SZAKMAI NAP Budapest, május 7.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
VILLAMOS, VEZETŐ NÉLKÜL KBSZ SZAKMAI NAP november 18. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
1 TORONY HAVÁRIA Budapest, dec. 7 – 8. KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, április 15. Háy György Balesetvizsgáló.
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
SIKLÓERNYŐS BALESET PILIS, január 04.
NÉHÁNY GONDOLAT A KISREPÜLŐTEREKRŐL …
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
Szabó András: Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Szabó András PQRS Quality Referenc System Zrt. Közlekedéstudományi.
PROGRAM MEGNYITÓ dr. Becske Loránd, KBSZ főigazgató
Előadás másolata:

A KÖZPONTI AJTÓZÁRÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, 2013. május 7. Rózsa János balesetvizsgáló

AJTÓVAL ÖSSZEFÜGGŐ BALESETEK SZÁMA 2012.

AJTÓVAL ÖSSZEFÜGGŐ BALESETEK 2012. forrás: MÁV Zrt.

TSI KÖVETELMÉNY – ÚJ JÁRMŰVEKNÉL 2011/291/EU Bizottsági Határozat (2011.04.26.) 70/2012. (XII.20.) NFM rendelet Ajtókat lehessen központilag (járművezető/vonatkísérő által) bezárni Menet közben az ajtókat ne lehessen kinyitni (csak vésznyitó esetén) Folyamatos állapot visszajelzés a mozdonyvezető felé

JÁRMŰVEK - SZABÁLYOK Helyi- és elővárosi vasutaknál ezek a követelmények teljesülnek, a szabályozás is ennek megfelelő.

HÉV MX/A LÉGSÉMA .

METRÓ V1. 114. A vonat állomáson való tartózkodása idején a mkv. köteles: a) … c) ellenőrizni, hogy az ajtójelzés jelzőlámpája az ajtók tényleges helyzetének megfelelően jelez; h) a vonat ajtóinak bezárása után meggyőződni arról, hogy az ajtójelzés jelzőlámpája az ajtók bezárt állapotát jelzi, s ennek tényét „Ajtók zárva” szöveggel közölni a mksv.-vel

VILLAMOS UT. 11.9. A villamos járművezető akkor indíthatja el a szerelvényt, ha: … • az indulásjelzés megadása után a távműködtetésű ajtók zárási parancsát megadta és az ajtók becsukódtak, a távműködtetésű ajtók zárt állapotáról a szerelvény típusától függő visszajelzést kapott,

HÉV E1. 80. Az ajtók zárását a következők szerint kell végrehajtani: … az ajtókat a tükör folyamatos figyelése mellett szabad bezárni, az ajtójelző lámpát meg kell figyelni, Ha a folyamat bármilyen ok miatt megszakadt, mindig elölről kell megismételni az ajtók visszanyitása után. Az ajtók nyitása minden esetben csak akkor történhet, ha a járművezető egyértelműen megállapította, hogy a vonat, illetve szerelvény megállt, menet közben ajtót nyitni tilos!

ORSZÁGOS PÁLYAHÁLÓZAT

ORSZÁGOS PÁLYAHÁLÓZAT Az ajtók témakörét az F.2. két külön fejezete tárgyalja: 15. Vonatközlekedés lebonyolítása 16. Szolgálat a vonatoknál Azonos témájú, logikailag összetartozó szabályok!

ORSZÁGOS PÁLYAHÁLÓZAT Ajtók kezelését végezheti: mozdonyvezető vezető jegyvizsgáló

ORSZÁGOS PÁLYAHÁLÓZAT F.2. 15.17.4.1. Központi ajtóműködtetésű (mozdonyvezető által kezelt) vonat mozdonyvezetője az indításra történt felhatalmazás után köteles a hangosító berendezésen, — ha ilyen van — a vonat indításáról az utasokat tájékoztatni,majd 5 - 6 másodperc eltelte után az ajtókat bezárni. Az ajtók bezáródása után a visszapillantó tükörből vagy a külső kamerák által közvetített képet rögzítő monitorról — ha az lehetséges — köteles meggyőződni arról, hogy a vonatkísérő személyzet felszállt-e a vonatra. Ha valamelyik ajtó nem záródik a 16.2.1.1. pontban foglaltak szerint kell eljárni. A vonatkísérő személyzet által kezelt távműködtetésű ajtókkal rendelkező személyszállító kocsikból összeállított szerelvényekre vonatkozó részletes előírásokat az E.12.sz. Utasítás tartalmazza.

ORSZÁGOS PÁLYAHÁLÓZAT E.12. 4.5 Alapeset: a mozdonyvezető csukja az ajtókat Ha ő nem tudja: a vonatkísérők teszik ezt meg. Hibás kocsi a honállomásról nem indulhat el! Közbenső- és forduló állomásokon felmerülő hibák esetén, ha oldalanként egy ajtó használható: a rossz ajtó lezárása, megjelölése. Ha a teljes távvezérlő rendszer rossz: a hibás kocsit el kell szigetelni: A személyzetet oktatni kell!

INTEGRÁLT AJTÓRENDSZEREK

ELŐVÁROSI INGAVONAT TSI-nek megfelel, DE: Kocsik kapcsolói Zárjelző UIC kábel Vontatás-tiltás kapcsoló!

Elővárosi ingavonat- problémás esetek

Elővárosi ingavonat- problémás esetek

ELŐVÁROSI INGAVONAT PROBLÉMÁS ESETEK A vonatkísérő személyzet nem minden esetben értesül a „szolgáltatási szint” csökkenéséről, ami baleseti kockázatot rejt magában!

NEM INGAVONATOK A mozdonyok és a kocsik is képesek a táv-zárásra, de a táv-ajtózárást többnyire a vonatkísérők végzik! (hibás UIC kábel, kocsik állapota)

HALBERSTADTI INGAVONAT

Védjük meg az utasokat önmaguktól! AJTÓS ESEMÉNYEK 2010. március 15. Győr 2011. április 20. Gyömrő 2011. augusztus 8. Tatabánya-Tata 2012. szeptember. 9. Kelenföld Védjük meg az utasokat önmaguktól!

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! rozsa.janos@kbsz.hu www.kbsz.hu