Személyes márka kommunikációja Molnár-Bánffy Kata vezető tanácsadó Haszon Nőknek konferencia, 2010. június 11.
Miről lesz szó? Kommunikációs oldalról közelítjük meg (és definiáljuk) az énmárkát Mi az a reputáció és milyen elemekből áll össze? Hogyan kommunikáljuk a márkánkat? A két legfontosabb dia a 7. és a 10.
Cui prodest? A személyes márkaépítés különösen is hasznos: Politikai szférában dolgozóknak Vállalati vezetőknek és szakembereknek Vállalkozóknak (kkv-knak) Önálló szakembereknek Sportolóknak, művészeknek Munkába visszaállni kívánó édesanyáknak
A személyes márka két oldala Pszichológia – önismeret, önbizalomfejlesztés, hitelesség – Vass Andi előadása Kommunikáció – a márka alapvetően marketinges fogalom, éppen az a feladata, hogy egy temrék kommunikációját és ezen keresztül az eladhatóságát megkönnyítse
Mi a márka (brand)? A márka nem más, mint betartott ígéret. (David Ogilvy) A márka jelkép, amely különleges élményt szavatol. (Andy Milligan) A márka segít a vásárlási döntésben a vevőnek. „Neveden szólítottalak, az enyém vagy.”
Mikor működik jól a személyes márka? Ha a személyes reputációdat természetes módon építi és ápolja. Mi a reputáció? A (szakmai) jó híred. (nem hírnév, nem tekintély - ezek félrevisznek.)
Mikor jó a reputációnk? Ha (a célcsoportodból minél többen) ismernek. (kvantitatív tényező) Ha a munkádat, teljesítményedet megbecsülik, azaz elismernek. (kvalitatív racionális tényező) Ha mint személyiséget,embert kedvelnek, szeretnek. (kvalitatív emócionális tényező) Akkor jó a reputációnk, ha mindhárom elem erős és egyensúlyban vannak.
1. Mitől elismerhető a márka? Ha hiteles. Vass Andrea előadása. Ha hitelesen minőségi – érdemi munka, eredmények, teljesítmények állnak mögötte. Ha arról szól, amilyen valóban vagyok (önismeret!). Ha következetes.
2. Mitől szerethető a márka? ha hiteles (1. pont) ha természetes és személyes ha nem hazudik (tényleg minőség van mögötte) ha múltja és jövője van ha nem akar túl sokat ha nem erőszakos
3. Mitől kommunikálható a márka? ha hiteles (1.pont) ha szerethető (2.pont) ha megkülönböztethető ha jól pozícionált ha egyszerűen definiálható ha fókuszált – szűkítéssel vagy bővítéssel ha határozott célcsoportja van ha jól vizualizált vagy vizualizálható
Hogyan osszuk meg a márkánkat? Marketingkommunikációs eszközök Reklám Közvetlen eladásösztönzés Drága Gyors Lerohan PR Közvetett eladásösztönzés Olcsó Lassabb Beteszi a lábát az ajtórésbe
Hiteles PR lényege: Az Ügy Az Ügyet promótáld és ne magadat. Eszköz: Saját Mission and Vision megfogalmazása és kommunikálása.
Hogyan kommunikáljuk a márkánkat? (1) Kicsiben (önállóan): Fogalmazzuk meg: röviden, egy mondatban, 3-5 mondatban, egy történetben, látványban (esetleg hangban). Használjuk a személyes szféránkban: Önéletrajz Névjegy Saját megjelenésünk …
Hogyan kommunikáljuk a márkánkat? (2) Nagyban (szakmai segítséggel): Kommunikációs stratégia mentén Nem szabad agyba-főbe kommunikálni. A személyes márkaépítés azért jó, mert letisztul az az esszencia, amit aztán kommunikálunk, és kevésbé áll fent a veszélye az egymást gyengítő, stratégia nélküli kommunikációnak. Stratégia lényege: Mit kommunikálok (mi a termékem?) – ez az énmárkád. Kinek kommunikálok? – célcsoport meghatározás, Hol kommunikálok? ezt a célcsoportot hol tudom jól elérni (csatornák)? Mikor kommunikálok? – erősen termékfüggő, nagyon fontos tényező.
Gyors és olcsó csatornák: Könnyen elérhető lehetőségek a személyes márka kommunikációjára: online (leendő barátnőm, Panyi Zsuzsi majd beszél róla) közösségi oldalak tematikus oldalakon cikkírás blogok, honlapok nyereményjátékok youtube és egyéb file-megosztók rádióműsorok – kisebb adóknál kiváló lehetőségek, örülnek neki helyi és szakmai sajtó konferenciák, előadások könyvírás saját média létrehozása
Ladies First Consulting Molnár-Bánffy Kata vezető tanácsadó - Ladies First Consulting Személyreszabott kommunikáció nőknek, akik többet akarnak www.ladiesfirstconsulting.hu mbk@ladiesfirstconsulting.hu +36-20-9237008