Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Advertisements

Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
Parlagfű vagy társadalom – melyik fog győzni ? Nékám Kristóf dr Magyar Allergia Szövetség 2012 Nemzeti-Nemzetközi Parlagfű Nap.
Szektorális adatvédelem
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Adatvédelmi elvek és gyakorlat – január Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
1 TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ kommunikációs stratégiája és gyakorlata.
Szektorális adatvédelem. 3 kiemelt téma 1. közvetlen üzletszerzési célú adatkezelés 2. munkahelyi adatkezelés 3. kamerajog.
PMSZ adatvédelmi workshop Dr. Kulcsár Zoltán. A személyes adatok védelme évi LXIII. tv. Személyes adat [Avtv. 2. § 1. pont] További fogalmak [Avtv.
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
Adatvédelmi kérdések egy online tartalomszolgáltató mindennapi gyakorlatában Adatvédelem napja 2009.
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
Bank Gutmann Aktiengesellschaft Schwarzenbergplatz 16, A-1010 Wien Tel.: ; Fax: Banktitok.
Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 14.
A válság és ami utána következik….
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila
Még ilyet, hogy ez a 2008-as év is milyen gyorsan tovaszállt!
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató ÁROP és EKOP Félidőben 2:0 Dr. Bálint Ákos főigazgató KRPIH - NFÜ Budapest, április.
Ismétlés, rendszerezés
„Geotermia a XXI. században” Kistelek február 26. Geotermia hasznosítás a bányatörvény módosításának tükrében Szabados Gábor elnök Magyar Bányászati.
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
Az online reklám esete a joggal
Mennyire gátolja a vevőkockázat magyarországi mértéke a gazdasági növekedést? 300 Mrd Ft a tét évente Előadó: Felfalusi Péter ügyvezető.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
A H ARMADIK ORSZÁGBELI ÁLLAMPOLGÁROK KÉPESÍTÉSÉNEK ELISMERÉSE Mészáros Gábor október 21.
KBSZ Szakmai Nap október 27.. Lufthansa Technik Budapest Page 2 January 2007 Eseményjelentő rendszer Áttekintés  Kik vagyunk?  Kötelező/Szükséges.
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
eEgészség – Digitális Aláírás (TTP) státusz a projekt 11. hetében „A digitális aláírás egészségügyben való alkalmazhatóságát lehetővé tévő módosítandó.
© 2004 KPMG Cyprus is member firm of KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International.
A transzferár ellenőrzés adóhatósági tapasztalatai
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
FEJLESZTÉSI FELADATOK FINANSZÍROZÁSA Gazdaságfejlesztési pályázatok a tervezéstől a megvalósításig - több száz nyertes pályázat tapasztalatai alapján -
szakmérnök hallgatók számára
Vasútszabályozási Osztály
1% Magyarországon Határtalan Civil Nap, Budapest, május 12.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
Jegyezz médiarészvényt!. MagyarVendor Sziget Kft. Az econet.hu Nyrt. PRINTRÁDIÓ ONLINEEVENT.
Sikeres pályázás az EU-ban - Pályázatírói Információs Nap (2009. április 28., Budapest) NCA-NK-08-D-P-0053 Forrásteremtés Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” NCA-ÖNSZ-08-C-0070 Forrásteremtés Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért Alapítvány Május
2008. november 11. E lszámoló egységes nyilvántartó rendszer kialakítása Elvégzendő feladatok, felmerült problémák Kozek András.
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
Pillanatfelvétel a magyar közbeszerzési rendszerről dr. Patay Géza.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Nagyboldogasszony Ünnepe Vértesbogláron - Egy civil szervezet falusi rendezvényének szponzorálása -
Parlagfű vagy társadalom – melyik fog győzni ? Nékám Kristóf dr Magyar Allergia Szövetség 2012 Nemzeti-Nemzetközi Parlagfű Nap.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Magyar Bányászati Szövetség Magyar Bányászati Szövetség 1024 Budapest, Margit krt. 85. Tel/Fax: (06-1)
„Jogszerű? Legyen!- JOGPONT+ Mini Szakmai Konferencia”
MILYEN MÉLY A GÖDÖR? A KÓRHÁZAK GAZDASÁGI HELYZETÉNEK FELMÉRÉSE DR. RÁCZ JENŐ-DEMES ISTVÁNÉ-TOMJANOVICS GÉZA BALATONFÜRED OKTÓBER 17.
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben Sopron, február 6. Kocsondi Tamás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Boltvezetői Jelentkezési lap
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
SIKLÓERNYŐS BALESET PILIS, január 04.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök.
LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem?
Törvénytől sújtva: a direkt marketing a túlélés útján?
Előadás másolata:

Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke

• nincs szabály → • Adatvédelmi törvény → teljes tiltás • Opt-in szellemű törvény (Kutatás és közvetlen üzletszerzés) Pozitív hozzájárulás néhány kivétellel Direkt Marketing szabályozása

Opt-out = negatív hozzájárulás •Lakcímnyilvántartó •Nyilvános listák •Más hasonló tevékenységet végző cégek listái

Új szabályozás → 2008 → módosítás a gazdasági reklámtörvényen belül → → eredeti javaslat: teljes opt-in → → lobbizás után: opt-out kivételek maradnak, de szigorítások •minden hozzájáruló nyilatkozatban lakcím •saját ügyfelek esetén újabb pozitív hozzájárulás •minden postai DM-ben lemondást lehetővé tevő térítésmentes válaszlevél → Sok módosítás → sok zavar LOBBY Új szabályozás → 2008 → módosítás a gazdasági reklámtörvényen belül → → eredeti javaslat: teljes opt-in → → lobbizás után: opt-out kivételek maradnak, de szigorítások •minden hozzájáruló nyilatkozatban lakcím •saját ügyfelek esetén újabb pozitív hozzájárulás •minden postai DM-ben lemondást lehetővé tevő térítésmentes válaszlevél → Sok módosítás → sok zavar LOBBY

Új szabályozás → 2008 → módosítás a gazdasági reklámtörvényen belül → → eredeti javaslat: teljes opt-in → → lobbizás után: opt-out kivételek maradnak, de szigorítások •minden hozzájáruló nyilatkozatban lakcím •saját ügyfelek esetén újabb pozitív hozzájárulás •minden postai DM-ben lemondást lehetővé tevő térítésmentes válaszlevél → Sok módosítás → sok zavar LOBBY Újabb módosítások 2009 •Postai DM esetén csak az első megkeresésnél kell válaszlevél • címes adatbázis esetén nem kell lakcím Túlélhető → Politikai pártok konszenzusa → nyugodt fejlődés?

•1989 Ø • mrd HUF •200628,7 mrd HUF • ,1 mrd HUF •200839,5 mrd HUF • ,9 mrd HUF → A kommunikációs „torta” → 18,6%! •200614% •200715,8% •200816,5% •200918,6% Direkt Marketing méretei

7 + 52% + 37% - 16% - 4,5% - 1% - 18% Átrendeződés

Címzett + címzetlen •Telítődik a piac •Együtt közel 2/3-a → •Tradícionalitás → Európában még az egyik legnagyobb arány Telemarketing → •Gyors felfutás → 15%-ra → •Stagnálás → versenytárs mobil Mobil •Kiugrás előtti állapot •Opt-in lassítja •Telemarketing + mobil együtt növekedés •Részben már a jelen •De feltétlenül a jövő •A válság ellenére is nő Adatbázis •Meglepetés a csökkenés → •Drága → gazdasági válság • + adatbázis lesz a motor

1138 Budapest, Madarász Viktor u • Tel.: • Fax: • Köszönöm a figyelmet!