Kataklizmák csapdája a gyakorlatban TSR modell Többcélú Szektorközi Rendszer Integrált ügyfélszolgálati franchíse hálózat 1984 – 1993 – 2000 – 2001 – 2008.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csináljunk üzletet! Avagy,
Advertisements

A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Az egészségügy átalakítása közgazdász szemmel A tervezett reformok hatásai Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft.
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
I NFORMÁCIÓS T ÁRSADALOM T ECHNOLÓGIÁI PÓLUS Dr Magyar Gábor BME
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Agrárszövetkezetek Dr. Szabó Zoltán HANGYA „Fenntartható gazdaság, etikus vállalkozások, alternatív pénzügyi rendszerek” konferencia Budapest június.
Mikrohitelezés Magyarországon Mikrohitelezési gyakorlat- segítség a kezdéshez Mikrohitelezés Magyarországon Mikrohitelezési gyakorlat- segítség a kezdéshez.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
Integrált közösségi és szolgáltató terek Koncepció, megvalósulás, kilátások Beke Márton FVM-VKSZI, HROD Közösségi Társadalomfejlesztési Központ.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
A vállalkozások környezete
Stratégiai tervezés.
Közigazgatási technológia
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi napközi.
Amikor nem kell biztosíték: tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Miskolc, március 21.
Tőkefinanszírozás biztosíték nélkül Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 15.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Kecskemét, november 28.
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Konzulens: Dr. Pitlik László
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
MagNet Magyar Közösségi Bank Kedvező finanszírozások a fenntarthatóbb jövőért Piac & Profit Klub Pénz de honnan konferencia május 29. Dakó Andrea.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
Szolgáltatáselemző Rendszer. A rendszer fejlesztése szeptemberében kezdődött, az előkészítő munkálatok év elejétől. Az éles rendszer átadásának.
AZ IKSZT program bemutatása Eperjesi Tamás vidékfejlesztési igazgató Kecskemét-Imrehegy, július 16.
kiemelt projekt bemutatkozása
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
Integrált közösségi szolgáltató terek
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
eMagyarország Program
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
P NT 1 Görföl Olimpia Miletics Pál Nagy Levente Vázsonyi Miklós „A pont egy olyan kiterjedés nélküli geometriai objektum, amelyből bármi más rugalmasan.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
Lorem ipsum.
prezentációja A bemutató és annak tartalma a HT ZRT szellemi terméke!
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

Kataklizmák csapdája a gyakorlatban TSR modell Többcélú Szektorközi Rendszer Integrált ügyfélszolgálati franchíse hálózat 1984 – 1993 – 2000 – 2001 – 2008 – Szerző: Gáspár András Dizájn: Galántai Zita

Hosszú út vezetett a mai napig Visszatekintve a 25 évre Történelmi jelentőségű az eBefogadás esteti bizottság, létrejötte, a parlamenti felügyelet kiterjesztése Globalizáció + IKT forradalma az élet minden területére hatást gyakorol. (Digitális szakadék) Csapás Orwel és Friedman a veszélyekre figyelmeztetnek : igazuk van! De áldás is lehet Ezért jelentős az Infórum – Dombi Gábor által kezdeményezett és a Parlament által egyhangúlag támogatott javaslat a Bizottság felállításáról. A technológia nem cél, hanem eszköz. A befogadás kevésbé műszaki, inkább kulturális kérdés, az életminőség javulását kell támogatnia. Időigényes és fokozatos!

Rajtunk múlik Magyarország csak akkor lesz sikeres, ha az átalakulásban érdekeltek nem pusztán elszenvedik, felülről készen kapják, rájuk kényszerítik az új helyzetet, hanem ha annak alakításában aktív, cselekvő részeseik lehetnek. Amennyiben, az elkerülhetetlen változtatásokban az érdekeltek részt vesznek, érzékelik, hogy értük történik akkor az a sajátjuk, annak terheit is tudatosabban vállalják. Erre figyelmeztet Palánkai Tibor közgazdász, akadémikus. Rajtunk múlik: 1...szükséglet – gyakorlat – motiváció – befogadás – szükséglet.. 2. motiváció – befogadás – gyakorlat 3. nevelés, kényszer.. kényszer, nevelés Közismert humánetológiai alapelv: • az öngondoskodás: a felismert szükségletek kielégítésére irányuló cselekvés, Kiindulási pontnak a célcsoportban és annak közvetlen környezetében meglévő szükségleteket, adottságokat tekintjük. Csak így állítható csapda a súlyosabb megrázkódta- tásoknak. A könyv erről szól részletesebben.

Magyarországon minden eszköz megvan a cselekvéshez Az „időablak” most még nyitott! -hangsúlyozza Kiss Endre filozófus - A meglévő erőforrások és ezek szinergiái feltárásával, a hagyományos, megszokott megoldások korszerűsítésével és újszerű eszközök alkalmazásával, rövid idő alatt elérhető, hogy a Társadalmi Tőke jelenleg inaktív – és egyre jobban erodálódó - elemei beépüljenek a gazdaságba, a jelenleginél jobban hasznosuljon, újratermelődjön és gyarapodjon. Az „új globális kihívás” új, átfogó választ, összehangolt cselekvést, tetteket követel itt és most! A jelenlegi pénzügyi - gazdasági – válság sürgeti és egyben „segíti” a döntéshozókat Ma már az sem vita tárgya, hogy az optimális beavatkozási pont a helyi közösség és szomszédság – 2003 óta kidolgozott, védett.

A TSR mint infrastruktúra A TSR a nagy ellátó rendszerek, közösen és költséghatékonyan használatba vehető ügyfélszolgálati hálózata, az ügyfél- kapcsolatok csatornája. A TSR és annak helyi, integrált, multifunkciós kiszolgáló helye a felhasználó, fogyasztó, ügyfél számára kényelmes, takarékos elérési és befogadási pont olyan javakhoz, melyekhez nélküle drágábban, idő igényesen fér hozzá, vagy az ismerethiány miatt nélkülözni kénytelen. A helyi szereplőkre (profit- és non-profit orientált vállalkozásokra) épülő TSR modell alkalmazása lehetőséget nyújt arra, hogy rövid időn belül az ország teljes népességét alternatív, interaktív ügyfélszolgálati, értékesítési, inkubációs és kommunikációs csatorna érje el saját lakókörnyezetében. A TSR infrastruktúrája • a nagy ellátó rendszereknek és átalakításuknak • motivációs, eBefogadást támogató programoknak • Piacbővülés a szolgáltatóknak

Többcélú Szektorközi Rendszer Integrált ügyfélszolgálati franchise hálózat A szolgáltatási portfólió összesen 150 – 200 un. típusos elemet tartalmaz Magyarországon legalább 1000 szolgáltató hely rövid idő alatt minimális beruházási költséggel alkalmassá tehető egy nyitó, majd folyamatosan bővülő szolgáltatási portfolió fogadására

Javaslat a TSR felügyeleti és működési rendjére: Parlament Elektronikus Alapellátási és Közszolgáltatási Állandó Bizottság (átfogó felügyelet) Állam - Meh - Elektronikus Alapellátási és Közszolgáltatási Hivatal (állig. tartalmak szolgáltatója) TSR Konzorcium Tartalomszolgáltatók Ügysegéd Zrt. Közgyűlés Igazgatóság A TSR szerkezete Monitoring, kutatás, fejlesztés - EUTÉKA

Jelentősek az előttünk álló teendők A meglévő adottságok számbavételével a további részletek kidolgozása • A modell megvalósíthatósági, és hatástanulmányainak aktualizálása, • megismertetésének, bevezetésnek, felépítésének és működésének részletes • közgazdasági, • üzleti, • technológiai, • jogi, • számviteli, • arculati dokumentációjának frissítése, demó– és tesztanyagok készítése, • a nyomon-követés és fejlesztés tudományos-és szakértői munka- rendjének kialakítása A munka finanszírozása (kb mFt) ami történhet üzleti alapon, vagy támogatás formájában. (NKTH – MFB) Kidolgozó munka GKI, Ecostat, Századvég, EUTÉKA, eGroup, Freesoft, Taxcontrolling, TSR Modell, Wiz-art, továbbá: jogi, közbeszerzési, PR és markentig terület (cca. 40 szakértő) Szakmai együttműködés MEH – EKK - NFGM – PM – MFB - ÖTM - FVM (IKSZT – SZMM -OKM) Partnerség

Civil szervezetek, kamarák,motivációs és eBefogadást célzó programok 1.Hálózataik számára, igénybe vehető, fenntarthatóságukban stabil, minőségbiztosított infrastruktúra 2.Saját szolgáltatásiakkal önálló jövedelemre tesznek szert 3.Jelenlétük és együttműködésük biztosítja célcsoportjuk általánosítható szolgáltatási igényeinek integrálását az alapellátó rendszerbe

A TSR nem igényel normatív támogatás! Munkára van szükség! Finanszírozás, üzleti terv Mérhetőség Teljesítmény szerinti bevétel Fenntarthatóság Állami támogatás: Innováció, K + F, képzés mikro-vállalkozás foglalkoztatás szociálpolitika felzárkóztatás differenciáltan a rászorultság szerint, banki procedúrával egy csatornán Az állam támogatási szerep ének fokozatos csökkenése Szolidaritási alap

Közvetlen pénzbeli előnyök: Családonként: Ft/év Vállalkozásonként: Ft/év Költségvetés: 100 MrdFf/év Várható eredmények • Érzékelhetően javuló közellátás és életminőség, • Közmegelégedés, átláthatóság, • Nyereséges helyi vállalkozás. • Új munkahelyek 10 – 12 ezer munkahely és továbbiak megőrzésének támogatása, generálása. • Évente több százmilliárd forintos költségvetési, szolgáltatói és lakossági, mikro-ügyvállalkozói megtakarítás. • Környezetterhelés csökkenése, • Energiatakarékosság. Üzemi szintű felfutás: egy év

Új módon, Új eszközökkel! Érdek- és akcióközösségben az érdekeltekkel! Megfontolásra javasoljuk: A Magyar Parlament hozzon létre: Elektronikus Alapellátási és Közszolgáltatási Állandó Bizottságot ennek létrejöttéig ezt a feladatot az eBefogadás Eseti Bizottság lássa el. A Kormány a MEH-en belül hozzon létre Elektronikus Alapellátási és Közszolgáltatási Hivatal (állig. tartalmak szolgáltatója), Létrejöttéig a feladatot az EKK lássa el. Kérjük, hogy a Bizottság támogassa TSR modell magyarországi alkalmazását: Ajánlja figyelmébe a NFGM-nak, a PM- nek, az MFB-nek és az NKTH-nak. Javasoljuk: hogy mindazokat a jelenleg folyó fejlesztési terveket és programokat, amelyek sziner- gikus viszonyban vannak egymással és a TSR modellel a MEH az NFGM és az FVM vizsgálja felül, különös tekintettel a fenntarthatósági szempontokra.

Megköszönöm megtisztelő figyelmüket.