HOGYAN VÉDHETJÜK MEG A TEHETSÉGES GYERMEKET ÖNMAGÁTÓL Bagdy Emőke

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

Tehetséggondozás művészetek
Kapcsolattartás a szülői házzal
„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Kispaládtól Brüsszelen át Winston Salemig Kóczé Angéla, PhD Augusztus 29.
Szegedi Magatartástudományi Napok, jún. 5-6.
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT március 26. © Baráth László.
Deviancia Minden tünet kialakulásánál szerepet játszik:
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG, FELELŐSSÉG, A LELKI ÉLET FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉSE
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Laptop-csoporttárs Dr. Tóth Erika Dr. Kovács Dóra
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Önismeret Horváth Renáta.
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Az intézményes nevelés stratégiái
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Behaviorizmus (előzmények)
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Ki is az elemző közgazdász?
IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Az iskoláskor küszöbén
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Speciális gyermekvédelem
Pedagógiai hét 18. kerület PIHGY Iskolasegítő munkacsoport
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Személyiségfejlődési zavarok
Veres Péterre „Az egyszervolt - emberre” emlékezünk.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Mitől tehetség a tehetség? Székelyföldi Tehetségnap, június 18. Dr. Balogh László Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézet Magyar Tehetséggondozó.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
A pszichológiai mérés alapjai
A szocializáció folyamata
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Kérdések az alkalom előtt
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Mindent lehet még jobban tenni
Előadás másolata:

HOGYAN VÉDHETJÜK MEG A TEHETSÉGES GYERMEKET ÖNMAGÁTÓL Bagdy Emőke Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézet ORSZÁGOS TEHETSÉGNAP Budapest, 2012. március 24.

A fény keresztje „Cipeljük, visszük,visszük magányos tömegként, reménytelen s harcolva a fénynek keresztjét, mi bennünk világít Mert erre születtünk. Itt vagyunk a falu messzi távolában s a város piszkos, szegény utcájában Itt vagyunk. Mi, a küzdésre teremtett leendő tehetségesek, okosok.” Tudor Műhely, Szombathely Holdosi Vivien, 17 éves

Mindnyájan az Univerzum páratlan csillagai vagyunk TEHETSÉGESEK valamiben, ha ez felderíthető egy bátorító, szabad légkörű szeretetteli nevelésben

Akinél kiderül, hogy adottsága, (hajlama) több, más, az DEVIÁNS De-vio=az útról való letérést, a más úton járást jelenti

MÁSSÁG Agyszerkezetben és működésben ( a jobb agyfélteke specikus többlete) Jellemző a szemlélet eredetisége és a gondolkodás divergenciája „Szórakozottság”, ezerfelé futó asszociációs láncok Kiegyenlítetlen képességmintázat /van kiemelkedő erősség és nagyfokú gyengeség/ „Benn van a fejében”: furcsa, magának való viselkedés Azzal akar foglalkozni, ami érdekli, a többit elhanyagolja Teljesítménye nem egyenletes /”kívül van az időn”/

LELKI MŰKÖDÉSEKBEN MEGJELENŐ ELTÉRÉSEK Fékezetlen szabad asszociációs készség, preverbálisba visszanyúló emlékezet „Szinuszgörbe jelenségek”: amennyire „fenn” tud lenni, annyira „lenn” is Labilis lelki egyensúly, a belső határok lazák, a „tudattalan” nyitott Önbizalomhiány /független a realitástól/ Érzelem, indulatkezelési és stressz-tűrési problémák Társas kapcsolatok zavarai, hiánya, inadekvát magatartás, kötődési problémák (szülők, barátok, iskolai környezet terén)

Elsődleges deviancia: az egyedspecifikus képességmintázatból ered Másodlagos deviancia: a tehetség kiműveléséhez szükséges gyakorlásból és időráfordításból eredő szubjektív feszültségek és objektív izolálódás

SZEMÉLYISÉG TÁMOGATÓ KÖZPONT LÉTREHOZÁSA MIT TEHETNÉNK? SZEMÉLYISÉG TÁMOGATÓ KÖZPONT LÉTREHOZÁSA Segítséget kérni tudó pszichológiai kultúra kialakítása Egészségpszichológiai paradigma (a meglévő erősségekre építkezik) Nem stigmatizál, nem terapizál KONZULTÁL, reedukál, korrigál, fejleszt, erősít, önvédelmet tanít INTÉZMÉNYESEN BIZTOSÍTOTT RENDSZER, SZAKÉRTŐ SEGÍTŐKKEL/A TEHETSÉGES GYERMEK ÉS KÖRNYEZETE, SZÜLŐK, NEVELŐK FELÉ IS/

Köszönöm a figyelmet!