Lukács Oktatási Központ -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Grafológiai előadások Önértékelés Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Advertisements

Turisztikai szuksegletek
A munka fogalma és társadalmi jelentősége
Az emberi szükségletek hierarchiájáról
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Grafológia – SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar
GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK MOTIVÁCIÓK YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR
A harmadik erő elméletei
Lukács Oktatási Központ -
Lukács Oktatási Központ -
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Gordon W. Allport vonáselmélete
Henry Murray dinamikus motivációs rendszere
Alfred Adler individuálpszichológiája
Grafológiai előadások térszimbolika Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Lukács Oktatási Központ -
MOTIVÁCIÓ.
Én-pszichológia 1930-as évektől
Fenomenológiai megközelítés
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
A kognitív-tapasztalati self-elmélet
A pszichoszociális fejlődés elméletei
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
A pszichológiai fejlődés
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Személyiség- pszichológia II
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
10. előadás.
AZ AGRESSZIÓ.
A felnőtt tanuló 2. előadás
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
Személyiség - lélektan
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
CARL ROGERS
Motiváció Biológiai eredetű Túlélési motívumok Szociális motívumok
A VEZETETT Dr. Dinnyés János egyetemi tanár Vezetéstudományi tanszék.
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
A pszichikumról általában
Személyiségünk a betűkben
Stratégiai döntéshozatal könyvtári környezetben (Könyvtármenedzsment) (4, 5)
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
A pszichológia mint tudomány
Szükséglet-elméletek
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
Kapcsolat önmagammal vágyak, célok és a hit aspektusában Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral-pszichológus Budapest
Mi fán terem a pszichológia? Önismeret 1. előadás
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Lukács Oktatási Központ
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
A Grafobúvár ünnepi kínálata. Hogyan hat Rád a négy őselem? Tűz, víz, levegő és föld: Az ember személyiségét ez a négy alapelem határozza meg. A négy.
Mire jó a grafológia? Grafológia a cégek humánpolitkájában Előadó:
Egy fenomenológus a kognitív személyiségpszichológia előfutáraként
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
A harmadik erő elméletei
Személyiségfejlődési zavarok
Strukturális modell I. Felettesén (superego, überich) –erkölcsi, szociális normákat tartalmazza (identifikáció, introjectio)utolsóként fejlődik ki (oedipális.
Összeállította: Piacsek László Zoltán
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
Értékek.
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Fenomenológiai megközelítés
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
A pszichoanalízis.
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
Az Advent misztériuma - Spirituális felkészülés a Karácsonyra
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Előadás másolata:

Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Grafológiai előadások A személyiség struktúrája Ybl Miklós Építéstudományi Kar Gyimóthy Gábor Lukács Oktatási Központ www.grafologia.hu

Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu A személyiség fogalma Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Személyiség: Azon pszichofizikai rendszerek dinamikus szerveződése az egyénen belül, amelyek meghatározzák jellemző viselkedését és gondolkodását A dinamizmus a változás és az önazonosság egyensúlyát jelenti Életünk végéig fejlőd(het)ünk! Az egészséges személyben Egymás ellen ható erők dinamikus egyensúlya Azaz egyensúlyra törekvés

A pszichoanalitikus, freudi személyiségmodell Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu A pszichoanalitikus, freudi személyiségmodell Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Strukturális modell Felettes én Én Ösztönén Topográfiai modell Tudatos Tudatelőttes Tudattalan

A jungi személyiségmodell, karakterológia Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu A jungi személyiségmodell, karakterológia Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Extraversio Tipikus beállítottság, mely az érdeklődésnek külső tárgyra való összpontosításával tűnik ki. Introversio Olyan tipikus beállítottság, mely az érdeklődést a lélek belső folyamataira koncentrálja A 4 alapvető pszichikus funkció 1.  Érzékelés 2.  Érzés 3.  Gondolkodás 4.  Intuíció

Struktúra és konfliktus a freudi modell alapján Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Struktúra és konfliktus a freudi modell alapján A konfliktus alapjai Az én közvetítő szerepe ÖSZTÖNÉN Örömelv A szükségletek azonnali kielégülése Csak befelé irányuló Nem érdekli a biztonság A fantázia világában él KONFLIKTUS ÉN Realitáselv Megfelelő időben történő szükséglet-kielégülés Befelé és kifelé egyaránt irányul A biztonság érdekli A valós világban él én Felettes én valóság ösztönén

Eysenck kétdimenziós vonásmodellje Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu kiegyensúlyozatlan introvertált extrovertált stabil

Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu A félelem alaptípusai Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Fritz Riemann: A félelem alaptípusai A 4 fajta igény és félelem aránya egyéni jellemzője a személyiségnek Egyensúlyra törekvés

Christinasen-Carnap féle koordinátarendszeres értékelés Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Elvis Presley levele Nixon elnökhöz

Alfonz Lüke diagrammja – grafológiai gyorsportréhoz Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Előzmény: Csirszka János 4-es Struktúrája Intellektus Emóciók Lelki energiák Autonómia

Alfonz Lüke diagrammja, alaptartományok Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu

Alfonz Lüke diagrammja, alaptartományok Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu

Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Példa Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Einstein kézírása

Maslow-féle elméleti szükséglethierarchia Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu 8. Transzcendencia szükséglete 7. Önmagunk érvényre juttatásának szükséglete 6. Esztétikai szükségletek 5. Kognitív szükségletek 4. Pozitív önértékelés szükséglete 3. Szeretet szükséglete 2. Biztonság szükséglete 1. Fiziológiai szükségletek felismerni és megélni a létezés értelmét önmegvalósítás képességek kibontakoztatása szimmetria, harmónia, rend, szépség tudásvágy, megértésigény, felfedezésvágy teljesítményigény, kompetencia élmény, eredményesség, siker tartozni valakihez, támogatni másokat és megkapni mások támogatását, figyelmet felkelteni és odafigyelni másokra biztonságérzés, örömkeresés, fájdalomkerülés éhség, szomjúság, a test belső egyensúlyának a fenntartása

A grafológus által vizsgált személyiségterületek Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Mentális képességek Érzelmek Energizáltság Akarat, autonómia Önértékelés Motivációk Szociabilitás Munkához való viszony

Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Köszönöm a figyelmet!