Csuhaj Andrea Programvezető

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Képzés, foglalkoztatás szakembereknek” tárgyú felhívás.
Advertisements

Egy innováció nyomában
 Szociális alapú ösztöndíj kifizetésére: Rendszeres Szociális Ösztöndíj, Rendkívüli Szociális Ösztöndíj, Alaptámogatás, Szakmai Gyakorlati Ösztöndíj,
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Zalai Falvakért Egyesület Zala megyei Önkéntes Centrum.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
általános főig. helyettes
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Segélyezési rendszer átalakítása
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
OFA Hálózat évi tevékenységei
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Pécs Telep-programok Tenczer tamás EMMI SZÜTFFÁT.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
A hátrányos helyzetű fiatalok felsőfokú tanulmányait elősegítő esélyegyenlőségi programom, amit az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogat és megvalósítója.
A kistérségi koordinátorok roma integrációs feladatai
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Pályaválasztási Kiállítások 2008
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Előadás másolata:

HÖOK MENTORPROGRAM Felsőoktatási Mentorhálózat szerepe a felsőoktatásban Csuhaj Andrea Programvezető Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája

A HÖOK MENTORPROGRAM A hátrányos helyzetű fiatalok felsőfokú tanulmányait elősegítő esélyegyenlőségi programot az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatja, megvalósítója 2009-től a HÖOK. Azok a diákok kerülhetnek be, akik a felsőoktatási felvételi eljárás során igazolják az Oktatási Hivatal felé hátrányos helyzetüket, és jelzik igényüket a Programban való részvételre.

Hátrányos és halmozottan hátrányos helyzet 2013. szeptember 1-től változott a fogalom: A hátrányos és halmozottan hátrányos helyzet szempontjából meghatározó tényezők: a szülő, a családba fogadó gyám iskolai végzettsége alacsony a szülő , a családba fogadó gyám alacsony foglalkoztatottsága az elégtelen lakáskörülmények a nevelésbe vétel, valamint a tanulói, hallgatói jogviszonyban álló fiatal felnőtt számára nyújtott utógondozói ellátás

Hátrányos helyzet a rendszeres gyermekvédelmi ellátás igénylésekor a gyermek szülei/gyámja legmagasabb iskolai végzettsége alapfokú a rendszeres gyermekvédelmi támogatás igénylésekor a gyermek szülője/gyámja jogosult aktív korúak ellátásra vagy az igénylést megelőzően álláskeresőként nyilvántartott a gyermek szegregátumnak nyilvánított lakókörnyezetben él

Halmozottan hátrányos helyzet a hátrányos helyzet meghatározásánál felsorolt körülmények közül legalább kettő fennáll.

A MENTORPROGRAM CÉLJA A felsőoktatási rendszerben tapasztalható esélyegyenlőtlenségek csökkentése, felszámolása Személyes segítségnyújtás A célcsoport munkaerő-piaci elhelyezkedési esélyeinek növelése Önkéntesség, mint érték terjesztése Mentoráltakból mentorok legyenek

Kik a résztvevői a HÖOK Mentorprogramnak Mentor: felsőbb éves hallgató Mentorált: az a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű elsőéves hallgató, aki kéri a Programban való részvételét a felsőoktatási felvételi eljárás során Régiókoordinátor: egy régióban hallgató mentorokat és mentoráltakat összefogó, segítő, koordináló felsőbb éves hallgató Főállású munkatársak a budapesti irodában

A HÖOK Mentorprogram felépítése Országos hálózat, melynek központi irodája Budapesten található ( 1071, Budapest, Damjanich utca 44. III/1.) Budapesti régió Debreceni régió Pécsi régió Szegedi régió Észak-magyarországi régió Északnyugat-magyarországi régió

Hogyan nyújt segítséget a Mentorprogram? Egy személyes segítőt ad az elsőéves hallgató mellé. A személyes segítő (MENTOR) egy felsőbb éves hallgató, aki azonos intézményben és karon tanul Közösségi regionális rendezvényeket szervez Országos képzéseket szervez

Miben nyújt segítséget a Program az első éves hallgatóknak a mentorok által? Kollégium – és szociális támogatás igénylésében Az adott intézményben igényelhető egyéb ösztöndíjakról Tantárgy- és vizsgafelvételben és/vagy tantárgyválasztásban Diákmunka keresésben A közösségi beilleszkedésben Bármilyen olyan területen amely az elsőéves hallgató életét könnyíti az első tanévben

A HÖOK Mentorprogram mentorainak kiválasztása és munkájuk nyomon követése A tavaszi szemeszterben felvételi időszak Régiónként Augusztusban mentor-mentorált párosítás Augusztusban esetmegbeszélők régiónként Szeptemberben mentorképzések régiónként Beszámolóírás Elsőéves hallgatók visszajelzései alapján

Az elmúlt évek számokban 2010/2011-ben országosan 370 mentor, 7 régió- koordinátor, 1670 mentorált, 34 régiós esemény 2011/2012-ben országosan 322 mentor, 8 régiókoordinátor, 1244 mentorált, 47 régiós esemény 2012/2013-ban 180 fő mentor, 10 régiókoordinátor, 1057 mentorált, egy országos és 45 régiós esemény Idén 180 fő mentor, 1365 fő mentorált, 9 régiókoordinátor, egy országos rendezvény, egy több régiót összekapcsoló rendezvény, 64 régiós esemény

Közösségépítő rendezvények az elmúlt években Jégkorcsolya Társasjáték est Tea délután Hagyományőrző malacsütés Bográcsozás Gokart Kvízest Adventi készülődés Billiárd est Kalandpark Mikulás est Kirándulás, természetjárás Lasertag Gasztronómiai est

Szakmai rendezvények I. Országos Mentor és Mentorált Találkozó Kerekasztal beszélgetések II. Országos Mentor és Mentorált Találkozó Mentorképzések Esetmegbeszélők

Az elsőévesek és a mentorok visszajelzései a Programról Minőségbiztosítási rendszeren keresztül Kutatásokon keresztül Közvetlenül a központba Workshopokon Régiós rendezvényeken

Minőségbiztosítás, kutatások Évente két kutatás: Mentor Információáramlás, kommunikáció fejlesztése Motiváció erősítése, támogatása Fejlesztési irányok feltérképezése Mentorált Elégedettség vizsgálat Hátrányos helyzet kutatása Mentor-mentorált kapcsolatok működése Mentoráltak jelezhetik a központban ha elégedetlenek a mentorral (minoseg@hook.hu) Mentor elbocsátások Elégedetlenség, hanyagság

Köszönöm a figyelmet! csuhaj.andrea@hook.hu