Marketing mix Holt (1995).

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Global Distribution System
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Teszt Eladási hely.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Célcsoportok és marketing
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Reklám.
Értékesítési csatornák
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Az értékesítési rendszer
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
A MARKETING FOLYAMATA.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
az Akasztói Szikiponty
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
Előadás másolata:

Marketing mix Holt (1995)

PozícionálásMárkaépítés Partnerek Referencia-csoportok Értékajánlat PozícionálásMárkaépítés Szolgáltató E Fogyasztó E Termék Árazás Alapvető feltételezések Értékesítés Versenytársak Együtt-fogyasztók Reklám

Árazás

Ár Áron egy termék vagy szolgáltatás tulajdonjogának, használatának megszerzéséért kért pénzmennyiséget értjük Az ár a szolgáltató által felajánlott használati értékért az adott fogyasztó által fizetett összeg Alapvető feltételezések

Ár Az ár fedezetet biztosít a költségekre (saját munka értékét sem szabad figyelmen kívül hagyni!) Az ugyanakkor üzenet is a fogyasztó felé: a minőségre és a szolgáltatás jellegére vonatkozóan Az árat kommunikációs szempontból is össze kell hangolni a marketing egyéb elemeivel Alapvető feltételezések

Marketing-orientált árazás Minden értékesítési csatornán és minden szegmensnél eltérő ár érhető el A versenytársak kínálatát figyelembe vevő árazás Optimális esetben az eltérő árak eltérő termékekkel párosulnak Alapvető feltételezések

Presztízsárazás Az ár kommunikációs funkcióján alapuló módszer: a nem kézzelfogható szolgáltatások esetében az ár a minőséget jelzi Túlzottan alacsony ár gyenge minőséget sugall (DE: a piac átláthatóságával az informatív jelentősége csökken) Presztízstermékek esetében az ár (is) jelzi az exkluzivitást Alapvető feltételezések

Alapvető feltételezések

A presztízstermékek piaca is versenyző, így ott sem lehet korlátozás nélkül emelni az árakat Alapvető feltételezések

Vezető árak alkalmazása Olyan termékeknél érdemes alkalmazni, amelyek hatnak más termékek iránti keresletre A vezető termékek alacsony árai növelik az értékesítési volument A kiegészítő termékek magasabb ára profitot termel Alapvető feltételezések

Alapvető feltételezések

Alapvető feltételezések

Pszichológiai árazás 1. Elfogadható ársávok alkalmazása A fogyasztó hajlamos a legolcsóbb és legdrágább ajánlatokat figyelmen kívül hagyni 2. Kilencre végződő árak Kedvezőbbnek látszanak 3. Nem kerekített árak Szakértelmet sugall(hat)nak . Utak listája utazásszervezőtől

Piacvezető követésén alapuló árazás Versenyző piacokon jellemző Előnye az egyszerű módszer és az alkalmazkodás a piaci körülményekhez Hátránya, hogy nem biztosan vezet jövedelmezőséghez (eltérő tőkeszerkezet, működési költségek miatt) Alapvető feltételezések

Költségfelár módszer Vendéglátásban, utazásszervezésben elterjedt módszer A közvetlen költségeket egy meghatározott felárral emelve alakítják ki az árat Előnye az egyszerűség és a látszólagos pontosság Hátránya a piaci viszonyok figyelmen kívül hagyása Alapvető feltételezések

Alapvető feltételezések

Értékesítés

Értékesítési rendszer A turizmusban nem az áru, hanem a fogyasztó mozog, így az értékesítés csak a szolgáltatás lefoglalását és megvásárlását jelenti. Az értékesítési rendszer a foglalásban és vásárlásban részt vevő szervezetek összessége. Értékesítési rendszeren a terméknek a termelőtől a fogyasztóig vagy felhasználóig történő eljuttatását végző szervezeteket és az általuk ellátott funkciókat értjük. Kapacitás-gazdálkodás a szervezőknél

Közvetlen értékesítés A fogyasztó elérése közvetítők alkalmazása nélkül. Feltétele: A fogyasztó ismerje a szolgáltatót és annak elérhetőségét Foglalási lehetőség biztosítása (online, telefonos, személyes) Kapacitás-gazdálkodás a szervezőknél

RCA Turista Turista Turista Turista Turista Kapacitás-gazdálkodás a szervezőknél Turista Turista

Közvetítők alkalmazásának céljai Koherens információnyújtás Személyre szabott információnyújtás Vásárlás megkönnyítése Új célpiacok elérése Új termékek kialakítása Speciális igények kielégítésének lehetősége Kapacitás-gazdálkodás a szervezőknél

Kapacitás-gazdálkodás a szervezőknél

RCA Kapacitás-gazdálkodás a szervezőknél

RCA Utazás Online szervezők utazási és nagy- irodák kereskedőik Global Turista Turista Turista Turista Turista Turista Utazási ügynök Turista Turista Utazási ügynök Turista Turista Turista Turista Turista Turista Utazás szervezők és nagy- kereskedőik Online utazási irodák Turista Turista Turista RCA Turista Turista Turista Turista Utazási ügynök Utazási ügynök Turista Turista Turista Global distribution systems Turista Kapacitás-gazdálkodás a szervezőknél Szálláshelyek Turista Turista Turista Turista Turista Turista Turista Turista Turista Turista Turista Utazási ügynök Turista Turista Turista Turista

Értékkommunikáció - reklám

Promóció Nem egyszerű információ-átadás, közlés, hanem a fogyasztó meggyőzése, befolyásolása a cél, végső soron pedig az eladások növelése Alapvető feltételezések

Kibocsátó Kódolás Üzenet Média Dekódolás Befogadó Válasz Alapvető feltételezések Befogadó Válasz

A reklámüzenet tárgya Áru és szolgáltatás Ötlet Esemény Probléma Alapvető feltételezések

Média - reklámeszközök Kit akarunk elérni? Mi a fő feladat? Mikor kell a reklámnak megjelennie? Hol kell a reklámnak megjelennie? Milyen intenzitású reklám szükséges? + adott költséghez való alkalmazkodás + speciális igények, kreatív ötletek + versenytársak Alapvető feltételezések

Alapvető feltételezések

Eladóhelyi ösztönzés Azok az anyagi segédeszközök és tárgyak, amelyeket „házon belül”, azaz a turisztikai szolgáltatás értékesítésének helyén használnak az eladások növelésére

Eladóhelyi ösztönzés formái Építészeti és belsőépítészeti megoldások Étlapok, itallapok Plakátok Emblémák Ajándéktárgyak

Eladásösztönzés Olyan tevékenységek és anyagi segédeszközök gyűjtőneve, amelyek rövid távon fejtik ki ösztönző hatásukat és céljuk az azonnali vásárlás ingerének kiváltása A kommunikáció személytelen, a kibocsátó egyértelműen azonosítható

Eladásösztönzés célcsoportjai Fogyasztó Közvetítő Kereskedő Eladószemélyzet

Értékesítő Turista RCA

Ösztönözni lehet... a fogyasztókat új szolgáltatás, termék kipróbálására csúcsidőszakon kívüli vásárlásra a közvetítőket a szolgáltatás preferálására az üzletszerzésre egyes (pl. magasabb értékű) termékek eladására

Személyes eladás

Személyes eladás Minden szolgáltatási interakció egyben értékesítési lehetőség is A szolgáltató akkor jár el helyesen, ha minden munkatársát értékesítőnek tekinti és felkészíti az értékesítési lehetőségre

A személyes eladás két területe Igény felismerése Információ-gyűjtés Alternatívák értékelése Utazási döntés Vásárlás utáni értékelés Utazás Utazás utáni értékelés Emlékezés A személyes eladás két területe Igény felismerése Információ-gyűjtés Alternatívák értékelése Utazási döntés Vásárlás utáni értékelés Utazás Utazás utáni értékelés Emlékezés

Köszönöm a figyelmet!