Sipos Mária – Várnai Zsuzsa MTA NytI Szombathely, 2011. 11.10.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nyelvek eredete, nyelvtípusok
Advertisements

Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Europass önéletrajz.
A diskurzusok alatt lezajló tudati folyamatokról Kántor Gyöngyi PTE, Alkalmazott Nyelvészeti Doktori Iskola.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
E-learning alapú távoktatásos képzés
3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
Könyvtárhasználati verseny
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Gondolatok az SG-s tanításról
Matematika kompetenciaterület
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
A két tanítási nyelvű képzés helyzete a magyar közoktatásban Készítette: Fazekas Csaba a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese a Kétnyelvű Iskoláért.
Az uráli nyelvcsalád nyelvei A történeti szempont
Hogyan tanulják anyanyelvüket a babák?
4. tétel: A nyelvek eredet szerinti felosztása. Nyelvcsaládok
A magyar nyelv eredete és rokonsága.
Informatika v á rosi munkak ö z ö ss é gi foglalkoz á sok hatása az iskolában folyó tehetséggondozásra.
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
Könyvösszefoglaló Készítette: Zimányi Orsolya
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Gyermekeink védelme a Digitális Világban Kutas István, Vállalalti kommunikációs igazgató, Telenor.
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
A magyar nyelvrokonság főbb bizonyítékai
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Határon átnyúló civil együttműködések Kulcsár Mária, Fórum Információs Központ, Somorja.
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Az OFA Kht. Civil Műhely Szakmai tanácsadás, információcsere, helyi és regionális foglalkoztatási partnerségek fejlesztése 1.Foglalkoztatási Civil Műhely.
Kompetensek lettünk? június 27..
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A magyarság őstörténete
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
2008. február 22. Budapest 1 A magyar történettudomány az európai egységesülés korában Glatz Ferenc Akadémikus Az MTA Történettudományi Intézetének igazgatója.
Matematika Kompetenciaterület
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
A magyar nyelv finnugor rokonsága 5.
Sém és Hám fiai? A héber nyelv helye az afroázsiai és a sémi nyelvcsaládban Biró Tamás december.
Információs társadalom Elektronikus napló. Bevezetés Az elektronikus napló Az elektronikus napló lehetővé teszi az iskola mindennapjai során felmerülő.
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
VI. INNOTECH Konferencia Zalaegerszeg, október 6.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
Vállalkozói Klub indítása a Szegedi Tudományegyetemen.
A MAGYAR NYELV EREDETE Vas Sarolta óravázlata április 11.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
A magyar nép őstörténete
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

Sipos Mária – Várnai Zsuzsa MTA NytI Szombathely,

Felmerülő kérdések  A téma aktuálisa  „a finnugorizmus alkonya”  Felelősség?  Milyen tudást várunk el az emberektől?  Mit kapnak? Szombathely,

Oktatás  Mit ad a közoktatás?  Nyelvtanóra  Nyelvtörténet, nyelvrokonság Tankönyvek  Tankönyvírók tankönyvtükör   tankönyvtükör Szombathely,

Főbb témák, részfejezetek 1.  A világ nyelvei  A nyelvek típusai  A nyelvek csoportosítása és összehasonlítása általános  Az emberi nyelv kialakulása tudás a  Az emberi beszéd kialakulása nyelvekről  Nyelvcsaládok Szombathely,

Főbb témák, részfejezetek 2.  A nyelvrokonság és néprokonság  A nyelvrokonság bizonyítékai  A tudománytalan nyelvrokonítás  Az uráli nyelvcsalád nyelv-  Az uráli nyelvcsalád ábrázolásai rokonság (családfák)  Az uráli őshaza Szombathely,

Főbb témák, részfejezetek 3.  az uráli népek mai lakhelye  lélekszáma és nyelve  életmódja egyéb, nem  a társtudományok eredményei nyelvészeti (régészet, néprajz, antropológia) tananyag  kutatástörténet Szombathely,

Elvi hibák 1. Szombathely,

Elvi hibák 2. Szombathely,

Elvi hibák 3. Szombathely,

Elvi hibák 4. Szombathely,

… ellenpélda Szombathely,

Tárgyi tévedések Szombathely,

Hangmegfelelések bemutatása Szombathely,

Homályos definíciók 1. ?alapnyelv -- leánynyelv? Szombathely,

Homályos definíciók 2. …egyeztetendő nyelvek közt? Szombathely,

Hangmegfelelések 1. …kevés Szombathely,

Hangmegfelelések 2. …viszonylag sok példa! Szombathely,

Hangmegfelelések 3. …félrevezető Szombathely,

Hangváltozások

Családfák evolúciója 1. Szombathely,

Családfák evolúciója 2. Szombathely,

Családfák evolúciója 3. Szombathely,

Családfák evolúciója 4. Szombathely,

Módszertani hibák: szabályos hangmegfelelések? Szombathely,

Vö:

Rossz feladatok Szombathely,

Felesleges és pontatlan információk Szombathely,

Mit sugall? Szombathely,

A tananyag pontatlan, ködös, poros a tudás jellege ma  digitális bennszülöttek vs bevándorlók  lexikális tudás presztízse  tapasztalaton alapuló tudás, tájékozottság, információs ösvények  kritikai szemlélet kialakítása Szombathely,

Min lenne érdemes változtatni az oktatásban & Feladatok Min lenne érdemes változtatni az oktatásban? & Feladatok  szemléleti és módszertani váltás (frontális vs kooperatív)  új eszközök használata: a digitális világ nyújtotta lehetőségek  a tananyag megváltoztatása  részvétel a középiskolai tanárok továbbképzésében  a tankönyvek anyagának módosítása  internetes segédanyagok, csomagok közzététele (illusztrációk és feladatsorok) * URALO. NET Szombathely,

Hogyan? A tananyagban: másodlagos:  a hagyományos témák megrostálása: másodlagos: hagyományos életmód, száraz kutatástörténet  nagyobb hangsúly a dilettáns módszerek felismerésére!!!!  más nyelvcsaládok bemutatása  a nyelvhasonlítás módszerei nem egyediek Szombathely,

Köszönjük a figyelmet! Szombathely,