Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem fogyasztóvédelmi képzésében Dr. Geri István c. egyetemi docens
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint 2 Képzés területei NFH munkatársainak képzése Képzés a Műegyetemen
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint 3 Képzés a Műegyetemen A képzés I. időszaka Jegyzet Előadások a fontos fejezetekből A képzés II. időszaka E-learninges tananyag törzsanyag támogató háttéranyagok (jogszabályok, információs kiadványok, videók, linkek,…) hallgatók saját tudásellenőrzése Előadás csak kiemelt témakörökben Kommunikáció és információ-megosztás (egyetemi hallgató – tanár – tutor)
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint 4 Képzés a Műegyetemen Képzés (jegyzet) tartalma I. időszak I. Fogyasztóvédelem II. Fogyasztóvédelmi jogok és törvények III. Minőségvizsgálat, tanúsítás, ellenőrzés IV. Gyermekjátékszerek V. Műszaki termékek VI. Műszaki termékek vizsgálata VII. Könnyűipari termékek VIII. Élelmiszer-ipari termékek, élelmiszer-biztonság IX. Élelmiszeripari Laboratóriumi gyakorlat X. Vegyipari termékek XI. Vegyipari laboratóriumi gyakorlat XII. Szolgáltatás Képzés (e-learning anyag) tartalma II. időszak I. A fogyasztóvédelem fejlődése II. A fogyasztók jogai III. A fogyasztóvédelem környezeti rendszere az Európai Unióban IV. A fogyasztóvédelem szereplői és feladataik V. A fogyasztók életének, egészségének és testi épségének védelme VI. Tájékoztatás VII. Fogyasztóvédelmi ellenőrzések, termékvizsgála tok VIII. Fogyasztói jogérvényesítés
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint 5 NFH munkatársainak képzése Igényt kiváltó okok – Nagy számú új dolgozó alkalmazása – Diszharmónia a hatósági eljárásokban, intézkedésekben és a jogalkalmazásban Igények/elvárások feltárása – Szervezeti, munkaköri és egyéni igények/elvárások – teljes szervezet szintjén – Képzési célcsoportok kialakítása Cél Új dolgozók felzárkóztatása Szervezeti tanulás és tudás létrehozása, elterjesztése, rögzítése (archiválása), folyamatos építése és használata.
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint 6 NFH képzési rendszerének kialakítása Kutatási és fejlesztési elemek – Képzéstámogató és kezelő portál kialakítása a Moodle keretrendszerben – Tartalomfejlesztés – Interaktív tartalomfejlesztési rendszer kialakítása – Képzés- és fejlesztéstámogatói rendszer kialakítása – Kommunikációs rendszer testreszabása – Teljesítés-ellenőrzési és értékelési rendszer kialakítása – Hatékonyságelemzés Két modul – Új dolgozók számára képzési modul – Projekt előkészítési modul Szerzői jogvédelem alatt
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint 7 NFH munkatársainak képzése Tartalomfejlesztés – új dolgozók számára 1. A fogyasztóvédelem fejlődése 2. Fogyasztók jogai 3. A fogyasztóvédelem környezeti rendszere az Európai Unióban 4. A fogyasztóvédelem szereplői és feladataik 5. A fogyasztók életének, egészségének és testi épségének védelme 6. Tájékoztatás 7. Hatósági ellenőrzés, piacfelügyelet 8. Fogyasztói jogérvényesítés 9. A közszolgálat lényege és szabályozása 10. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezeti felépítése és működése
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint 8 NFH munkatársainak képzése Új dolgozók képzési modulja hasznosításának lehetőségei Tudásmegőrzés, tudásmegújítás Képzés más szektorokban
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint 9 NFH munkatársainak képzése Ellenőrzési projektek operatív előkészítése NFH korábbi eljárása Ellenőrzési/vizsgálati irányelv (kézikönyv) Hiányosságok és továbbfejlesztési lehetőségek
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint 10 NFH munkatársainak képzése Ellenőrzési projektek operatív előkészítése ─ Tudásbázis építés – vezetők, jogászok, felügyelők aktív részvétele – korlátozás nélkül ─ Koordinálás, moderálás ─ Interaktív ─ Tapasztalatok beépítése (visszacsatolás) ─ Tudásmegőrzés Szervezeti tanulás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint 11 NFH munkatársainak képzése A jövő… – a kérdésekre adott válaszokban 1)Az eddigi szellemi és anyagi beruházás hasznosításra kerül-e? 2)Ha igen, a hasznosítás a teljes szervezeti szinten történik? 3)Hasznosítás részlegesen, egyes felügyelőségeknél történik? 4)Hogyan történhet a hasznosítás a hatóságnál a modulok tekintetében? 5)Hogyan történhet a hasznosítás más területen?
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint 12 Köszönöm megtisztelő figyelmüket.