Ügyfélkövetés ― megcélzástól a projektet követő kapcsolattartásig Mikulás Gábor Információs és pr-tanácsadó, GM Consulting

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Körös Volán Zrt évi utas elégedettség mérési eredményei Utas Elégedettség Mérés 2012.
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Az új Pmt. alkalmazásának gyakorlati tapasztalatai és az ebből fakadó felügyeleti feladatok Kriminálexpo április 16. Kérdő Gyula PSZÁF.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
InfoPRofik – bizalomépítés az információs szférában MIBE 8. konferenciája Pr az információszolgáltatásokban Budapest, Trófea Grill Étterem Újbuda, 2008.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Mikulás Gábor ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, február
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Csoportmunka szolgáltatások megvalósítása a T-Mobile-ban Keresztúri Éva T-Mobile Magyarország.
Célterület kód: Keretösszeg: forint  Támogatási összeg: – forint  Pályázók köre: - Önkormányzat-100 % intenzitás.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Az EAL-NET rendszer a hallgatók szempontjából Készítette: Forgó Melinda és Gyenes Gábor.
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Közönségkapcsolat (public relations)
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Von Bartheldné Ábri Judit ACC Brandépítés személyes értékekkel, kvalitásokkal január.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Marketing-lehetőségek vállalati információs szolgáltatásokra Mikulás Gábor, GM Consulting MKE – Műszaki.
Kisiklott projektek sínre tétele Sipos Ferenc Ágazat igazgató Móra Krisztina Projektvezető HTE Projektmenedzsment a gazdaságban,
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Sponsorare necesse est
A referencia – intézmények működésének eljárásrendje Harkány, 2009.november 13.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Oktatási reformok tapasztalatai Pest megyei Tanévnyitó Tanácskozás Augusztus 31. Halász Gábor Országos Közoktatási Intézet.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.

A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
ÜGYFÉLTAPASZTALATOK AZ INFORMÁCIÓS TANÁCSADÁSRÓL SVÉD, MAGYAR, IZLANDI, DÁN ÉS KANADAI VISSZAJELZÉSEK Mikulás Gábor 8. MIBE konferencia.
URBACT Nemzeti Tájékoztatási Pont Magyarország Majorné Vén Mariann
Szoftver projektek Agilis
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kutatási alkomponens Összegzés Borbély Tibor Bors ÁFSZ- FSZH szakmai tanácsadó, Ph.D. jelölt Visegrád,
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Kinyitjuk az Adattárat Informatikatörténeti Adattár További tervek, felhívás közreműködésre.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Hajós Katalin Budapest, június 5.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
Kereskedelmi és információs rendszer a zöldségtermesztés területén …avagy az információs szövetkezés támogatása Pető István
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Szakmai és személyes portfólió elkészítése
Az üzletek operatív működtetése
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Szervezetfejlesztő, coach
8. tétel.
Partnerség és együttműködés
A kiváltást megvalósító intézmények (pályázók) támogatásának közvetlen módjai a projekttervezés időszakában EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Kommunikációs kampánytervezés
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Ügyfélkövetés ― megcélzástól a projektet követő kapcsolattartásig Mikulás Gábor Információs és pr-tanácsadó, GM Consulting A Magyar Információbrókerek Egyesületének 7. konferenciája, jún. 6.

Tartalom Szegmentálás Megcélzás Bizalomépítés (vonzás) Referenszinterjú Kapcsolattartás a projekt alatt Követés

Mi a legfontosabb a szolgáltatásban?

1. Szegmentálás   Mely piaci közösség számára tudom a legtöbb hasznot hajtani? (ügyfél- és piacismeret a korábbi kapcsolatok alapján)   Ügyfélérték-számítás (bevétel, referencia, …)   A saját portfolió összeállítása és fejlesztése (munka-referenciák, formális ismeretszerzés)   Átpozícionálás (ügyfél- vagy munkatípus elhagyása, nagyobb értékű ügyfélszegmens célzása)

A befogadó haszna   Üzleti, tevékenységbeli haszon (intelligence) - megtakarítás, - üzleti lehetőség, - hatékonyság-növekedés, - közvetlen felhasználás és értékesítés (elmaradt haszon: CONK)

2. Arculatteremtés és alakítás   A koherens kisarculat megteremtése (én és az ügyfél is „legyünk benne”)   Kommunikálás minden ismerősnek   Publikálás (nyomtatott, elektronikus, verbális)   Webes jelenlét (honlap, blog, hírlevél, iwiw) a naprakész portfolióval   Rendszeres felülvizsgálat   A bizalmaskodás nem használ; a saját szervezeten belüli jó státusz viszont igen   Jelenlét üzleti címjegyzékeken pl.: előadás az ügyfelek egyesületében, liftes beszéd

3. Megcélzás   Kezdetben próbaprojektek a megcélzott területen   Jelenlét az ügyfelek és az ügyfelek ügyfeleinek rendezvényein (büfé és előadások; 5-6 ember, 10 kiállító), levelezőlistáin, blogjaiban   Térítésmentes információ szolgáltatása   A reklám nem működik, a pr igen   USP – Unique Selling Propositions

4. Referenszinterjú   Felkészülés anticipációval   Kibányászás; értő figyelem (hallgatás); miért fontos számára az információ?   Értékre koncentrálás; nem árra, költségre; „hogyan strukturálhatjuk legjobban a projektet”;   Hol kereste már?   Többszintű megoldás kínálata; partnering   A várható tevékenységem vázolása   A végtermék vizualizálása (pl. táblázat készítése)   A vállalási ár kommunikálása

Versenytársunk -- szemléletek   „minden ingyen megtalálható a weben”   „már mindent tudok a versenytársakról”   „ehhez csak meg kell kérdeznem Kovács urat a földszinten”

Az információkeresés célja Konkrét lépéshez köthető (pl. projekt) Instru- mentális 1. Célnak megfelelő 2. Célnak nem megfelelő: torzított használat Szimbo- likus 3. Pozitív: csak mert pozitív az üzenete 4. Cinikus: a célközönség szerint értékes Tudás- bővítő 5. Termékhez kapcsolódó: ismeretbővüléshez, új lehetőségekhez segít 6. Folyamatokhoz kapcsolódó: az információkutatási folyamatra látnak Menon és Wilcox USER-scale-ja nyomán A csúcsforgalomban mely hídon jutok át előbb Budára? Bemutatom Önök előtt a kirúgott hallgatók fotóit Politikai választások előtti sikerjelentés; a negatívumok elhagyásával Figyelemfelhívás az információvédelemre, elhárítása Demagógia, vagy pl.: mikor lesz vége ennek az órának? Afrikában még nem viselnek cipőt (közlöm a cipő- kereskedővel)

5. Kapcsolattartás a projekt során   Folyamatkontroll (minőségbiztosítás)   Iteráció, pontosítás   Jelzések a folyamat haladásáról   A jelentés készítése (hogyan könnyíthetem meg a befogadást?); felülértékesítési javaslat   Az összeállítás elküldése („tértivevénnyel”)   Rákérdezés: megkapta-e; vélemény

A sikeres prezentálás feltételei   Vevő igényeinek ismerete (de a közvetlen személyes kapcsolat az elégedettségre irreleváns!)   Megfelelő információs tartalom - a vevő fontosnak tartja a minőséget, de általában nem tudja megítélni(!) - gyakorlati alkalmazhatóság, kontextusba helyezés - a szakma saját zsargonjainak használata   Formai megfelelés (erre felkészítés már a vállaláskor!)   Garanciavállalás: források, folyamat, bizalmasság   A megrendelő befogadási készsége, képessége (előzetes figyelemfelhívás, magyarázat: pl. ha túl meglepő számára a tartalom)

Értékhozzáadás   Az eredmények lényegtelen elemeinek törlése (az információmennyiség jótékony csökkentése)   Összefoglaló és bevezetés (az elejére!)   Borítólap; interjúk életrajzi adatokkal Csatolható (ha van):   A dokumentumküldőnek adott megrendelés   Az ügyfélnek való szállítás dokumentuma   Ügyfél-visszajelzési nyomtatvány csatolása   Javaslat (indokolt esetben), lehetséges további kutatás

6. Követés   Az átutalás ellenőrzése   Referencia-nyilatkozat; a frissen szerzett tapasztalatok kommunikálása   Az ügyfélkör kiterjesztése a területen, vagy analógiásan; az információ „újrahasznosítása” (reakciók feldolgozása, továbbadása, kombinálás)   Félévenként visszaköszönés   Használói „közösség” építése   „Napi két inaktív ügyfél felhívása”

Kérdés, kommentár…