A szükséglet, mint energiai, az energiai, mint szükséglet..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kémiai reakciók és energia az élő szervezetekben
Advertisements

ÖKO-Pack Nonprofit Kft.
Egy fényképész álma, zene és a tudás néhány gyöngyszeme.
FENNTARTHATÓ(?) FEJLŐDÉS
Energia a középpontban
FENNTARTHATÓ LÉTÜNK A MEGÚJULÓ ENERGIÁK TÁRSADALMASÍTÁSA -TÁMOP /2-2F – A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Megújuló energiaforrások
1. Közgazdaságtani alapfogalmak
Fenntartható fejlődés
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Semmi nem állíthatja meg a forradalmat! a XXI. század Szocializmusa felé Úton.
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
Kutya nélkül élni lehet,de nem érdemes.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
A KOZMIKUS SZÖVEDÉK TULAJDONSÁGAI:
(1) A marketingkörnyezet
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
BIOKÉMIAI ALAPOK.
POLISZACHARIDOK LEBONTÁSA
A szervezet energiaforgalma
Az intermedier anyagcsere alapjai.
Az intermedier anyagcsere alapjai 3.
CITRÁTKÖR = TRIKARBONSAV-CIKLUS
Igen. Igen Valóra válik a régi álom, Te leszel a hűséges párom Valóra válik a régi álom, Te leszel a hűséges párom. Mondj igent és tedd rá életed,
2. SZENT-GYÖRGYI – KREBS CIKLUS
EGYETEMES ÉS MAGYAR AGRÁRFEJLŐDÉS DR KOVÁCS JÁNOS.
Gyermekek fejlődése és gondozásuk módszertana
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Megújuló energiaforrás
A VI. főcsoport elemei (kalkogének – kőképzők) és vegyületei – O2
Produkcióbiológia, Biogeokémiai ciklusok
KISTÉRSÉGEK SZEREPE A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOMBAN Varga Csaba Stratégiakutató Intézet
Nagy lépés előtt állsz, és most kell lépned,
A légzés fogalma és jelentősége
Oktatás kiemelkedő fontossága
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
Kulcsár László: A MULTIKULTÚRALTÁS SZOCIOLÓGIAI ÉS TÖRTÉNETI DIMENZIÓI – kutatási inspirációk - Sopron Nyugat Magyarországi Egyetem Benedek Elek.
Fenntarthatóság és káoszelmélet
Biomassza-óvatosság. Érvek a biomassza mellett ÜHG kibocsátás mérséklése Energiafüggőség oldása a fosszilis energiahordozóktól, azok importjától A mezőgazdasági.
Tűz,Föld,Víz,Levegő…..
Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.
A szervezet energiaforgalma
Vicc 8 legjobb mondat a vezetésoktatóktól Avagy, amit ha hallunk akkor baj van…
Energiaforrások.
Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimnázium.
AZ PÉNZÜGYI SZABADSÁG MEGTEREMTÉSÉNEK ÚTJA
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
1. BEVEZETÉS. EMBER,ENERGIA, KÖRNYEZET
Ismétlés Heterotróf életmód Mindenevő Táplálkozás folyamata
A fenntartható fejlődés
Mindentud Június 15 Mottó: Te Gyuri! De őszintén, áruld már el nekem, hogy igazából mire jók azok a kvarkok. (88. évében levő Édesanyában állandó.
TANULSÁGOK A FILMMEL KAPCSOLATBAN
Endogén területfejlődésCélmeghatározás: A TERÜLETFEJLESZTÉS CÉLJA 1 Mandulavirágzási Tudományos Napok – a Fenntarthatóság Európája március 4-5. STRATÉGIAI.
ÉLET A MARSON (5.OLDAL).
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
FOTOSZINTETIKUS PIGMENTEK a tilakoid-membránok lipid-fázisának kb. felét pigmentek teszik ki a többi galaktolipid és foszfolipid kettősréteg (erősen telítetlen.
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
KÖRNYEZETVÉDELEM.
Lebontó folyamatok kiegészítés. Pentóz-foszfát ciklus (Glükóz direkt oxidációja)
Felépítő folyamatok kiegészítés
A társadalmi és a non-business marketing kihívásai, kutatási kérdései
Vállalati fenntarthatóság
Lebontó folyamatok.
Egészség és sport.
A szervezet energiaforgalma
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
Az edzés és energiaforgalom
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Energiaforrásaink.
Előadás másolata:

A szükséglet, mint energiai, az energiai, mint szükséglet.. Többrétegű cím. 2perc Készítette: Bánáti Ferenc Szada, 2008.05.18

A témaválasztás… a gömbkönyv egy metszete, olyan kategória (választása) amely összeköti a létszférákat, szükséglete a földnek, bolygóknak is van …. bemutathatók az új világkép legfontosabb dimenziói, a paradigmaváltás szükségessége és fontossága, „igényli” az interdiszciplinaritást segítség az egyéni és kollektív élet- stratégiák megtervezéséhez, levezényléséhez és megvalósításához, Alcímenként 2+3 perc. Összesen:5perc Mindösszesen 7m perc

hogyan kell/lehet élni !!! Reményeim szerint… …..új tudások, információk és hit átadása ahozz, amit oly kevés ember tud, ismer: hogyan kell/lehet élni !!! 7+3 perc. Mindösszesen: 10 perc.

Mi célból??? Hogy elkerüljük a küszöbön álló összeomlásunkat!!!!!! Hogy ne írhassuk felül, továbbra is, az Univerzum törvényeit! Hogy belássuk, nem a mi kompetenciánk életről, halálról dönteni, főleg más fajok és egyedek esetében!! 10+5=15 perc

A szükséglet…. A szükségletek őseredeti (elő)feltétele:a táplálék és az oxigén felvétele, ….. AZ ÉLŐ rendszerek ENERGIA FELVÉTELI IGÉNYének a kielégítése 15+2=17 perc

Az energia „körforgása” az élő rendszerekben Az élő rendszerek termodinamikailag nyílt, úgynevezett folyó egyensúlyi állapotban lévő rendszerek. A „PUSZTULÁS TERHE MELLETT” (állandóan és folyamatosan??) vesznek fel, és adnak le energiát, életjelenségeik fenntartásához és a folyamatok szabályozásához. Szellemi és lelki folyamataikhoz is!!! 17+3=20 perc

A mechanizmus… Nap →fotoszintézis → „makroerg” kötések = energia 20+2=22 perc

adenozintrifoszfátból-adenozindifoszfát Energiafelvétel: ADP→ATP adenozindifoszfátból-adenozintrifoszfát Energianyerés: ATP→ADP adenozintrifoszfátból-adenozindifoszfát ODA-VISSZA 22+3=25 perc

HONNAN NYERIK az élők az energiát?? SZÉNHIDRÁTOKBÓL, ZSÍROKBÓL És az univerzumból közvetlenül!!! És persze, FEHÉRJÉKBŐL, is DE EZ MÁR „BAJ”, ezt most „kihagyjuk”…

És az energianyerés folyamatait is.. Glikolízis, Pentózfoszfát-ciklus, A zsírsavak béta oxidációja, A Citrát-kör , avagy Szent-Györgyi-Krebsz ciklus, S a biológiai oxidáció, (mind a négy lépését)

Tovább az elemzési „utak” és irányok? A szükségletek természete, mibenléte, alakulása és változása társadalomban……A társadalom is élő rendszer, ….. mi itt az energia, … maga a szükséglet?? ….a kialakult szükséglet, maga a hajtóerő…a motor, amelyet ugyan úgy nem lehet megsemmisíteni, minta az energiát, csak átalakítani??? Hogyan és miképpen?? 25+5= 30 perc

Miért fontos ez?? ha tudjuk.. és tudjuk!!!??, …mert, jobb nekünk és az Univerzumnak, is…ha a TÁRSADALMI szükségleteinket változtatjuk meg, ha tudjuk.. és tudjuk!!!??, s nem a makro-, és a mikrostruktúrákat. A bajok gyökere nem a világban, van hanem bennünk! ..mert a metaelméletre nekünk van szükségünk, ez a legfőbb társadalmi szükségletünk, ez (lehet) a jövő… záloga…. energiaforrása…?! 30+5= 35 perc