Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Digitális tananyagfejlesztés módszertana
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Segítség! Felnőttem! Nagy terhelhetőségű, magas rendelkezésreállású rendszerek építési és üzemeltetési útmutatója Kovács Zsolt Szerverhotel igazgató.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
IKT projektek a közoktatásban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Átfogó informatikai fejlesztési programok a közoktatásban Magyar Bálint oktatási miniszter.
Sulinet Expressz, Sulinet Generáció Sulinet Generáció 1998: valamennyi középiskola bekötése az Internet hálózatba a Sulinet Program keretében.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Vándor Magyar Internetes műveltségi játék.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Levelező képzés BSc I. évf. Lesznyák Márta,
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Hunya Márta módszertani szakértő
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
e-Learning a tanárképzésben
Frontális Pedagógia helyett Konstruktivista Pedagógia
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.

Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Peer-to-peer és mobil ad hoc Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Tanulás egy életen át „A számítógépes technológia alkalmazása annyi,
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter A jövő iskolája Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter 2004. április 16. www.om.hu

Gyorsuló idő 5 évente a létező szakmák 5%-a kicserélődik, Az infokommunikációs technológiai ismeretek nélkül űzhető szakmák száma 2 évente 5%-kal csökken, Az alapvető IKT ismeretek nélkül űzhető szakmák jövedelemtermelő képessége a minimálbér körül mozog. Ez a folyamat ráadásul gyorsul www.om.hu

A tudásváltás jellemzői A megtanult szakmai ismeretek 10 év alatt elévülnek, A munkavállaláshoz kapcsolódó ismeretek mennyisége az Interneten évente 32-szeresére nő, Az Internet kapcsolatok száma évente megduplázódik, Az elérhető sávszélesség folyamatosan emelkedik. www.om.hu

Tudás alapú társadalom Paradigma váltás Ipari társadalom Tudás alapú társadalom Tények, adatok, szabályok Képességek és kompetenciák Zárt, végleges, tankönyv-tudás átadása egyszeri alkalommal Élethosszig tartó kapcsolat tudás- Hálózatokkal Rögzített, homogén csoportos tanulás Tanulás rugalmas, heterogén csoportokban (személyre szabott) Frontális oktatás „Konstruktivista” oktatás www.om.hu

Tanári szerep metamorfózisa XX. századi tanármodell – apa, tudóstanár, a tudás monopolistája. XXI. századi tanármodell – társ, információmenedzser, révkalauz az információk dzsungelében. www.om.hu

Tanulás egy életen át Az oktatás középpontjába a folyamatos tanulásra felkészítő készségek, kompetenciák kell, hogy kerüljenek: Intelligens tanulás Digitális írástudás Probléma megoldó készség Kommunikációs készség Szociális és életviteli készségek www.om.hu

Az IKT szerepe az oktatásban A pedagógusok számára: Korlátlan hozzáférés az információkhoz, Alacsonyabb költség és időigény, Rutinfeladatok kiváltása, munkateher csökkenés, Szakmai fejlődés kiszélesedése, Lehetőség az együttműködésre másokkal, A NAT lehetőségeink kihasználása az alternatív módon szerkeszthető tananyag tartalmakkal, Önálló továbbképzés. www.om.hu

Az IKT szerepe az oktatásban A tanulók számára: Interaktív, egyénre szabott tanulási lehetőség, Jobb megértés a különböző, több oldalú prezentációs lehetőségek kapcsán (verbalitás → vizualitás), Időmegtakarítás, Egyéni sikerélmény, Könnyebb figyelem összpontosítás, Hátrányos helyzetűek, speciális nevelési igényűek integratív, de egyénre szabott oktatása. www.om.hu

Az IKT szerepe az oktatásban Adminisztráció: Tanulmányi előrehaladás könnyebb követése, Munkaerő piaci igények hatékony visszacsatolása, Gazdasági folyamatok elemezhetősége, Lényegesen könnyebb statisztikai és minőségbiztosítási felmérések és kiértékelések, Minőség és teljesítmény kontroll. www.om.hu

IKT eszközök az oktatásban Sulinet Internet végpontok 1998. www.om.hu

IKT eszközök az oktatásban Sulinet Internet végpontok 2002. www.om.hu

IKT eszközök az oktatásban Közháló Internet végpontok 2005. www.om.hu

IKT eszközök az oktatásban Közháló Internet végpontok 2005. az Informatikai és Hírközlési Minisztérium szervezésében, Minden közintézmény szélessávú Internet hozzáférést kap, 5500 közoktatási intézmény (2005-ig), 600 elzárt vagy határon túli intézmény számára műholdas adatszórás (2004). www.om.hu

IKT eszközök az oktatásban Helyi hálózatok kialakítása 2004 első félévében 300 wireless hálózat átadása a középiskolák számára az IHM által kiírt pályázat keretében. www.om.hu

IKT eszközök az oktatásban Mobil, digitális prezentációs eszköz (zsúrkocsi) www.om.hu

IKT eszközök az oktatásban Mobil, digitális prezentációs eszköz (digitális zsúrkocsi) Tartalma: 1 laptop 1 projektor Erősítő, hangfal, mikrofon VHS, DVD Tartódoboz Digitális bőrönd: laptop + projektor Minden középiskolába zsúrkocsi és bőrönd A projekt bonyolítója az IHM. www.om.hu

IKT eszközök az oktatásban Tanár továbbképzés és eszközvásárlási támogatás: 2004 tavasz: 10 000 pedagógus IKT alapú továbbképzése, 2004 – 2006 30 000 pedagógus kompetencia oktatás központú IKT tovább képzése eszközvásárlási támogatással, Sulinet Expressz adókedvezmény. www.om.hu

IKT eszközök az oktatásban Számítógépes laborok számának növelése: 2005-től informatika fejlesztésének normatív támogatása, Kedvező pénzügyi konstrukciók kialakítása. www.om.hu

IKT eszközök az oktatásban Sulinet Digitális Tudásbázis (2004. szeptember) 7-12. évfolyamok közismereti tárgyainak digitalizált tananyagai, Példák, animációk, demonstrációs filmek, Kiegészítő adatbázisok, háttér információk, Módszertani segédletek, óravázlatok, Egyedileg alakítható tartalom, Fórum, chat, kollaborációs lehetőség. www.om.hu

IKT eszközök az oktatásban Sulinet Digitális Tudásbázis (2004. szeptember) Tanár Előre elkészített, illetve csapatban vagy egyedileg fejlesztett tartalmak felhasználása a tanórán, Foglalkozás, téma átszerkesztése, Kooperatív munka a tanórán vagy projektfeladat. Diák Egyéni tanulás, Háttér a felkészüléshez (házi dolgozat, kiselőadás stb.), Kollaboratív, kooperatív tanulás, Tartalomfejlesztés egyénileg vagy együttműködésben. www.om.hu

IKT eszközök az oktatásban Egyéb eszközök Interaktív táblák Kollaborációs eszközök Wireless alkalmazások Kísérleti és mérő eszközök Szimulációs berendezések www.om.hu

www.om.hu

Köszönöm a figyelmet! 2004. április 16. www.om.hu