Média Összefoglalás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
A Musicmix fő célcsoportja a 15 és 29 év közötti korosztály Forrás: AGB Nielsen Médiakutató Kft, %-kal magasabb a 15 és 29 év.
A évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérés eredményei március 1.
Mozgókép és médiaismeret
Digitális világ Mindent rólad - Személyes adatok gyűjtése.
A közszolgálati műsorok 2. Előadás
A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
Digitális világ A digitális reklám
Az e-tanulás. •Az e-tanulás csírái már a múlt század 40-es éveiben megjelentek. –Amikor Budapesten gyakoriak voltak a légiriadók, „feltalálták” a rádió-iskolát,
LifeNetwork – a csatornáról  A LifeNetwork egy olyan életmód csatorna, mely hiteles, közérthető, mégis szórakoztató módon ad választ egészséggel, életmóddal,
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
AZ ELEKTRONIKUS SAJTÓ TV-RÁDIÓ-REKLÁMOK.
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
A média funkciói.
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
A reklámeszközök jellemzöi
Kábeltelevízió Mi a kábeltelevízió? Földfelszínről, műholdról és optikai kábelen érkező csatornák kábelhálózaton történő továbbítása az előfizetőknek.
TVút A hazai kereskedelmi TV-s márkaépítés tanulságai. Kereskedelmi TV-k.Márkaépítés.Tanulságok. TVÚT.
A görög színház működése
1 Az önfeltárás kockázati tényezőinek összefoglalása Dimenzió Idő Téma Értékelés Emberek Kis kockázat Múlt események, gondolatok, általános elképzelések.
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
Népszerű kultúra és magaskultúra
Megújul a Sulinet Expressz. Az SZDSZ elnöke felkérte a liberális minisztereket, hogy vizsgálják meg tárcáiknál vannak-e olyan programok, amelyek azokat.
A média mint nevelési intézmény
Gondolatok a művészet rendszeréről
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
Mára ugyancsak megtépázta az idő a sárkányok létezését, mivel kizárólag mesékben bukkannak fel. A 16 század elején, az emberek elkedztek hinni a sárkányok.
Digitális közszolgálat és a gyerekek és fiatalok nethasználata Hammer Ferenc ELTE Média és Kommunikáció Tanszék
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A finnek ősi eposza 2/B.
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
Miért szoktunk le a közszolgálati médiáról? Van még alagút és fény? A magyar közmédia küldetése és lehetőségei Budapest, június 16.
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
Avagy mire is emlékezem…
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
A tömegkommunikáció.
Méliusz Juhász Péter Megyei Könyvtár
Bölcsességek, aforizmák
BMRB International Correspondence Analysis
1 „Még korunk szélhámosainak is tudósnak kell magukat színlelni, mert különben senki sem hinne nekik.” C.F. Weizsacker.
Filmelemzési szempontok
nielsen közönségmérés
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
A fizikai réteg. Az OSI modell első, avagy legalsó rétege Feladata a bitek kommunikációs csatornára való juttatása Ez a réteg határozza meg az eszközökkel.
Kutatások a digitális átállás társadalmi fogadtatása területén ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet Hazay István.
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
A televíziózás története
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Morális kérdések a XX. század világirodalmában
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Televízió.
ÜGYFELEK ÉS CSOMAGOK: mindenki elégedett? A fogyasztók és a bizalom kérdése.
A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása 
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Fekete Afrika A 2. Világháború jelentős hatással volt Afrikára. A háború után a legtöbb afrikai országban napirendre került a függetlenség kihívása. A.
A piac és a piacgazdaság
TELEVÍZIÓS REKLÁMTORTA 2018
SZÍNHÁZI CREDO Készítette: Annarébe.
Előadás másolata:

Média Összefoglalás

Régi televízió Törekszik a műsoridő tagolására: Szünet tábla Óra a képernyőn Színházi közvetítés előtt esetleg gong Film végén hosszú stáblista Cél: a „műegész” megőrzése

Régi televízió USA 1956-tól, Magyarországon a 60-as évektől kezdenek el képmagnót használni, ekkortól lehet múlt időben is a TV Korábban: bemondó – jelen Műsor – jelen vagy múlt

Mai televízió Médiumbarát és műegész-ellenes Folyamatosan látjuk a logot A műegész határait nem tartja tiszteletben

Mai televízió A csatorna állandóan reflektál önmagára, a műsorok szereplői meghívják egymást Régen: „Műsorainkat ajánljuk” – ma: trailerek sorozata Képernyő alján SMS csíkok, üzenetcsíkok, hírek

Liptai Claudia különböző műsorokban

Hal a tortán

Hal a tortán

A TV2 arcai

Az RTL Klub arcai

Mai televízió McLuhan: „Media is the message” A média maga közeg, közvetítő, nem elfogadható az a felfogás, hogy a TV feladata a kultúra terjesztése A mű befogadásának van egy ”előttje” és egy „utánja”, épp ezért a TV kevéssé alkalmas a „műegészek” közvetítésére

Mit hoz a jövő? A – „klubszerű lazulás” a kereskedelmi televíziók reggeli műsorai mintájára, TV „házigazda” B – digitális interaktív televízió, hatalmas „videotéka”

Bipólusok Fikciós – non-fikciós Narratív – non-narratív Oknyomozó riport: narratív,non-fikciós Híradó: non-narratív, non-fikciós Játékfilm: fikciós, narratív (részben) reklámok, klipek: fikciós, non-narratív

Bipólusok Régi televíziós műsorok: a bipólusok szélén Mai televízió: egyre közelebb kerülnek egymáshoz a két tengelyen

Televíziós modellek Közszolgálati televízió (M1, M2, Duna TV, BBC, RAI, ORF) Tulajdonos az állam Előfizetési díjak, adók

Televíziós modellek Kereskedelmi televízió (RTL, TV2, SAT1) Magántulajdonban, hirdetők

Televíziós modellek USA: már a kezdetektől magántársaságok hozzák létre az első televíziókat Egy idő után eltűntek a kereskedelmi TV-k műsorából a gyermekműsorok, a koncertek stb. Állami közbenjárásra voltak kénytelenek létrehozni egy TV csatornát, amelyet adókból tartottak fenn

Televíziós modellek Európa: sokáig állami monopólium (hírközlési és kulturális funkciók) A demokratikus országokban törvény szabályozza, a nyilvánosság ellenőrzi Diktatúrák. A hatalom ideológiai, kulturális és információs szócsöve

Televíziós modellek Európa 60-as évek: a televízió elvesztette az újdonság varázsát A nézők szerettek volna a szegényes kínálat helyett több műsorból válogatni Az állam kénytelen volt engedélyezni a kereskedelmi televíziók működését

Televíziós modellek Az állami televízió feladata: az adott ország nemzeti kultúrájának folyamatos megjelenítése, egyéb funkciók Új név: közszolgálati

Műsoridő, műsorsáv A televízió igyekszik alkalmazkodni az életritmusunkhoz Rétegműsorok az adott nézői réteg életritmusának megfelelő műsorsávban A műsorsávokhoz igazodik a reklámpiac is

Műsoridő, műsorsáv 80/90-es évek Robbanásszerű változás Rengeteg csatorna, harc a nézőkért, a közszolgálati csatornák is kezdik feladni a közszolgálatiság eszméjét A közszolgálati és a kereskedelmi televíziók műsorkínálata egyre jobban hasonlít egymásra

Műsoridő, műsorsáv Tematikus csatornák Egy bizonyos témával, műfajjal foglalkoznak (Spektrum, MTV, paprika TV, Animal Planet, CNN)

Élő- és konzervadások Korai időszak: sokkal több az élőadás, „távolbalátás” mítosza Az „őskorban” még filmnyersanyagra forgattak Ma: az élőadások jellege megváltozott, nem lehetünk biztosak abban, hogy amit látunk, az nem épp a TV-közvetítés miatt történik úgy, ahogy látjuk

Televíziós műsortípusok A műfajiság sokkal problematikusabb mint a film esetében A gyakorlat során kialakult jellegzetes műsorhalmazokat nevezzük televíziós műfajoknak

Televíziós műsortípusok Teleregény USA - egyetlen napon körülbelül 100 darabot sugároznak Dallas, bizonyos időszakokban a világon egyszerre 85 millióan nézték Népszerűség oka: az óriásmesék iránti vonzalom (Biblia, homéroszi eposzok, Kalevala stb.)

Televíziós műsortípusok Előzmények: újság (folytatásos regények), mozi, rádió (pl. Szabó család) Szappanopera

Televíziós műsortípusok Series A hősök egy csoportja azonos, de minden epizód önmagában lezárt egység (pl. Derrick, Columbo) Serials Valóban folytatásos, lényeges az előzmények ismerete (Dallas, Szomszédok, Barátok közt)

Televíziós műsortípusok Szerkezet Többszálú cselekményszerkezet Mindig van elvarratlan szál, megoldatlan konfliktus Cél: az utolsó percekre kiépíteni azt a helyzetet, amelyet felfüggesztve a nézői várakozás kitart a következő epizódig

Televíziós műsortípusok „Mintha kapcsolnánk nekünk Dallast” – 20, 30 vagy 60 perc a végtelen műsorfolyamban Törzsgárda: 6-8 szereplő, rajtuk kívül rengeteg mellékszereplő, akiket hosszabb-rövidebb ideig sodor magával a sorozat

Televíziós műsortípusok Kevéssé árnyalt karakterek Nézők hatása, lásd: Bobby Ewing eset

Televíziós műsortípusok TV show „őse”: cirkusz , revü, musical Átmenet a színpad és a cirkuszi porond között Számos vetélkedő- és játékműsor is „show- köntösben” jelenik meg

Televíziós műsortípusok A beszélgetés mint show A vetélkedő mint show

A reklám Régi műfaj – Pompei A reklámfilm a filmkészítéssel egyidős Alkalmazott művészet Mozgóképi reklám: valamely filmtípus jellegzetességeit ölti magára

A reklám A reklám formája Rövid – méregdrága reklámidő Figyelemfelkeltő – ha nem köti le a nézőt, akkor felesleges Félreérthetetlen – a vásárló informálása a cél

A reklám Működési mechanizmusa Valamilyen fix pozitív értékhez (szépség, erő, biztonság stb.) köti a terméket

A reklám Reklámsémák: „egy darab élet” „hűségnyilatkozat” „beszélő fejek” Emblematlikus figurák (esetleg éveken át ugyanaz a figura) Eredeti elemek (pl. Benetton)

A reklám A reklám manipulatív természete Olyan dolgok iránt épít erős vágyat az emberekben, amelyek többnyire feleslegesek, ám megszerzésük komoly anyagi áldozatot kíván Gyakran a legvédtelenebb fogyasztók, a gyerekek vágyaira spekulál

A reklám Zenei klip A zeneszám reklámja „zenés graffiti” A képváltásokat a filmmel szemben nem a cselekmény, hanem a zene ritmusa szabályozza

A valóság médiaprezentációja A való világ és annak médiában való reprezentációja eltér egymástól Például: idősek aránya Nők-férfiak aránya Szegények, kisebbségek jelenléte a médiában

A valóság médiaprezentációja 80-as évek eleje: földrengés Iránban, ill. Örményországban, ezek megjelenése az amerikai médiában Bűnözés a televízióban – bűnözés a valóságban

Vége