Feladatok ModellezésFeladatok TanórákÉrtékelés Észrevételek
Felfedezés Feladatok ModellezésFeladatok TanórákÉrtékelés Észrevételek
Feladatok Feladatkészítés 3 FelfedezésBesorolásVariálás •További tapasztalatszerzés a modellezési folyamattal kapcsolatos néhány feladat alapján •Átgondolni a matematikai modellezés tapasztalatainak természetét az adott feladat tükrében •Átgondolni, hogy a feladat bemutatása milyen hatással van a diákok élményvilágára Célok
Feladatok Feladatkészítés 4 FelfedezésBesorolásVariálás •A modellezés tapasztalatainak megbeszélése •A modellezési folyamat átgondolása, a feladatok bemutatásának módja alapján •Új feladatok megismerése, amelyek felhasználhatóak a tanítási gyakorlatban a későbbiek folyamán Eredmények
Feladatok Feladatkészítés 5 FelfedezésBesorolásVariálás Csoportokban oldjanak meg egy feladatot felhasználva a „gondolkozz - beszéld meg párban - oszd meg másokkal” (think-pair-share) megközelítést •Poszter készítése a munkából •A bemutatón szerepeljen az is, hogyan befolyásolta a kidolgozás módját a feladat „tálalása”. 1. gyakorlat
Feladatok Feladatkészítés 6 FelfedezésBesorolásVariálás 1. feladat – Séta a parkban Nagypapa és unokája sétálni indulnak a parkban. Séta közben megszámolták, hogy két fa közti távolságot az unoka 70, a nagypapa 30 lépéssel teszi meg. A nagypapa 180 cm magas. Körülbelül mekkora a távolság a két fa között? Hány éves lehet a kislány?
Feladatok Feladatkészítés 7 FelfedezésBesorolásVariálás 2. feladat - Sorbanállás A Párizs melletti Euro Disney vidámparknál állsz sorban. Meddig kell várni, mire bejutsz a parkba?
Feladatok Feladatkészítés 8 FelfedezésBesorolásVariálás Ha 100 négygyermekes családot megkérdezel, hogy hány fiúk és lányuk van, mit gondolsz mit fognak válaszolni? Töltsd ki a táblázatot a tippjeiddel! Készíts felmérést! Ha kikérnénk az adatokat a Központi Statisztikai Hivatalból minden négygyermekes családról, mit gondolsz mi lenne az eredmény? Ha állattenyésztéssel foglalkozó gazdákat kérdeznénk meg a különböző állatokról (nyulak, macskák, kutyák), akiknek 5, 6, 7, vagy még több kölyke van, mit gondolsz hogy alakul az ő esetükben a nemek eloszlása? Lányok száma a családban 01234összeg tipp A felmérés eredménye 3. feladat – Fiú vagy lány? Köszönet: Reto Stauffer, Wikimedia Commons és Cartman , Wikimedia Commons
Feladatok Feladatkészítés 9 FelfedezésBesorolásVariálás Fő szempontok: •Különféle megközelítések •A feladat „tálalása”, megfogalmazása hogyan befolyásolta a választott megközelítést Együttes megbeszélés
Feladatok Feladatkészítés 10 FelfedezésBesorolásVariálás •Lehetőség további tapasztalatszerzésre a modellezési folyamattal kapcsolatos néhány feladat alapján •Átgondolni a matematikai modellezés tapasztalatainak természetét az adott feladat tükrében •Átgondolni, hogy a feladat bemutatása milyen hatással van a diákok élményvilágára Célok
Feladatok Feladatkészítés 11 FelfedezésBesorolásVariálás •A modellezés tapasztalatainak megbeszélése •A modellezési folyamat átgondolása, a feladatok bemutatásának módja alapján •Új feladatok megismerése, amelyek felhasználhatóak a tanítási gyakorlatban a későbbiek folyamán Eredmények
Feladatok Feladatkészítés 12 FelfedezésBesorolásVariálás Használja fel tanári naplóját •új információk feljegyzésére, amelyeket a modellezési folyamattal kapcsolatban kapott •első benyomásinak rögzítésére azzal kapcsolatban, hogy egy feladat „tálalása”, megfogalmazása milyen hatással van a megoldás módjára Tanári napló