Floyd Allen, MSW, LMSW CancerCare New York.  1944-ben alapították National Foundation for Care of Advanced Cancer Patients néven.  Első szociális munkás:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Global Distribution System
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Az onkológiai betegek pszicho-szociális szükségleteinek felmérése
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Nagy Zsolt addiktológiai konzultáns, Intézményvezető
Privát banki szolgáltatások és befektetések a Citibanktól.
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
Rehabilitáció és dementia
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
Missziónk A gyerekeket meg kell hallgatni és a felnőtteket segíteni kell abban, hogy erre képesek legyenek. A Kék Vonal minden munkatársa és önkéntese.
Biztos kezdet- gondolat Projekt? Program? gyerekházak.
KÖZKÉZEN Felelősen a közösségért! Felelősen Fehérvárért! Farkas Tamás tanácsadó.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Szociális munka az onkológiában
Hangunk megsokszorozza erőnket ! A betegszervezetek jelentősége
Legjobb gyakorlatok az életvégi gondozásban
Legjobb Gyakorlatok a Pszichoszociális Onkológiában
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
A Magyar Vöröskereszt tevékenysége Pest megye népegészségügyében
Legjobb gyakorlatok a pszichoszociális onkológiában: A NASW stratégiái a szociális munkások képzésére Karyn Walsh, MSW, LCSW National Association of Social.
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
Elektronikus konzulens a betegágy mellett
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Pszichoprofilaxis és pszichoedukáció a rehabilitációban
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Copyright © 2012, SAS Institute Inc. All rights reserved. STATISZTIKA ÉS VIZUALIZÁCIÓ - ÚJ LEHETŐSÉGEK A STATISZTIKAI ADATOK MEGJELENÍTÉSÉRE ÉS FELTÁRÁSÁRA.
Fogd A Kezem Alapítvány
A Grundfos Vállalatcsoport
„Egyenlő Eséllyel a Rák Ellen” szűrő és felvilágosító program hátrányos helyzetű nőknek
A szülő szerepe Dr Sólyom Enikő Konszenzus tanácskozás a korai fejlesztés és neurohabilitáció kérdéseiről Május 4-5. Seregélyes.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal január 14. Szolnok.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
LELKI EGÉSZSÉG CENTRUM BEMUTATÁSA
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Demenciával küzdő idősek segítése a szociális alapellátásban Dr. Szabó Lajos 2010.
The Social Work in Hospice and Palliative Care Network A Szociális Munka a Hospice és a Palliatív Gondozási Hálózatban (SWHPN)
Jó szülő vagyok? Foglalkozások fogyatékkal élőket gondozó szülőkkel
Családbarát munkahelyek és települések kialakítása Budapest,
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
Schmidtné Farkas Mária ZMK Egészségügyi Szakkönyvtár 1 Mit nyújt a Clinical Evidence?
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
INNOVÁCIÓ A GYAKORLATBAN Alapellátás új minőségben
Prof. Dr. Szabó Lajos c. egyetemi tanár ELTE Társadalomtudományi Kar Szociális Munka Tanszék.
Magyar Közgazdasági Társaság Vándorgyűlése, Pécs, 2011 szeptember 30.
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
Prof. dr. Szabó Lajos klin. szakpszichológus ELTE Társadalomtudományi Kar Szociális Munka Tanszék.
Koncepció a demenciával élő idősek gondozásáról Demens betegek ellátásának kihívásai az egészségügyi és szociális ellátórendszerben szakmai tanácskozás,
DI DDIV DIVERSITY SPECTRUM LYNN GARDNER HEFFRON
Személyes életvitel.
CancerCare Modell a rákos páciensek és családjaik megsegítésére
Megbecsülés az idős embereknek
Legjobb gyakorlatok az életvégi gondozásban
Biztos kezdet- gondolat
Nemzetközi kapcsolatok Fabry International Network 5th Fabry Expert Meeting Athén május
(SWHPN) The Social Work in Hospice and Palliative Care Network A Szociális Munka a Hospice és a Palliatív Gondozási Hálózatban (SWHPN)
Óvodai és iskolai szociális segítés
Család – és Gyermekjóléti Központ
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Előadás másolata:

Floyd Allen, MSW, LMSW CancerCare New York

 1944-ben alapították National Foundation for Care of Advanced Cancer Patients néven.  Első szociális munkás: 1945-ben  A CancerCare név és területi kihelyezett részlegek: 1953-ban  A halál és a meghalás mozgalmának vezetője: 1968-ban  Az életvégi szolgáltatásokra összpontosított misszió

 A misszió és a program változásai:  Területi irodák kialakítása: 1978-ban  A betegség minden fázisára kiterjedő szolgáltatások: 1983-ban  Munkahely és oktatás: 1985-ben  Telefonon történő oktatási workshop-ok: 1991-ben  Nemzeti program: 1994-ben  A honlap elindítása: 1996-ban

 Nemzeti anyagi támogatás: 1999-ben  Publikációs programok: 2003-ban  Együttműködés programok a szolgáltatásokhoz:  -Lance Armstrong - Alapítvány  -American Society of Clinical Oncology (Klinikai onkológia amerikai társasága)  -Susan G. Komen a gyógyításért  A Co-Pay alapítvány létrejötte: 2007-ben  Institute of Medicine Report: 2007 novemberében

 A tavalyi költségvetési évben több mint ember látta hasznát programjainknak  Heti több mint új igény szolgáltatásokra  Naponta hatezer látogató a honlapon  Mind az ötven állam képviselve, nemzetközi megkeresésekkel  Az USA megyéinek 85%-a  Évente több mint kliens részesül tanácsadásban  Jelenleg regisztrált felhasználó online csoportokban 

 A klienst összekötni a szervezettel és egy szociális munkással, aki elvégzi az átfogó szükségletekkel kapcsolatos kezdeti felmérést  Segíteni a klienst abban, hogy hozzáférjen olyan szolgáltatásokhoz, melyeket szervezetek nyújtanak a páciensek életére kiható látens gondok kezelésére  Választ ad problémákra, enyhíti a félelmeket és visszaállítja az önellenőrzés érzését  A kliens számára lehetővé teszi más kihívásoknak a feltárását is

 Segít megbirkózni a rákos megbetegedés hatásaival és következményeivel  A személyzet okleveles Masters képesítésű szociális munkásokból áll  Ingyenes szaktanácsadás és támogató csoportok rákos betegeknek  Segít megbirkózni a rákos megbetegedés hatásaival és következményeivel  Egyéni tanácsadás gyerekeknek és családi összejövetelek  Gyász  A tanácsadás három fajtája:  Face-to-face, telefonos és online

 Olyan klienseket érnek el, akik földrajzilag elszigeteltek gondozási forrásoktól  Az idősebbeknek és az otthonhoz kötött, nem mobilis klienseknek nyújt támogatást  Lelki és pszichoszociális kihívások kezelése a nehéz körülmények ellenére  A telefonos tanácsadás intim környezetet biztosít, amivel a kliens élvezheti a támogatás előnyeit  Intuitív közösséget biztosít

 Lehetőség fizikailag bekapcsolódni mások társaságába  Támogatást és kényelmet biztosít  Információval szolgál a kezelés kihívásaival, a mellékhatásokkal és a rák kihatásaival való megbirkózáshoz  Rendszerezi a forrásokat és információt oszt meg a legjobb elérhető szolgáltatásokról  Intuitív közösséget biztosít

 Rugalmasságot biztosít a lelki igények kielégítéséhez  Több választási lehetőséget ad a páciensnek és a gondozónak az előre nem látható esetekhez  Lehetővé teszi a „nézelődést” és a tárgyalt anyagok használatát válaszadási kényszer nélkül, ha túlzottan elfoglalt  Lehetővé teszi azt, hogy a kliensek akkor válaszoljanak, amikor lelkileg képesek rá  A kliens a hasznosnak vélt anyagokat lementheti, hogy a jövőben is használhassa  Intuitív közösséget biztosít

 1944 óta  2008: 2008-ban 4,2 millió USD körülbelül kliensnek  Sürgős segély, szállítás, otthoni gondozás, gyermekgondozás (óvoda)  Segíti forrásokhoz hozzájutni azokat, akik orvosi, jogi, jogosultsági vagy juttatási segélyt igényelnek  A támogatók: Avon, Komen, Mary Kay, Reader’s Digest, Lance Armstrong Foundation, gyógyszeripari cégek

 Gyakorlati és lelki támogatási információk igénybevételére hozták létre  Azonosítja azokat a területeket, melyek kihívást jelentenek a rákos betegség teljes folyamata során  Elősegíti a kommunikációt az egészséggondozási csoporttal  Kiindulópontot ad, amivel a páciens és a család el tud igazodni a diagnózis, a kezelés, a mellékhatások, a kezelés befejezése és a gyász lelki kihatásain  Gyakorlati forrásokkal kapcsolatban ad információt, hogy ezzel segítse az eligazodást a juttatásokban és jogosultságokban

 Azért szervezték meg, hogy segítsen klienseinknek felkészülni a várt és előre ismert kihívásokra a rákos megbetegedés folyamán  Hozzáférhetőséget biztosít olyan igények kielégítéséhez, amelyek hatással vannak a páciens és a család életminőségére  Az első lépés abban a folyamatban, amely lehetőséget nyújt egyébként nehezen kifejezhető tapasztalatok megosztására  Illusztrálja, hogy a rákos megbetegedés során a páciens milyen tényezőket képes saját maga is befolyásolni.