A gyermeki viselkedés pszichés zavarai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
A gyermekgyógyászat jellemzői Demográfiai mutatók
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Mikor tekinthetjük egészségesnek a családot?
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
A személyiség.
Peremen billegő fiatalok
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Interkulturális kommunikáció (5.ea.)
Rokszin Mónika Pszichológus
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
A gondozás,nevelés egysége
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
CSALÁD.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Pszichoterápia Dr. Berghammer Rita SE Magatartástudományi Intézet
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
Együtt egymásért és magunkért
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Az addikciók kialakulásában szerepet játszó fő tényezők
A pedagógus.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
A tanári szerep Neveléselmélet.
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Nevelés és nevelői attitűdök
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Merre tovább? Előre gondolkodás © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 6. Nevelőszülői módszertan.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
A kriminálpszichológia
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
A szülői példa jelentősége az utódok életében
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
A borderline személyiségzavar
Magatartászavarok és agressziókezelés
Telefon:72/
Személyiségfejlődési zavarok
A KLUBTAG HATÁSA A KLUBRA Győr 2015 szeptember 19.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Miért éppen fa – mint szenvedély? a gyökérzet szerteágazó, nem látható a törzs, a kifejlődési szakasz a korona a látható, jellegzetes szenvedély ágak.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Összeállította: Piacsek László Zoltán
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
A diszfunkcionálisan működő család
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A gyermeki viselkedés pszichés zavarai Kezelhetetlen tanulók ? Összeállította: Dr. Hermann Istvánné

Oki tényezők, melyek hatnak a fejlődésre korai gyermek – anya kapcsolat öröklődés környezet szükségletek kielégítése (ritmusa) szeretetteljes légkör a feltétel nélküli érzelmi melegség az állandóság

Alapzavar = korai sérülés, mely megterhelés esetén töréshez vezet. Következmény: gyenge és sodorható Én változatos, szélsőséges és súlyos tünet együttes A törést bármi elindíthatja a viselkedési reakciók legtöbbször váratlanok indokolatlanul erőteljesek a környezet számára teljesen érthetetlenek.

Ha szükségletei kielégülnek (pl.: dicséretben részesül) egy csendes, magától értetődő, jó érzés jelenik meg nála. nem nyilvánítja ki, nem jelzi vissza örömét természetesnek tekinti a jó történéseket Frusztráció hatására (pl. szabályok betartatása) azonnali heves, féktelen, előre nem kiszámítható reakciókat produkál

Alapérzelmek: szeretet és gyűlölet Mindkettő a megkapaszkodás ösztönéből ered. Szeretet fusztráció agresszió gyűlölet Biztonságérzet sérülhet korai elszakadás nevelési stílusok életmód betegség halál bántalmazás család felbomlása

Következmények betegség kétségbeesés gátoltság magatartási tünet viselkedési zavar pánikállapot sérült önbecsülés elfojtott agresszió

Tünetei: dac lázadás nyugtalanság bosszúvágy beilleszkedési és tanulási problémák agresszió deviáns viselkedés

Hibás nevelési módszerek elhanyagolás erőszakos irányítás szülők érzelmi éretlensége nevelésbeli különbségek haragtartás megfélemlítésen alapuló tekintély (verés) kényeztetés álkényeztetés

Mit tehetünk? gyermek bizalmának megnyerése érzelmileg visszavezetni a felnőtt világhoz önbecsülés emelése valóság elfogadtatása reális élet követelményeinek elfogadtatása elvárások, normák rendszerének kialakítása retorziók elfogadtatása

Hogyan tehetjük? Önmagunk megfigyelése Szereotipiák leépítése Csökkenteni saját fusztrációnkat Együttérzés a gyermekkel (értő figyelem) Pozitív minta nyújtása Elvárásaink konkrét megfogalmazása Hitelesség Jutalmazási, büntetési rendszerünk vizsgálata Egyéni bánásmód

Körülbelül 300-400 ezer család életét teszi naponta próbára a „nehezen nevelhető” gyermek, kinek jövője függ attól, hogy időben fölfedezik-e problémáját. A gyermek elsősorban a családban nevelkedik, de sokat tehetünk érte mi, pedagógusok is.

megtisztelő figyelmüket! Köszönöm megtisztelő figyelmüket!