Szentendre – az első magyar nőbarát város

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

Zalai Falvakért Egyesület Zala megyei Önkéntes Centrum.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
az általános iskolákban
Zalai Falvakért Egyesület Zala megyei Önkéntes Centrum.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
El ő adó: Kiszner Levente.  Melyek azok a legfontosabb társadalmi rétegek, amelyek valamilyen szempontból speciális helyzetben vannak?  Milyen nehézségek.
dr. Juhász Péter Fogyatékosságügyi és Rehabilitációs Főosztály
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
H-M Szakért ő i Akadémia Tematikus fejlesztésére Pécs – 9. szeminárium.
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Pécs Mátyás király utca 12.
Construma április 14. Dr. Maráczi Zsolt Otthonteremtési Program Javaslat Társaság a Lakásépítésért Egyesület 1/16.
Ahol a nők nincsenek hátrányos helyzetben Patai Ágnes humánpolitikai igazgató november 15.
A családbarát intézkedések előnyei, hasznai és lehetőségei
Közönségkapcsolatok (PR)
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
Povorello XXI – A rend jövője PR és kommunikációs javaslatok.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Készítette: B. B.. Ki jogosult a START kártya kiváltására? a 25. életévét, felsőfokú végzettség esetén a 30. életévét még nem töltötte be, és tanulmányait.
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban október 24. Baktalórántháza Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka Kék Pont Alapítvány.
Családok átmeneti otthona a Józsefvárosban
„Egyenlő Eséllyel a Rák Ellen” szűrő és felvilágosító program hátrányos helyzetű nőknek
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
Sponsorare necesse est
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
Funkciói, feladatai és területei
Az elemzés és tervezés módszertana
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Készítette: Csanaky Máté Deli Kristóf Nyilas Roland.
Kasó Zsófia Obert Zoltán Parti Alexandra Tencz Zsófia
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Helyi Esélyegyenlőségi Program Nők munkaerő piaci helyzetfelmérése Bükön 2014.augusztus 27.
„A nők, fiatalok és gyerekek elleni erőszak Európában” A SCELLES Alapítvány (Franciaország) kiadványa.
ViaD’oro Közigazgatásfejlesztési Tanácsadó és Szolgáltató Készült az Új Magyarország Fejlesztési terv Államreform.
Az NKE RTK min ő ségbiztosításának jelene és jöv ő je Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
 Velünk kedvedre dekorálhatod autód hátsó szélvédőjét, megmutathatod családod a világnak,de teheted laptop-ra,notebook- ra,telefonodra üvegre, termoszra.
Családbarát közintézmények Kopp Mária MD, PhD Kopp Mária MD, PhD Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Intézet Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi.
TÖOSZ Polgármesternői Tagozat Vitaindító – 2007-re tervezett tevékenységek.
A DEBRECENI REFORMÁTUS EGYETEMI GYÜLEKEZET LELKÉSZÉVEL Interjú Püski Dániellel.
Budapest - Családbarát Város ? Babakocsival és kisgyerekkel a városban.
Kormányszóvivői tájékoztató Tájékoztató a Népesedési Kormánybizottság munkájáról.
A széleskör ű demokráciát megteremt ő, a lakosság egészét képvisel ő, önként vállalt feladatokat végrehajtó, Értékmeg ő rz ő és értékteremt ő, Bodajkért.
Gondolatok az MKE Kémiatanári Szakosztályának működéséhez Vezetőségújító taggyűlés március 8. Szalay Luca, ELTE Kémiai Intézet.
 Egy uniós kutatásban nyolc európai ország munkavállalóit kérdezték meg,hogy milyennek tartják munkájuk és magánéletük min ő ségét  Egy kiskereskedelmi.
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
Nők és férfiak társadalmi egyenlőségének munkaerőpiaci és családügyi vonatkozásai december 3.
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
A család és a gyerek érték A család és a gyerek érték Családbarát munkahely a Dunaújvárosi F ő iskolán Dr. Keszi-Szeremlei Andrea Dunaújváros 2013.Február.
Bodrogolaszi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
Pályázati lehetőségek KKV-k számára, avagy mire figyeljünk ha támogatást szeretnénk január 27.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
3+1 lábú: kreatív + konzervatív ötletek ATL + BTL megjelenés Duális kampány 1,5 M Ft-os keret Budget A célcsoport szórakozási felületei Jelenlegi autójuk.
GYES-menedzsment a tapasztalatok tükrében
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
Előadás másolata:

Szentendre – az első magyar nőbarát város Készítette: Kuna Tibor Vezető tanácsadó

Alapvetések ■ Szentendre város képviselő-testület 2009. január 22-i ülésén döntött arról, hogy támogatja „A nőkre szabott város” c. program indítását A program célja: biztonságosabb és kellemesebb város legyen Szentendre női szemmel

Gender budgeting: a nemekre érzékeny költségvetés A nők és férfiak esélyegyenlőségén alapuló költségvetés Szükségessé vált, mert: ■ A nők részvétele megnőtt a városi térben A „nemek egyenlőségének megteremtése” szemlélet  pénzügyi tervezési-, és  kivitelezési folyamatokban való következetes alkalmazása

A gender budgeting célja Szimmetrikus szolgáltatási rendszer kialakítása: ■ az egyenlőtlenségek kiküszöbölése ■ a nemek közötti egyenlőség dimenziójának integrálása a külső tevékenységekbe ■ igazságos foglalkoztatási feltételek megteremtése Előnye: a nők gazdasági és politikai tevékenységekbe történő nagyobb mértékű bekapcsolása

Bécs, az első európai nőbarát város ■ Európában elsőként Bécs, majd Párizs költségvetése készült a gender budgeting jegyében: ▪ különös figyelmet fordítottak arra, hogy a nemek egyenlősége a munkaerőpiacon és a jövedelmekben is megnyilvánuljon ▪ gyakoribb és az intézmények nyitva tartásával összehangolt tömegközlekedés, hogy segítsék a nők munkába jutását ▪ szélesebb járdák, hogy babakocsival, tolókocsival, járókerettel is kényelmesen el lehessen férni ▪ közterek és parkok jobb kivilágítása, a biztonságérzet növelése

A nemekre érzékeny költségvetés területei ● Intézményi mechanizmusok: nőbarát hivatalok és intézmények kialakítása ● Gazdaság és munkavégzés: kedvezmények a Gyes-en és Gyed-en lévőknek ● Egészségmegőrző programok ● Társadalmi érzékenység növelése: közbiztonság, szociális odafigyelés ● Nőknek szóló rendezvények

Intézményi mechanizmusok Fiatal anyukákat támogató önkormányzat: A gyakorlatban tapasztaltak szerint kisgyermekes anyukaként nehézkes az ügyintézés. Az önkormányzati intézményekben, ügyfélszolgálatoknál bababarát intézkedések bevezetése: ○ kisgyermekesek soron kívüli ügyintézése, kiszolgálása, ○ szoptató, ill. pelenkázó helyiség kialakítása

Intézményi mechanizmusok Családbarát vendéglátás: Szentendrei vendéglátóhelyek támogatása családbarát környezet kialakítására pl. kisgyerekeseknek: ○ baba-etetőszékek elhelyezése az éttermekben, ○ baba-ételek az étlapon ○ kifestőkönyv

Kifestőkönyv Logó elhelyezése:

Intézményi mechanizmusok Női parkolók létesítése: Parkolóházak, közterületek biztonságosabb helyein találhatók. Ott, ahol jobb a (köz)világítás, ahova rálát a biztonsági őr, és ahol a gyermekekkel a ki- és beszállás biztonságosan megtörténhet.) Szélesebb parkolóhelyek létesülnek a belvárosban, az iskolák környékén

Kedvezmények kisgyermekeseknek Női napok az uszodában A Gyesen, Gyeden lévő kismamáknak pl. kedd délelőttönként 50%-kal olcsóbbak a belépőjegyek (indokolttá teszi a Gyes, Gyed alacsony mértéke), közben gyerekfelügyelet van szakképzett dadával. Erre külön helyiség kialakítása is ajánlott. Gyesen és gyeden lévők reintegrációját segítő programok bevezetése. Pl.:Extra támogatás a kisgyermekes anyukákat támogató cégeknek. Pl.: iparűzési adókedvezmény. A munkaadók motiválása  Presztízs kérdést kell csinálni belőle  Szentendre város díjat alapít  „Nőbarát munkahely” díj, amelyet a Nőbarát események alkalmával ünnepélyes keretek közt adnak át.

Egészségmegőrző programok A 2009-ben 13. életévüket betöltő leányok Humán Papiloma Vírus elleni védőoltása + tájékoztatófüzet

Egészségmegőrző programok Jellegzetesen női betegségek szűrése rendezvény szervezése. Pl.: méhnyak rák szűrés a közalkalmazottak körében. Költségtakarékosabb megoldás: a célcsoport eljutásának megszervezése a méhnyak rák szűrésre vagy mammográfiára. Pl.: buszt indít Szentendre város Önkormányzata, amellyel évente egyszer szűrésre szállítják a közalkalmazottakat, hogy szűréssel óvják dolgozóikat a betegségektől és felhívják a figyelmet a szűrővizsgálatok fontosságára.

Társadalmi érzékenység növelése ■ Probléma: a járdára orral felparkoló autóktól gyakran nem férnek el a babakocsis kismamák, ezért gyakran babakocsistól le kell menniük az úttestre, ami fokozottan veszélyes, de csak így tudják kikerülni a szabálytalanul parkoló autósokat. Javaslatok: 1, járdaburkolat felfestések 2, fekete pont „szégyenmatrica” - gerillaakció

Járdaburkolat felfestések az

Járdaburkolat felfestése Élénk színű figyelmeztető jelzések felfestése a járdára

Macskakő kontra tűsarok ■ Az óvárosi macskaköves utcák sarkán, tűsarok formájú cégéreken hívnák fel a figyelmet arra, hogy a macskakő tönkreteszi a tűsarkakat és hirdetnék a legközelebbi susztert, illetve kínálnának sarokvédőt. ■ Pályázati kiírás középiskolások számára: az útburkolat megváltoztatása nélkül, milyen tűsarok kímélő megoldásokat vezetnének be?

„Szégyenmatrica” Gerillaakció keretében nők címkéznék fel figyelemfelkeltő matricákkal v. szórólapokkal a szabálytalanul parkoló autókat.

Társadalmi érzékenység növelése - Gavallérképző Szentendre középiskoláiban a 16-17 éves fiúknak közismert celeb tart oktatást a „Hogyan kell a nőkkel bánni?” címmel Javasolt celeb: Kovács Áron Mert olyan ismert személyiség kell, aki közel áll a fiatalokhoz, akit véleményvezérként elfogadnak, de mégis köztudottan előzékeny a nőkkel és nagy hódolója a női nemnek Az előadás végeztével a fiúk egy ún. gavallér-bizonyítványt kapnak kb. 25x15 cm-es, amelyen a tíz legfontosabb gavallér vonás olvasható A Gavallérképzőt az AVON szponzorálja

Hogyan kell a nőkkel bánni? „Hogyan kell a nőkkel bánni?” plakátok elkészítése és kihelyezése a közintézményekben A plakátok egy-egy jó tanácsot tartalmaznak férfiak számára ▪ Minden nap dicsérj meg valamit a kolléganődön! ▪ Légy figyelmes és tarts be az udvariassági szabályokat! ▪ Óvd a kismamákat és ahol teheted segítsd őket! ▪ Nőkre és a gyerekekre fokozottan figyelj az úton! ▪ Egy gáláns gesztussal szebbé teszed a napját. ▪ Adj mosoly és mosolyt kapsz cserébe! ▪ Légy elnéző velük, ha nyűgösek. ▪ Ne felejtsd el felköszönteni őket a jeles napokon

Rendezvények Nőknek szóló rendezvények megszervezése és lebonyolítása: ■ Születés hete ■ Szépség világnapja ■ Városi nőnap ■ Anyatejes táplálás világnapja ■ A nők elleni erőszak megszűnéséért világnap

AVON – „egészséggel a szépségért” NŐI TORNA AVON TORNA: egy szombat délelőtti AVON női tornanap megszervezése Czanik Balázs és Szentgyörgyi Rómeó két órás tornát tartanak

KOMMUNIKÁCIÓS STRATÉGIA

Marketing kommunikáció - POZÍCIONÁLÁS Célja: ■ Indulási vezérpozíció: fontosabb elsőnek lenni, mint jobbnak: ▪ az első nőbarát város ▪ az első nőbarát város támogatója ▪ AVON = nőbarát ▪ AVON az esélyegyenlőség támogatója

Javasolt pozícionálási üzenet Szentendre: az első magyar nőbarát város AVON: az első magyar nőbarát város hivatalos támogatója

Kommunikációs eszközök

Kampányelemek: ■ BEJELENTŐ SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ ▪ Kedvelt kozmetikai cég állt az első magyar nőbarát város mögé ■ PR HÍRFOLYAM ▪ Pl.: Szűréssel a női betegségek ellen. Az AVON figyelemfelkeltő füzetekkel hívja fel a szűrővizsgálatok fontosságára a figyelmet ■ GERILLA MARKETING AKCIÓ ▪ szégyenmatrica a szabálytalanul parkoló autósoknak ■ CELEBRITY PR ▪ Kovács Áron a Gavallérképzőben ■ RENDEZVÉNY: AVON – női torna Szentendrén ▪ Avon molinók kihelyezése

Médiamegjelenések felületei: ■ MAINSTREAM FELÜLETEK (online és offline) ▪ Népszabadság, Magyar Nemzet, Origo, Index, Stop.hu) ■ NŐI MAGAZINOK, CSALÁDI MAGAZIN ▪ Hölgyvilág, Maxima, Nők Lapja Cafe, Kiskegyed, Tina, Meglepetés, Családi Lap, Anyák Lapja stb… ■ BULVÁR ▪ Napi Ász, Bors, Blikk, Képes Újság, Story ■ OKTATÁSTEMATIKUS (Gavallérképző kapcsán) ▪ Edupress, Eduline, Eduport, Hír Tv, KépzésInfó, Aktív Szemeszter